“voor school moest ik boeken over backpacking lezen”
Merel,
De beste leerervaring kun je soms krijgen door de vraag terug te spelen.
“Waarom moet ik die boeken lezen? ”
Asssertiviteitstraining, noemen we dat.
Rob
toch wil ik ook even reageren, om je zo te helpen bij je werkstuk.
1. backpackers ontmoeten elkaar op dezelfde plekken. Waar, zoals eerder vermeld, maken de meesten hetzelfde ‘rondje’ in een land.
2. ze maken weinig contact met de bevolking al zeggen ze van wel. Hier ben ik het gedeelte lijk mee eens. Ik backpack zelf ook weleens, en in het ene land heb je veel meer en makkelijker contact dan het andere. Wanneer ik minder contact heb met de mensen, dan ligt dat in mijn geval vaak aan het gebrek aan spreken van de taal.
3. Volgens mij is dit wel waar
4. backpackers kijken neer op de gewone toerist.
natuurlijk zullen er backpackers zijn die dit doen, maar ik ben er nog geen tegen gekomen. En doe dit zelf ook niet. Iedereen heeft zijn eigen manier van reizen. Ik vind het toevallig leuk om zelf alles uit te zoeken, mijn eigen hotel te kiezen en met de dag kiezen wat ik eens zal gaan doen of heen gaan.
Iemand anders vind daar niks aan en gaat liever met een groep op reis. Maakt allemaal niks uit zoalang diegene maar plezier heeft.
Heel veel succes met je spreekbeurt en werkstuk.
Hans Schreef:
——————————————————-
> Ja Henk das moeilijk om de realiteit zo onder ogen
> te moeten zien als het boekje van william sutcliff
> leest. Als je jezelf backpacker noemt en je zo
> gedraagt zoals sutcliff beschrijft, dan is dat
> pijnlijk ja.
> Ikzelf reis al mij hele leven en heb de halve
> wereld rond geweest en natuurlijk heb ik ook een
> rugzak. Met het soort reizen die ik gemaakt, heb
> en nog steeds maak ,kan ik iedere ingewikkeld
> uitziende Backpacker overtreffen. Maar daar heb ik
> absoluut geen behoefte aan!! Als ik wel eens in
> gesprek raak met de zogenaamde backpackers hoor ik
> hun verhalen aan.
> Meestal wordt er dan een woooohhhhwww of waaahhhw
> van mij verwacht en dat kunnen ze dan ook krijgen.
> Op basis wat ik gedaan heb op reisgebied zou ik
> deze mensen volledig van de kaart vegen,maar ik
> doe dat uiteraard niet.
> Ik beperk me altijd tot het slaken van kreten die
> moeten suggereren dat ik nog nooit iemand heb
> ontmoet die zoveel reis ervaring heeft als degene
> waarmee ik in gesprek ben.
> Maar iedere keer weer merk ik dat de meeste van
> die mensen met de ringetjes touwtjes ,rasta haar
> en een holy stip op hun voorhoofd, op mij neer
> kijken. En dit is waarschijnlijk alleen omdat ik
> er zo niet uit zie. Als ik mijn rugzak af leg ,val
> ik niet op in de menigte hier ergens in Nederland
> Dus met andere woorden. De zogenaamde backpackers
> die zich zo uit dossen, willen graag als ervaren
> reiziger aangezien worden.
> Wat mij betreft zijn het allemaal aardige mensen
> waar ik graag een praatje mee maak, maar ik denk
> wel dat deze mensen nog niet echt ontdekt hebben
> wie ze zelf zijn en waar het leven in essentie om
> draait. Niets mis mee allemaal maar we moeten het
> wel eerlijk kunnen benoemen zoals william
> sutcliff in zijn boekje doet.
> Dat sommige mede backpackers met dit boekje weg
> lopen zoals je beschrijft ,betekend volgens mij
> dat deze mensen wel in zijn voor enige zelfspot en
> ook begrijpen dat het in essentie klopt wat hij
> schrijft.
>
> Merel wat een leuk onderwerp voor je werkstuk .
