Wat is er niet leuk

• Sundri

Dat is-was toch in Mamallapuram? Toch niet in Auroville? Mamallapuram was wat dit betreft berucht, van Auroville heb ik zoiets nooit vernomen… Lijkt ook minder logisch, omdat er in Auroville erg veel buitenlanders wonen, circa 3/4 buitenlanders (met -gemixte- kinderen) als ik mij niet vergis.

• erik

Dat was een beschuldiging van de BBC in 2008, dat er kindermisbruik was in Auroville. Hoe een en ander verder is gelopen weet ik eerlijk gezegd niet. Ik lees veel voors en tegens

• kataraja

Sundri, in mammalla was/is het een publiek geheim dat zich die dingen afspeelden in auroville.

Trouwens rare vogels die auroville personen.

Groet Kat.

Oja wat vind ik niet leuk in India. Als mijn vrouw en ik een paar zigeuner kinderen mee nemen naar een resort waar ze een zwembad hebben, en als deze kinderen het water ingaan de volgevreten middeklassers hun kinderen uit het water halen, en zich gaan beklagen bij de directie dat het water verwisseld moet worden als wij weg zijn.

Kan ook aan mij en mijn vrouw liggen:D

• Sundri

Ow, ok, jij weet daar vast meer van. Dat heeft zich -denk ik- allemaal afgespeeld “voor mijn tijd” ter plaatse, zal ik maar zeggen.

Tja, als het over kasten-kastenlozen gaat, is er nog niet veel veranderd in India. Dat hele kastenstelsel mag dan bij wet verboden zijn, maar het is nog altijd zeer levend. En ondertussen heb ik gemerkt, dat dit niet alleen voor Hindoes geldt, maar voor alle Indiërs in alle staten en met alle geloven. Niet Hindoes van lage kasten ontkennen dat overigens tegenover de westerling.

• erik

Ik denk het laatste, ze zijn bang dat die tatoeages afgeven :):)

• Sundri

Ik vind de sfeer in Auroville wel heel gemoedelijk. Nou ja, wat zich daar kennelijk afgespeeld heeft, is waarschijnlijk terug te voeren op slechts 1 of enkele personen. Dat kun je niet iedereen die daar woont aanrekenen. Zou nogal bizar zijn als bij mij in de stad zo'n gek zou rondlopen en ik en mijn overige stadsgenoten daarvan ook de schuld zouden krijgen.

• VideJo

Sundri Schreef:

——————————————————-

Niet Hindoes van lage kasten ontkennen dat overigens tegenover de westerling.

——————————————————-

In de Spiti vallei vinden Hindoes het repareren van de verlichting, het riool en de waterleiding beneden hun waardigheid. Dat laten zijn mensen uit andere deelstaten doen . . .

• Sundri

Ik denk dat dit ook te maken heeft met de prijs. Schilderwerkzaamheden worden bijvoorbeeld meestal uitgevoerd door Bihari's, overal in India, want die doen dat voor heel weinig geld en dan verdienen ze altijd nog meer dan ze in Bihar kunnen verdienen. De kosten van de Bihari's zijn lager dan wanneer dat gedaan zou worden door een lokale aannemer, die minimaal 2 x zo duur is. Zo is het mij althans verteld.

• kees m

Overal bij die VREEMDE plaatsen zoals Auroville,Anjuna,Gokarna,Udaipur,Puri,Varanasi en nog veel meer ,

waar VREEMDE typen lopen en zijn kun je dergelijke dingen tegen komen.

Het zijn toch de ALTERNATIEVE bestemmingen voor iets andere dan Burgelijke Typen , zoals WIJ

gries Kees M

• Khan

Sundri Schreef:

- Dat hele

> kastenstelsel mag dan bij wet verboden zijn, maar

> het is nog altijd zeer levend.

Je zal flink moeten zoeken naar een wettelijk verbod, want dat bestaat niet. In tegendeel de Indiase overheid werkt zelf met een stelsel van “Scheduled Castes” en “Other Backward Classes” waarvoor lijsten worden aangelegd, t.b.v. quota en andere regelgeving. De “Scheduled Caste” wordt zelfs in de grondwet genoemd.

Rest van je observatie is trouwens wel juist. Ik reken die verhalen dat kastelozen zich zouden bekeren tot christendom omdat ze dan buiten het kastesysteem zouden vallen als propaganda die natuurlijk goed klinkt voor de westerse christen (sponsor), maar de Indiase realiteit is anders.