Ik vind het allemaal een beetje kortzichtig om te zeggen dat alle backpackers zo zijn en zo.
Hans je schrijft: Wat mij betreft zijn het allemaal aardige mensen waar ik graag een praatje mee maak, maar ik denk wel dat deze mensen nog niet echt ontdekt hebben wie ze zelf zijn en waar het leven in essentie om draait.
Weet jij wel waar het leven om draait? En wie jezelf bent? Dat vind ik dan heel knap van je. Maar ik zou zelf liever nooit willen weten waar het leven omdraait en wie ik ben. En in mijn ogen is dat ook onmogelijk te “weten”. Het is wel typisch dat je schrijft dat ze op je neer kijken, maar de uitspraak hoor wat jezelf zegt is in mijn ogen hier wel gepast.
Ben je meer of minder ofzo als je wel omvalt in een menigte? Ik snap het niet.
Die hele hetse van ik ben meer ervaren of een echte reiziger snap ik niet. Voor mij is iedereen met een rugzak een backpacker.
ik zal gebackpackt hebben
jij zult gebackpackt hebben
hij zal gebackpackt hebben
wij zullen gebackpackt hebben
jullie zullen gebackpackt hebben
zij zullen gebackpackt hebben
back·pack (bkpk)
n.
1. A knapsack, often mounted on a lightweight frame, that is worn on a person's back, as to carry camping supplies.
2. A piece of equipment, often containing life-support devices, designed to be used while being carried on the back: a parachute in a backpack; an astronaut's backpack.
v. back·packed, back·pack·ing, back·packs
v.intr.
To hike while carrying a backpack.
v.tr.
To carry in a backpack.
backpacker n.
backpacking n.
Nu antwoord op je vragen:
1 backpackers ontmoeten elkaar steeds op dezelfde plekken
Kan, maar dat hoeft niet. Vaak reizen backpackers wel met een reisgids als de lonely planet, dus de kans dat ze elkaar vaak ontmoetn is groot.
Er zijn gebieden waar je er geen 1 tegen komt
2 ze maken weinig contact met de lokale bevolking ook al zeggen ze van wel
Dat is geloof ik niet zo. Als je uitgaat van de definitie voor een backpacker is dat iemand met een rugzak die reist, die is mobieler dan iemand met een koffer. Ik vind dit een vooroordeel en snap niet wat het belang is voor een spreekbeurt. Want je kunt dit niet checken, iedereen is anders.
3 de lonely planet is in eerste instantie opgezet voor en door backpackers
geloof van wel.
4 backpackers kijken neer op de gewone toerist
Dit vind ik echt een rare uitspraak. Een backpacker is toch een toerist. Het is een aanname of interpretatie van iemands gedrag, welke totaal anders kan zijn dan wat de persoon zelf denkt. Dit heeft voor mij meer te maken met de kijker die het oordeel velt dan met degene over wie geoordeeld wordt.