strand Kochi

• natasja

hmmmmm

moet nog steeds een beetje aan het idee wennen.

• mreuser

omdat ik de laatste jaren gewoon met de trein reis dus als de jonge backpackers Maar als ik samen met mijn vrouw reis doen we dat met auto en chauffeur.

• Rob

Johan,

Ik vind dit helemaal geen flauwe topic.

Hooguit een flauwe reactie van Frits.

Wat ik mis is een serieuze reactie van Martin op de goede strandtips die hij gekregen heeft.

Rob

• mreuser

Nou die reactie is dat ik niet verwacht had dat er zoveel flauwe kul geschreven zou worden op een normale vraag maar dat er gelukkig mensen zijn die je serieus nemen en dus goede tips geven. Daarvoor dank en ik hoop dat verdere onzin uitblijft want daar is deze site niet voor

• kina

Hallo…

Daar ik ook spoedig naar Kochi ga en daar een paar dagen zal verblijven.

Heb ik gelezen dat je met de Ferry van Ford Kochi naar het eiland Vypeen kan gaan.

In het noorden van het eiland is het rustig en goed te zwemmen.

grt Kina

• Sundri

Dit lijkt er al meer op, maar volgens mij is het strand daar witter. Deze foto lijkt meer op een strand in (de buurt van) Goa.

• Sundri

Er wordt alleen gepoept door de vissers, dus alleen het deel strand waar de visserboten liggen. Het strand ter hoogte van Hotel Temple Bay is schoon, ook het strand aan de zuidzijde van de beachshore temple is schoon. Het zuidelijke strand is echter niet aan te raden als je alleen bent, dat is het “ Indiase” strand, m.a.w. waar de Indiërs naar het strand gaan. Daar hebben ze een keer m'n sarong + slippers gestolen en toen moest ik in m'n bikini op blote voeten door het dorp. Grote hilariteit onder m'n vrienden natuurlijk, maar voor mij niet zo leuk. Ter hoogte van hotel Temple Bay heb je dat probleem niet. Het hotel heeft een soort strandwacht, er komen daar vooral westerlingen en rijke Indiërs naar het strand en die willen m'n sarong en slippers helemaal niet hebben. Ik vroeg de strandwacht op m'n spullen te letten en dat deden ze altijd voor me; sindsdien is er nooit meer iets gestolen.

• Ineke M

Waren er geen dames in de buurt die sari sjaals verkochten? Ik ben een paar jaar geleden op het strand in Mamallapuram geweest en werd ongeveer om de 2 minuten ‘gestoord’ door dames die sjaals verkochten. Bij de eerste 5 vond je het nog leuk, bij de 5 daarna werd het al minder en de volgende 5 irritant. Iedere keer als je net weer lag wilde weer iemand een sjaal verkopen.

Ineke

• Sundri

Nou nee, ik werd eigenlijk nooit gestoord. Ik was er dagelijks min of meer een vaste gast; meestal kwam ik alleen zwemmen en opdrogen. De dames probeerden me nooit iets te verkopen. Wel was er 1, die soms een praatje kwam maken.

• Daan

Jeetje, dit topic is behoorlijk vervuild…

Je hebt een prachtig strand op Vypeen island.

Volgens mij zijn we eerst met de ferry gegaan en toen met de tuctuc. Dit was een ellenlange rit. Ik twijfel of we vanaf Ernakulam of vanaf de haven van Vypeen zijn gegaan. Dus dit moet je nog even terplekke uitdokteren.

En ik kan me ook herinneren dat we op een ander eilandje bij een zwembad van een hotel hebben mogen chillen. Staat wel in de LP, neem ik aan.

Groetjes,

Daan