er in geluisd?????????????

• hannah

pascal,

Een garantverklaring op zich was niet nodig geweest maar een invitatie heeft iemand altijd nodig.

En aangezien dat in Nederland een en dezelfde aanvraag is, is dit automatisch gebeurd.

Echter, zijn opa en oma wonen in Oostenrijk, daar zouden we ook naar toe gaan, dus als het hem te doen is geweest om een invitatie, had hij dat ook van zijn grootouders kunnen krijgen.

Ik weet echt niet wat er aan de hand is, het blijft gissen.Enne, stel je van dat restaurant ook niet veel voor, het is onderdeel van een hotel, een low budget hotel wel te verstaan, dus een vetpot is het niet.

Hannah.

• maarten

Zou me niet te veel zorgen maken over die garantstelling. Als hij naar Nederland komt wordt hij door de doaune uitgebreid gecontroleerd. Als men het niet vertrouwd, neemt men met jouw contact op. Ben je niet bereikbaar, dan klopt het niet, en wordt hij niet toe gelaten. Want jij bent diegene die hem uitnodigde, dus zal je hem ook afhalen op Schiphol……zo niet5 dan klopt het niet……..en zal men hem zeker niet binnen laten………..

• Rob

Maarten,

Hier klopt weinig van.

Al die papieren zijn nodig om een visum te krijgen in het land van herkomst.

Dat gaat er wat strenger aan toe, dan wanneer je eenmaal een visum hebt gekregen.

De paspoortcontrole checked de geldigheid van je paspoort en visum.

En stiekum ook of je nog openstaande verkeersboetes hebt of een ongewenste vreemdeling bent.

De douane checked je spullen op illegale invoer van goederen, belasting technisch.

Rob

• Rob

"Een garantverklaring op zich was niet nodig geweest maar een invitatie heeft iemand altijd nodig.

En aangezien dat in Nederland een en dezelfde aanvraag is, is dit automatisch gebeurd."

Hannah,

Verliefd worden en “domme dingen” doen is nog tot daar aan toe, dat doen wij allemaal wel eens.

Maar verkregen informatie niet goed lezen en dingen automatisch laten gebeuren?

Dat is echt dom > dommer > domst, op z'n zachts gezegd.

Rob

• Rob

Hannah,

Nog even twee aanvullende vragen:

- voel je er ingeluisd in de liefde, dat hij niet komt?

of

- voel je er ingeluisd door die garantstelling = misbruik maken van jouw geld?

Rob

ps heb je wel std voorzorgsmaatregelen genomen?

• Mieke

Waar gebeurde dit Hannah,in welke plaats in India ??? Welk restaurant ???

• hannah

Rob,

Dit heb je me zelf verteld. Je vertelde dat in Groningen ook alleen garantverklaringen werden afgegeven, en dus in Doetinchem was dat ook zo.

Een invitatie staat gelijk aan een garantverklaring, ik heb dit nog nagevraagd op het stadhuis.

Dusssss.

• hannah

Hoezo Mieke,

Ook nare ervaringen?

Gelukkig kan ik iedereen meedelen op dit forum dat alle problemen vooralsnog opgelost zijn.

Hij heeft gemaild en ik snap nu waarom ik een paar dagen niets gehoord heb. Op zich lijkt er niets aan de hand te zijn, maar ik blijf alert.

Bedankt voor alle tips.

Mieke, ik vertel liever niet op dit forum wie en waar.Dat is me te prive.

Indien je nare ervaringen hebt en deze wilt delen, moet je me prive maar mailen.

Groeten, Hannah.

• Rob

Hannah,

Ik heb je uitgelegd dat een uitnodiging en een garantverklaring twee zaken zijn die in 1 formulier samengevat worden.

Je hoeft geen ingewikkelde uitnodigingsbrief te schrijven, dat was je vraag.

Maar beiden zijn niet hetzelfde.

De Nederlandse overheid maakt het echt niets uit wie je uitnodigd en waarvoor.

Zolang zij maar niet voor de kosten opdraait, daarvoor is die garantsteling bedoeld.

Rob

• Rob

Hannah,

Dat zei ik toch al, niet gelijk in paniek raken als een Indier een tijdje niet reageert.

Daar is meestal wel een reden voor.

Dat neemt niet weg dat je je goed moet informeren hoe dat allemaal zit met die visumregels, et cetera.

En dat een vakantieliefde meestal niet eindigd in een vaste relatie, maar wel regelmatig nieuwe kindjes op deze wereld brengt.

Rob

ps Ken je die film over een Engelse vrouw die naar Griekenland ging op vakantie?

Haar huwelijk was misgelopen en ze werd verliefd op een Griekse restauranteigenaar.

Die film had een mooi einde, zonder die Griek.