er in geluisd?????????????

• prakhar

echt? als mensen met een strafblad of andere verkeerde bedoelingen het land in willen denk ik niet dat de regering daar blij mee zal zijn en alles zal doen om dat tegen te houden. volgens mij kijken ze wel degelijk naar wie binnen wil komen.

• Pascal

Ik heb even een tekstje geplakt wat ik via Google heb gevonden over de garantverklaring:

Als u een persoon met een vreemde nationaliteit naar Nederland wilt laten komen voor bijvoorbeeld een vakantie of familiebezoek, moet deze vreemdeling voor zijn verblijf in Nederland, naast een paspoort met een geldig visum, beschikken over voldoende geld om de verblijfskosten en de terugreis te kunnen betalen.

Als bij binnenkomst daaraan wordt getwijfeld, kan de toegang tot Nederland worden geweigerd, tenzij iemand in Nederland zich garant stelt.

De uitnodiging/garantverklaring is een verklaring waarin u zich garant stelt voor het verblijf van een vreemdeling in Nederland.

De Nederlandse Ambassade in het betreffende land zal de door u uit te nodigen persoon vragen om een door u ondertekend en gelegaliseerd uitnodigingsformulier/garantverklaring.

Zonder aktie te ondernemen zal hij zonder probleem het land binnen kunnen komen, en een bewijsje dat hij na max. 3 maanden echt het land weer is uitgegaan krijg je never nooit niet. Toch iets om over na te denken als je financieel garant gaat staan voor iemand.

Toch hoop ik dat hij binnen een paar weken met een grote bos bloemen voor de deur staat, en dat het allemaal een misverstand was. ;)

• prakhar

Pascal Schreef:

——————————————————-

> Ik heb even een tekstje geplakt wat ik via Google

> heb gevonden over de garantverklaring:

>

> Als u een persoon met een vreemde nationaliteit

> naar Nederland wilt laten komen voor bijvoorbeeld

> een vakantie of familiebezoek, moet deze

> vreemdeling voor zijn verblijf in Nederland, naast

> een paspoort met een geldig visum, beschikken over

> voldoende geld om de verblijfskosten en de

> terugreis te kunnen betalen.

>

> Als bij binnenkomst daaraan wordt getwijfeld, kan

> de toegang tot Nederland worden geweigerd, tenzij

> iemand in Nederland zich garant stelt.

>

> De uitnodiging/garantverklaring is een verklaring

> waarin u zich garant stelt voor het verblijf van

> een vreemdeling in Nederland.

>

> De Nederlandse Ambassade in het betreffende land

> zal de door u uit te nodigen persoon vragen om een

> door u ondertekend en gelegaliseerd

> uitnodigingsformulier/garantverklaring.

>

>

> Zonder aktie te ondernemen zal hij zonder probleem

> het land binnen kunnen komen, en een bewijsje dat

> hij na max. 3 maanden echt het land weer is

> uitgegaan krijg je never nooit niet. Toch iets om

> over na te denken als je financieel garant gaat

> staan voor iemand.

>

> Toch hoop ik dat hij binnen een paar weken met een

> grote bos bloemen voor de deur staat, en dat het

> allemaal een misverstand was. ;)

dus….een crimineel of iemand met andere verkeerde bedoelingen kan lekker gemakkelijk het land inkomen? raar dat de staat niet beter kijkt naar de achtergrond of strafblad.

er kan wel iemand garant staan maar idioten lopen hier wel rond en de boel fucken daar doe je niks tegen……blijkbaar. een ontwikkeling van het type flapdrop.

• Rob

Prakhar,

Hoe zou een Ambassade kunnen controleren of iemand een strafblad heeft in een ander land?

Rob

• prakhar

Rob Schreef:

——————————————————-

> Prakhar,

>

> Hoe zou een Ambassade kunnen controleren of iemand

> een strafblad heeft in een ander land?

>

> Rob

navraag natuurlijk! als ze ook over een asielzoeker kunnen beslissen of hun land van herkomst veilig is dan kan dit ook. als de mens wil kan heel veel. in dit geval gaat het weer om het geld; het doet er niet toe of iemand wel of niet okee is maar of er iemand garant staat. veel belanrijker zou moeten zijn naar wat je hier binnen haalt. aan criminelen of idioten heeft niemand wat.

• Rob

Prakhar,

Denk jij dat de Indiase Ambassade in Den Haag toegang heeft tot Nederlandse politie- en justitiedossiers?

En die er op naslaat bij de beoordeling van een visumaanvraag?

Rob

• prakhar

wat dacht je van de Nederlandse ambassade in India en visa versa, daar wordt de boel o.a aangevraagd? er kan heus wel iets aan worden gedaan als er maar samenwerking is en de wil. dan is er een hoop mogelijk.

natuurlijk mankeert het daar weer aan….

• Rob

Prakhar,

Ik stel wat vragen waar ik zelf het antwoord niet op weet.

Het gaat niet over Nederland of India, maar in z'n algemeenheid over doelstelling en bevoegdheden van Ambassades.

Strafrechtstelsels kunnen per land behoorlijk verschillen.

Volgens mij vind geen enkel land het wenselijk dat vreemde mogendheden toegang hebben tot die informatie.

Het is al moeilijk genoeg om die informatie in eigen land boven tafel te krijgen.

De burgers in ons land worden daar ook wettelijk tegen beschermd.

Rob

• prakhar

Rob Schreef:

——————————————————-

> Prakhar,

>

> Ik stel wat vragen waar ik zelf het antwoord niet

> op weet.

> Het gaat niet over Nederland of India, maar in z'n

> algemeenheid over doelstelling en bevoegdheden van

> Ambassades.

> Strafrechtstelsels kunnen per land behoorlijk

> verschillen.

> Volgens mij vind geen enkel land het wenselijk dat

> vreemde mogendheden toegang hebben tot die

> informatie.

> Het is al moeilijk genoeg om die informatie in

> eigen land boven tafel te krijgen.

> De burgers in ons land worden daar ook wettelijk

> tegen beschermd.

>

> Rob

raar. er zou besgrip moeten zijn van de indiase kant dat onze ambassades inzage willen. Wie wil er nou criminelen in z'n land? Niemand toch?

• dr. Khan

a) IND checkt in elk geval het Schengen informatie systeem

b) Bij twijfel zou men denk ik om een Indiase police clearance certficate kunnen vragen