Wat is er niet leuk

• Sundri

Tja, en jullie kunnen je dan nog breed maken. Ik niet, ben maar een - weliswaar voor NL begrippen - kleine vrouw. Maar in mijn geval helpt het soms simpel om stampij te maken, want dan willen ze dat “zielige” vrouwtje nog weleens te hulp schieten… :). Als vrouw stampij maken helpt sowieso wel vaker, b.v. als een kerel in de bus het niet kan laten om z'n hand op je been te leggen.

• T.o.m.

Ja dat laatste was een reden voor mijn vriendin om nooit meer die kant op te gaan. :(

• johan

.ok.westerse toeristen en rijke arrogante Indiers die voordringen vind ik niet leuk. Bezie je eigen aktie eens door de ogen van diegene die wel staat te wachten

• Sundri

Welke eigen actie bedoel je dan? Wij hebben toch niet de gewoonte om voor te dringen? Dat is nu net het “probleem”. Voordringen, tja, de Britten hebben ondanks de kolonisatie hen nooit kunnen leren netjes in de rij te staan. Vandaar natuurlijk ook, dat je in India vaak aparte rijen hebt voor vrouwen, b.v. bij loketten van drukke stations. En dat je in de streekbus speciale zitplaatsen hebt voor vrouwen. Ik moet zeggen, dat laatste werkt perfect. Daar zitten vaak jongens en die kun je als vrouw gewoon wegsturen als er geen zitplaatsen zijn (dat hoef je in NL niet te proberen; zelfs niet als je hoogzwanger of zwaar versleten bent).

• nikky

is het nog wel verstandig om er heen te gaan????

• Sundri

Tuurlijk wel!!! Vergeet niet: India is een land van tegenstellingen. Van alles wat waar is, is er ook een tegenhanger. Ik ga er wonen en daar word ik heeeeeel blij van, ondanks dat wat niet zo leuk is. Er staat zoveeeeeeel leuks tegenover! :)

• Kees M

Gelukkig maar voor mij , dat ik uit de sportwereld kom en wat(veel) aan judo,karate en jiujitsu heb gedaan.

Dat wat T.O.M. zegt moet ik echt niet zien bij mijn vrouw of anderen , want dan wordt ik ECHT heel erg BOOS

Maar wat klagen we weer , niet!!!???

Terwijl we over twee weken weer heerlijk voor 4,5 mnd er naar toe gaan

gries Kees M

• T.o.m.

Nou sundri, om eerlijk te zijn, na 10 tallen reizen door India waarbij India telkens met stip op 1 stond, ben ik opeens “om”.

Zelfs Goa, waarnaar ik altijd uitkeek na enkele maanden reizen door India kan me niet meer echt bekoren. Ik zie nu vooral de vervelende Engelse en Russische alkoholisten. En dan smaakt mijn eigen biertje plots ook niet meer zo.

• kees m

johan,

je begrijpt er echt niets van .Ben je überhaupt wel eens daar geweest en heb je zoals ik al eerder aangaf

in een rij gestaan.

En O.K. Ik ben geen arrogante westerse toerist en juist die ARMERE INDIERS zijn het ergste

Ga eens in de rij staan DOE T MAN

gries KEES M

• johan

Kees M. Ja hoor ik ben wel eens eerder in india geweest. Vanaf 1993 kom ik elk jaar vijf maanden in India. Twaalf jaar als rugzak toerist. Nu huur ik een huis in zuid India. Gisteren in het kader van een uitwisselingsprogramma van mijn werk met twee nederlander en 12 indiase kinderen. Een uur staan wachten voor een ritje op een olifant (in de regen en wij waren de eerste) TOT 4 keer toe drong een groep westerse toeristen voor. Geen excuus. Na een uur langer wachten stond ik dit niet meer toe. Boze toeristen hadden 50 rps meer betaald om voor te gaan. Werd toen uitgescholden voor een duitser