> Succes er mee
> Hans
Hi Hans, dat is ook wat ik denk! backpackers die zich zo alternatief uitdossen en neerkijken op collega-reizigers zijn onzeker. arrogant gedrag is daar een direct gevolg van.
in tegenstelling tot jouw tactiek die ik mild vind komen de hippiebackers er bij mij niet zo gemakkelijk vanaf. Ik pak ze aan! even laten voelen waar hun plaats werkelijk is:D onzeker of niet, je hoeft geen verbeelding te hebben. een milde aanpak is niet mijn ding>< waar haal je het geduld en respect vandaan om zo vriendelijk op ze te reageren:S? hint, misschien oet je de volgende keer je ooooh's en je aaah's net even iets te dik erbovenop leggen en wat verveeld erbij gaan kijken. bij mij doet dat het altijd goed(tu)
Try to be a good cultured westerner first, then try to be indian
backpacking onder jongeren is vooral een manier om levenservaring op te doen en dat stemt precies af zoals Hans al vertelde. tuurlijk is het ook reizen maar het gaat meestal vooral om eens goed te kunnen nadenken over wat je wilt met je leven (na een jaartje rondtrekken). leuk dat het samen kan gaan!
oja Surya, ik vind helemaal niet dat Hans' verhaal raar is of dat hijzelf neerkijkt op mensen. niks mis met die reactie;)
Inderdaad Rob, definitie van backpackers. Dat is toch een reiziger met een rugzak?! Of kun je mij vertellen wat de definitie dan is.
Ik kan er niet zo goed tegen als er van die vooroordelen de lucht in worden gegooid, omdat ik de logica daarvan niet begrijp. Dingen als backpackers kijken neer op gewone toeristen.
Ik begrijp niet wat jou ervaring is met backpackers of hippiepackers, Henk. Mijn ervaring is heel anders. Althans minder negatief. Ik snap die negatieviteit omtrent backpackers ook niet. Laat ieder lekker z'n ding doen. En als dat anders is dan de jouwe so be it. Blij dat we niet allemaal hetzelfde zijn.
Rob Schreef:
——————————————————-
> "voor school moest ik boeken over backpacking
> lezen"
>
> Merel,
>
> De beste leerervaring kun je soms krijgen door de
> vraag terug te spelen.
> “Waarom moet ik die boeken lezen? ”
> Asssertiviteitstraining, noemen we dat.
>
> Rob
ik lees al sinds de topicstart mee met dit bericht maar dit hierboven is te erg voor woorden!
Kijk, nu doe je het wèèr rob. waarom moet dat meisje nu plots gaan nadenken waarom ze dit werkstuk wil maken? ik bedoel maar, ze is nog maar 16!! al die levensvragen en dan haal je er zoiets vaags als assertief zijn er nog bij ook.
je maakt haar eerder onzeker met je gedram dan dat je haar steunt:X
het gaat toch helemaal niet om Merel's levenservaring in het geheel maar om een opdracht van school. zij vindt backpacking leuk, zoekt informatie en dan kom jij met een wijs verhaal aanzetten wat er helemaal niks mee te maken heeft.
je maakt me pisnijdig met je stomme opmerkingen en je geanaliseer:X:X. je reactie gaat echt te ver, snap je zelf wel de inhoud van Merels bericht? zoals je nu overkomt hierboven lijkt het mij eerder dat je een blinde vlek hebt die me doet denken aan aanverwant licht autisme dan wel een sociale handicap tijdens communiceren. sorry dat ik het zeg!
een typische robreactie. ga zelf eens bij een zielenknijper langs voor een diagnose!
*@!*#:X
ik weet dat we elkaar niet mogen (althans dat geld wel voor mij mèt reden) maar je moet je eigen bericht echt eens terug gaan lezen en dat in perspectief zetten met die van de rest over backpacking; je slaat de plank volkomen mis(td)
mijn visie over je oneliner heb ik je nù niet gegeven omdat ik je niet mag en je dwars wil zitten. er zit ècht een bron van waarheid in.
oja, de reden dat ik je niet mag is zoals jij stukjes neerzet zoals je eigen bovenstaande(td)
Je snapt er ook heeeelemaal geen barst van
I'm outta here><:X
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?