strand Kochi

• kataraja

Waarde Martin, ik predendeer helemaal niet dat ik alles weet. Maar mij maakt het werkelijk helemaal geen hol uit als er 2 of meer mensen zitten te poepen, ik jaren in mammalapuram gewoont en daar is het normaal dat er mensen op het strand poepen. Maar als er nou meer mensen zoals jou naar mammalla zouden gaan worden ze mischien ook verdreven van hun strand (dwang) zoals dat bij veel toeristische projecten is gebeurd. Dus jij bent in mijn ogen een van dat soort mensen die ervoor hebben gezorgd dat er poepvrije stranden in goa zijn. Mensen in india poepen al eeuwen op het strand en voor mij hoeft dat niet te veranderen, maarja ik ben ook geen verwende toerist!!!

Groet kataraja, geen toerist.

• mreuser

hahahahahahahahahahahaha

• kataraja

Waarde Martin, jij maakt je er wel makkelijk af. Vraag, is het te verdedigen tegen over indase mensen om van hen te verlangen niet meer op het strand te poepen om dat wij( de westerling) zich hieraan stoort??? Het is gvd wel HUN land!!!!

• Sundri

Beste M. In Cochin zelf zijn alleen vieze stranden. Daar hebben ze allemaal gelijk in. Maar neem ‘ns het pontje naar iets ten noorden van Cochin. Daar heb je eindeloze witte stranden, die totaal niet toeristisch zijn en daardoor bij de gemiddelde toerist ook totaal onbekend. Ik ben er geweest en heb er heerlijk gezwommen en op het strand gezeten. Echter, ik had wel wat bekijks van Indiërs, want die zijn overal, dus ook daar. Ik heb nog foto’s van het totaal lege strand (met alleen ikzelf erop). Ik weet niet meer precies hoe ik er gekomen ben, wellicht met een bus of met een riksja. In ieder geval herinner ik me nog wel, dat het dichtbij Cochin was. Ik verbleef in Fort Cochin en ging alleen een middag naar dat strand.

En, o ja, het strand was zeer schoon!!!

• Rob

Sundri,

Goeie tip. This one?

Rob

Of this one?

• hannah

Ik ben het er helemaal mee eens, waarom de cultuurgewoonten veranderen in India?

Dan zwem je toch niet?

Ik kom ook met enige regelmaat in Mammalapuram en zwem er gewoon.

Die mensen daar schijten allemaal om 6 uur in de ochtend, dus om 11 uur is alles weggespoeld.

En denk je dat de Noordzee en de Middelandse zee schoon zijn??????????

India moet blijven wat ze is met al haar hebbelijkheden en onhebbelijkheden, dat is de charme van India.

Laten de westerlingen maar naar Egypte of Tunesie gaan voor de stranden zodat wij nog lang kunnen genieten van de indiaasse cultuur.

Hannah.

• Rob

Hannah,

De oorspronkelijk vraag van Martin was of er ook stranden zijn waar niet gepoept wordt.

Dat vind ik zelf geen rare vraag, die zijn er namelijk wel.

Niet omdat daar de poepende Indiers door toeristen al dan niet bewust weggejaagd zijn.

Maar omdat Indiers zelf ook wel hun eigen normen en waarden hebben waar wel of niet te poepen.

Kataraja gaat voor mij een beetje aan de haal met deze vraag.

Voor mij slaan zijn reacties nergens op.

Rob.

• T.o.m.

Hou er wel rekening mee dat alle indiers poepen. Veel (de meeste) indiers wonen in de kuststrook. Er wordt nog geen waterzuivering toegepast, dus alle poep en de rest van wat er in de riool komt, gaat recht de rivieren en de zee in.

Je ziet het niet, maar het is er wel. Zeker in de zee voor ernakulum, wat is die smerig.

Veel plezier aan het schone strand.

• Sundri

Tjee, ik heb de foto's nu niet bij de hand. Maar het was echt een leeeeeeeeeg strand. Er kwamen pas een paar Indiërs kijken, toen wij daar zaten. Op jouw foto's zie je mensen, vlaggetjes, parasols. Waar ik was, was behalve een superschoon wit strand en palmbomen, helemaal niets! Dat was wel een jaar of 6 terug. Alle details kan ik me niet meer herinneren.

• kataraja

Beste Rob, bij mij gaan mijn nekharen recht staan bij dit soort vragen. En dan kom jij met waarden en normen in India?? Die zijn heel anders dan die van ons. Al eens een Indiase vrouw in een string gezien?? Al eens een Indiase vrouw gezien met blote borsten op het strand?? Maar veel mensen komen met de westerse arrogantie naar India, dat zolang zij veel geld in India laten alles is gepermiteerd!!

Kataraja………..