er in geluisd?????????????

• prakhar

Rob Schreef:

——————————————————-

> Pascal,

>

> Kun je mij uitleggen welke voorkeursbehandeling

> Maxima gekregen heeft?

>

> Rob

dat kan ik je ook wel uitleggen; maxima had het binnen 8 dagen voor elkaar om theoretisch gezien nederlander te worden. daartegen heb je hier asielzoekers waarvan na 15 jaar wachten nog steeds geen uitsluitsel is over of ze hier mogen zijn of mogen blijven. de nederlandse nationaliteit krijgen ze pas na 4 of 5 jaar, met geluk.

voor alle overige nieuwkomers geldt de regel in het algemeen dat je hier minstens 4 jaar of meer geweest moet zijn om de titel nederlander te krijgen! met paspoort.

zie je dan niet dat de regering een kwestie is van macht, geld en willekeur? we can agree or disagree, it doesn't matter; het hoeft geen heet hangijzer te worden.

peace(tu)

• Pascal

Ik wil het best toelichten.

Een vreemdeling krijgt altijd met de IND te maken, zij kijken of hij of zij het land in mag en wel of niet een vergunning krijgt voor een voorlopig verblijf, dit hangt vooral af van het inkomen van de aanvrager. Hierna moet men de eerste 4 jaren elk jaar kunnen bewijzen dat er nog voldoende inkomen is en na 4 jaar kan men pas in aanmerking komen voor een Nederlandspaspoort en heeft men net zoveel rechten als een geboren Nederlander.

Hiermee is niets mis, maar men moet door de molen die maanden kan duren en jaren tot men pas Nederlander is.

Maxima, heeft dit binnen een paar dagen kunnen regelen (dankzij onze koningin) en zo is haar de ambtelijkemolen en vooral de tijd bespaard. Ze was gewoon een vreemdeling die graag in het land van haar vriend wilde wonen. Ze waren niet getrouwd, hadden geen kinden (beide maakt voor anderen trouwens ook niet uit) en was nog geen lid van het koningshuis om anders te worden behandeld dan normaal.

Dit noem ik een voorkeursbehanding, een onterechte voorkeursbehandeling.

Maar goed, we dwalen af van het toeristenvisum… ;)

• Rob

“ iemand anders op dit prikbord begint weer een beetje door te draaien.”

Prakhar,

Herken je jezelf daar in?

Ik hamer inderdaad op deze topic, omdat ik juiste informatie belangrijk vind.

Zelf weet ik ook niet alles, probeer vragen te stellen om meer informatie te krijgen.

Daar is iedereen bij gebaat lijkt mij.

Forumvader, dat is Peter, niet ik.

Naast mijzelf zijn er een behoorlijk aantal anderen die al jaren meer of minder regelmatig op dit prikbord reageren.

Daar lijkt mij niets op tegen.

Rob

• prakhar

al goed rob, jij je zin. ik draai door en jij speelt de volledige onschuld.

hou toch op met jezelf te profileren alsof het prikbord niet zonder je kan. de wereld draait niet om jouw bijdrage, je lokt reactie uit en dat doe je jezelf aan. en dan de schuld bij anderen leggen?

• prakhar

wat doe jij in het dagelijkse leven voor de kost, hulpverlener zeker?

ik hoef jouw diagnose niet rob. leef je uit op je patienten en niet op dit forum eikel.

• Rob

Prakash,

In het dagelijks leven beheer ik een aantal websites (parttime/betaald).

Daarnaast bemiddel ik mensen die naar India gaan (onbetaald).

Dit prikbord gebruik ik veel voor mijn eigen informatie.

Daarnaast lok ik wel reacties uit, waar ik vervolgens weer op reageer.

Rob

• surya

Jeetje rob reageer niet zo gepikeerd.

• Jamila

Maar je krijgt er wel mensen van die over de zeik gaan als ze tegen jouw bemoeienis aanlopen….Niet iedereen is ervan gecharmeerd

• Rob

Jamila,

Wie kaatst moet de bal terug verwachten, ik zelf dus ook.

In eerste instantie probeer ik op dit prikbord een informatieve bijdrage te leveren vanuit mijn eigen ervaring in India.

Op veel vragen reageer ik niet, omdat ik daar geen ervaring mee heb, geen goed antwoord weet te geven.

Dat is “communicatie op inhoudsniveau”.

Daarnaast heb ik de neiging om te “communiceren op betrekkingsniveau”.

Niet iedereen is daarvan gecharmeerd, maar dat weerhoudt mij niet om te reageren en reacties uit te lokken.

Om mij dan voor “eikel” uit te maken, zoals Prakhar doet, vind ik nogal zwak, maar daar zit ik verder niet mee.

Rob

• Flo

dames ik snap niet helemaal dat jullie wat opgewonden raakten toen Maxima in de discussie verscheen en dan schiet Jamila uit de bocht door met “Maar je krijgt er wel mensen van die over de zeik gaan als ze tegen jouw bemoeienis aanlopen….Niet iedereen is ervan gecharmeerd” alles in een nog breder perspectief te trekken.

Hallo dit is een openbaar forum dus iedereen mag fijn zijn of haar zegje doen. Soms krijg je dan discussie. En niet iedereen vind het schrijven van iedereen leuk. Ja duh.

O maar prakhar begon uit te leggen dat leven oneerlijk is en er veel corruptie bestaat en willekeur als hoe een Maxima met vader fout als die Martin Air piloot die laatst is opgepakt hier snel binnenwaait. Ja zo werkt het.

Doordraaien

–>

Eikel.

Ik vind het we wat 1-1.

Misschien nu weer verder met vreedzame communicatie? En als je iets niet leuk vind kan je het negeren hiep hoi vrijheid. Fijn weekend!