Donatie

• Ria

Ik wil graag spullen doneren als ik in Delhi ben. Kan iemand mij vertellen wat voor de Indiërs goed bruikbaar is en hoe (waar) ik zo'n gift kan doen?

• Paul Broekman

De nieuwste modellen labtops en iPads, dure camera's, tv's en de nieuwste afwasmachine van Miele!

• Sundri

En vooral de duurste modellen mobiele telefoons niet te vergeten. Dit lijkt een rare reactie van Paul, maar bedenk dat India geen arm land is. Het geld is alleen niet goed over de mensen verdeeld. In mijn eerdere onschuld dacht ik ook dat het goed is om (oude) spullen uit NL mee te nemen, maar daarvoor hebben ze nauwelijks belangstelling. Kom je echter met de genoemde gatchets, die willen ze heeeeeeeel graag hebben. Echter, die kun je dan beter in India kopen (is toch net zo duur als hier), dan die dingen mee te nemen uit NL. Indiërs eten nog liever niet, dan dat ze geen mobiele telefoon hebben.

• Bart

Het geld in India is niet goed verdeeld over de mensen, net zoals de hersenen en het verstand hier in Nederland…

Misschien kun je oude kleren of dekens enz. doneren aan de mensen die op straat leven.

• Khan

TIP: Je kunt ook nieuwe kleding doneren. Die nieuwe kleding is volop te koop in winkels in India.

:)

• Rob

Khan,

Ja, je kunt beter rechtstreeks in India kleren kopen, dan ze eerst hier heen laten vliegen en tweedehands terug laten vliegen.

Beter voor het milieu.

Rob

• Rob

Beste Bart,

Dat het geld in India niet goed verdeeld is weten wij ook wel.

Maar om dan oude spullen te gaan zitten uitdelen?

Ik denk niet dat daar het probleem mee opgelost wordt.

Integendeel.

Er is al jaren een nieuw probleem bij gekomen.

Toeristen worden, met name in de toeristische gebieden, van alle kanten belaagd.

Worden slechts gezien als wandelende portemonnaies.

Probeer dat beeld maar eens te doorbreken.

Rob

ps Ik ben het helemaal met je eens dat hier in Nederland de hersenenen / verstand ook niet goed verdeeld zijn

• kataraja

Ria, ik weet niet wat je van plan bent om mee te nemen, maar ik geef meestal het grootste deel van mijn kleren weg als ik uit india vertrek. Als het goeie spullen zijn, dan is er niets mis mee omdat aan de laagst betaalden in je hotel e.d. te geven.

Rob schrijft

"Er is al jaren een nieuw probleem bij gekomen.

Toeristen worden, met name in de toeristische gebieden, van alle kanten belaagd.

Worden slechts gezien als wandelende portemonnaies. "

Schaam je Rob, alleen omdat Robje een ongestoorde vakantie wil hebben mogen mensen niets aan de armsten der armsten geven. Pffff

• roy

neem 10 kg lekkere sappige gras voor de arme magere koeien die in het verkeer rond

snumfelt en alleen afval ter beschikking heeft.

De arme indiers ,vooral de donkere zwarte worden uitgestoten uit het samenleving.

• kataraja

Roy, met je volgevreten buikje comentaar geven en andere mensen belachelijk maken vind ik goedkoop. Hoe je het draait of wend een deel van de Indiase bevolking leeft in bittere armoede en is blij met alles wat ze krijgen.