strand Kochi

• mreuser

Wie kan me helpen aan informatie over de stranden bij Kochi. Buiten Goa zijn stranden vaak ook een openbaar toilet dus daar maar niet naar toe. Omdat we zuid india willen doen dachten we een weekje Kochi. Iemand met ervaringen???

Martin

• Rob

Martin,

Volgens mij zijn er helemaal geen stranden bij Kochi.

Dat kan ik mij niet herinneren.

Wel die Chinese vissersnetten en een oud, joods / portugees wijkje.

Rob

• KeesS

Tja, volgens mij zijn er ook geen stranden bij/in Cochi. Wel een paar leuke eethuisjes bij de kust en inderdaad die fantastische visnetten. In de buurt daar kun je ook overal zitten. Maar een hele week? Wat je wel kunt bestellen in die eethuisjes is special tea. “Erg lekker”.

• sanyo

Nauwelijks een strand te noemen; dus week is wel lang

• VideJo

mreuser Schreef:

——————————————————-

> Buiten Goa zijn stranden vaak ook een openbaar toilet dus daar maar niet naar toe.

Wij waren in november in Betalbatim en daar hadden wij nergens last van.

• kataraja

Beste Martin, soms kom ik een beetje bot over met mijn reacties, maar als ik lees “Buiten Goa zijn stranden vaak ook een openbaar toilet dus daar maar niet naar toe” dan denk ik, waarom ga jij in gods heres naam naar India toe! Er zijn zoveel mooie plekken op de wereld met mooie stranden.

Groet Kataraja, de botte boer.

• Rob

Kataraja,

Volgens mij gaan alleen botte boeren op die delen van het strand in India liggen wat door de lokale vissersbevolking als openbaar toilet gebruikt wordt.

Martin vraagt gewoon naar wat leukere en schonere plekken in India.

Of begrijp ik je nu verkeerd?

Rob

• Rob

Martin,

Ik weet niet wat je verdere plannen zijn.

Misschien kun je vanaf Kochi afzakken naar Varkala / Kovalam?

Die treinreis, Kochi > Trivandrum, is erg mooi langs de zeekust / backwaters.

Varkala ken ik zelf niet, Kovalam 2x geweest, ook weer jaren geleden.

Schijnt allemaal veel commercieler geworden te zijn.

Als je toch afzakt, zak dan nog even verder door naar Kanyakumari.

Gewoon voor het idee en de ervaring dat je dan niet nog verder kunt afzakken.

Wel nog met een bootje naar het Vivekananda Memorial, maar dat is dan ook het uiterste.

Rob

• kataraja

Rob, ik hou van heel India, dus ook van stranden waar de lokale bevolking haar behoeftes doet. Ik word er een beetje wars van dat mensen uit het westen, westerse normen en waarden verwachten in India. Poepers op het strand horen net zo bij India als de Taj Mahal.

Groet Kataraja, godverde godverde, al weer in een hoop strond gestapt.:D

• mreuser

Ja inderdaad een zeer botte opmerking want het is de 8e keer naar India ga dus dat houdt in dat ik ontzettend gecharmeerd ben van dat land en het lijkt me erg dom te veronderstellen dat wat ik zeg niet waar is. Heb het een aantal malen met eigen ogen gezien dat ze aan de waterlijn zitten te schijten en ondertussen gezellig met elkaar zitten te praten. Mag allemaal van mij hoor maar ik wil daar dus niet zwemmen en het lijkt me dat jij dat ook niet wil. Dus doe in godsnaam nu niet of je alles weet want dat is inderdaad erg bot en dom