Leuk en betrouwbaar restaurant in Jaipur

• KeesS

Wie van de meest deskundige en ervaren India ganger (s), let op ook gangsters, weet nog een goed, schoon etc. restaurant in Jaipur??

• Ineke M

Ik????

• kataraja

Ineke, ik lig helemaal in een deuk achter mijn pjoeter, zo'n antwoord had ik van jou nooit verwacht. Hoor je nou ook bij de India gangsters?(:D

Groet Kataraja

• Baho Ses Nostra

Oh eenvoudige Kees,

Welk een simpele woorden spreekt u!!

Uw Profeet

• KeesS

Beste Baho, dank voor uw antwoord. Maar geef op mijn vraag gewoon een simpel antwoord, maar dat kunt u niet blijkbaar dus ga wat anders doen. Want als u had gezegd dat is een goed restaurant/betrouwbaar dan was het ok. Ga nou maar weer in de zandbak spelen.

• Hay

In februari heb ik geslapen in het Arya Niwas hotel (goed, goedkoop en schoon), daar is ook een goed en goedkoop restaurant bij. Ik neem aan dat je daar ook kunt gaan eten als je daar niet verblijft.

• Rob

Kees,

Dit soort vragen moet je niet aan ervaren India gangers stellen.

In ieder geval niet aan mij.

Zelf eet ik het liefst bij restaurantjes in de buurt van een treinstation.

Mijn vaste stek in Delhi is op het hoekje bij Main Bazaar.

Daar hoef ik nooit te bestellen, krijg gewoon wat voor mijn neus gezet.

In Jaipur logeer ik meestal in Ashirvad Guest House.

Op mijn aanwijzingen kan de huiskok gekookte aardappeltjes en bloemkool klaarmaken.

Verse kip met een snufje zout en peper, niet met die sterke tandoorikruiden.

Een bloemkoolsausje en lekkere jus lukt nog niet zo goed.

Daar werken we nog aan.

Ook leuk in Jaipur is het restaurantje bij het Nahargarh fort.

Ik weet niet precies wat je daar allemaal kunt eten.

Die man geeft mij altijd een Kingfisher met een bakje droge linzen.

In Varanasi heb ik een keer gelogeerd in hotel Surya, cantonment area.

Die hebben een prima restaurant.

Erg lekker daar vond ik de hot oil massage.

Mijn lekkerste eetervaring was in Mumbai / Andheri railway station.

We waren compleet zat uit Colaba gekomen, na een avondje duur doorzakken met Indiase yuppen.

Met de trein terug naar ons logeerhok bij New Haven Paying Guest House in Andheri East..

Midden in de nacht, midden op straat iets gegeten, ik weet niet meer wat.

Het was wel erg lekker voor 45 rupee of zoiets.

In die buurt liepen twee roedels honden rond, minstens 45 als ik mij dat goed herinner.

Rob

• KeesS

Nou Rob, jij als ervaren Indiaganger geeft me toch even een paar tips. Maar welk hoekje van Main Bazar bedoel je? En bij Nahargah Fort (Tiger Fort) vind ik ook wel een leuke. Volgens mij ben ik daar eens door een aap achterna gezeten die mijn lolly of banaan wilde hebben, ik heb er vlug afstand van gedaan. Ik ga er toch weer eens kijken. Is het idee om een zakje bloemkoolsaus mee te nemen als je gaat? In ieder geval vast een goede reis.

• VideJo

KeesS Schreef:

——————————————————-

> Is het idee om een zakje bloemkoolsaus mee te nemen als

> je gaat?

Maak van te voren een heel stel gehaktballen klaar en doe die in een weckpot. Neem die mee achterin de vouwwagen of caravan.

Oh nee, ik dacht dat dit het prikbord van 1965 voor Spanje was . . .

• kataraja

Woehahaha Jo, dit waren ook mijn gedachten toen ik dit allemaal las, kneuterigheid ten top. India heeft fantastisch eten, met bloemkool en aardappelen en kip worden de meest fantastische gerechten bereid. Wat de boer niet kent….

Kataraja