Spuitstront

• Take2

surya Schreef:

——————————————————-

> o oeps nog niet gelezen ga het nu ff doen. Heb

> bijna vierkante ogen gekregen van de computer.

>

> Ja wist dat die film van de britten was, wilde er

> eerst niet heen omdat ik hoorde dat die jochies

> bijna niks van geld hadden gekregen, terwijl de

> film toch zoveel had opgeleverd.

> nou ga ff je verhaal lezen

Dat laatste schijnt te kloppen. Het kind-sterretje uit de film stond erbij en keek ernaar terwijl de gemeente Mumbai later zijn sloppenwijk en sloppenhuisje wegbulldozerden. Dat is gefilmd en het kind stond te huilen en te schreeuwen ‘mijn huis, mijn huis! Ik ben een ster, heb ik Slum Dog Millionaire gespeeld en het enige wat ik eraan over heb gehouden is dit t-shirt’ (had 'ie aan). Dat is wat ik heb begrepen uit de berichten.

Oh, het geeft niks dat je mijn verhaal nog niet hebt gelezen - er is ook nog iets anders op de wereld dan het forum;)

Ben benieuwd of je iets met mijn verhaal kunt, staat veel info in over mijn reis.

• Take2

Rob Schreef:

——————————————————-

> "Maar IK kan met 99% zekerheid zeggen of een vrouw

> Indiaas is, Sur-Hindoestaans is of uit Pakistan

> komt."

>

> Beste Sweety,

>

> Ook voor jou komt de tijd dat je dit niet meer met

> zekerheid kunt zeggen.

>

> Rob

Nou, ik vind dat je de aanhef ‘Beste Sweety’ ook wel achterwege kunt laten Rob.

Mijn God, wat een arrogantie om reacties te plaatsen als ‘alleen IK kan met zekerheid zeggen of iemand 100% dit of dat is’! Wie meen jij wel niet wie je bent Sweety?!?

Omdat jij Indiaas bent hoef je het niet beter te weten dan een ander hoor!:X

Ook wij doodgewone Jan Boeren-lullen van de Hollandse klei kunnen er kijk op hebben.

SCHAAM JE!

• dr. Khan

Take2 Schreef:

>En omdat Indiase mannen de

> baas zijn over vrouwen en die dus moeten doen wat

> mannen zeggen denken ze tegelijkertijd dat ze dat

> gedrag op iedere vrouw kunnen toepassen…..

:S

Neigt naar “hoofddoekjes zijn zielig” redeneringen.

Ik heb in India dames wel eens horen spreken over iemand die werd omschreven als een “cruel and demanding wife”. Ik begon me gelet op de gang van (huishoudelijke) zaken in het huis van de betreffende dames - welke ik tamelijk goed kon observeren - wel afgevraagd welk ondragelijk lijden die betreffende echtgenoot dan wel niet moest ondergaan. ;)

• Sweety!

Take2 Schreef:

——————————————————-

> Rob Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > "Maar IK kan met 99% zekerheid zeggen of een

> vrouw

> > Indiaas is, Sur-Hindoestaans is of uit Pakistan

> > komt."

> >

> > Beste Sweety,

> >

> > Ook voor jou komt de tijd dat je dit niet meer

> met

> > zekerheid kunt zeggen.

> >

> > Rob

>

> Nou, ik vind dat je de aanhef ‘Beste Sweety’ ook

> wel achterwege kunt laten Rob.

> Mijn God, wat een arrogantie om reacties te

> plaatsen als 'alleen IK kan met zekerheid zeggen

> of iemand 100% dit of dat is'! Wie meen jij wel

> niet wie je bent Sweety?!?

> Omdat jij Indiaas bent hoef je het niet beter te

> weten dan een ander hoor!:X

> Ook wij doodgewone Jan Boeren-lullen van de

> Hollandse klei kunnen er kijk op hebben.

> SCHAAM JE!

Beste Rob,

Je hebt (weer eens) gelijk, soms vergis ik me ook hoor. En mensen veranderen, klederdracht ook, mode enz., dus ooit zal ik ook (bijna) geen verschil meer kunnen zien in het uiterlijk waaruit ik de afkomst zou kunnen afleiden;)

Take2,

De pot verwijt de ketel… Kijk jij maar eens goed in de spiegel! JIJ zit het hele prikbord vol te kliederen met dat mensen jou niet begrijpen of dat ze jouw mening verkeerd interpreteren en bla bla bla… WAT DOE JIJ ZELF?!

WHO THE HELL ARE YOU TO TELL ME dat ik me moet schamen en waarvoor?! JIJ kan er gewoon niet tegen dat iemand een andere kijk op dingen heeft dan jij of zelfs iets beter weet dan jij. Ik vertel je alleen dat Indiers niet altijd in traditionele kleding rondlopen en dat ze ook niet hieraan te onderscheiden zijn van Hindoestanen.

Jij moet en cursus LEZEN volgen. Ik heb de woorden “alleen” en “100%” niet gebruikt, dat is JOUW INTERPRETATIE. Ook heb ik nergens vermeld dat ik het allemaal beter weet. Integendeel, ik kom juist ook heel veel te weten van anderen op dit pb, zoals Rob en Sundri, die niet alleen bekend zijn met het noorden- waar ik vandaan kom- maar ook met de rest van het land.

• Take2

Khan Schreef:

——————————————————-

> Take2 Schreef:

>

> >En omdat Indiase mannen de

> > baas zijn over vrouwen en die dus moeten doen

> wat

> > mannen zeggen denken ze tegelijkertijd dat ze

> dat

> > gedrag op iedere vrouw kunnen toepassen…..

>

> :S

>

> Neigt naar “hoofddoekjes zijn zielig”

> redeneringen.

>

> Ik heb in India dames wel eens horen spreken over

> iemand die werd omschreven als een "cruel and

> demanding wife". Ik begon me gelet op de gang van

> (huishoudelijke) zaken in het huis van de

> betreffende dames - welke ik tamelijk goed kon

> observeren - wel afgevraagd welk ondragelijk

> lijden die betreffende echtgenoot dan wel niet

> moest ondergaan. ;)

Zucht…..Khan, ik heb geen zin om je dit nogmaals uit te leggen. Mijn punt is wel duidelijk. Ga a.u.b niet alles wat ik geschreven heb analyseren, want als iemand wil valt er toch wel steeds wat op aan te merken. Niet op alle slakken zout leggen terwijl ik mijn best doe en duidelijk genoeg ben.

• Shirley

Waarom kopieren sommigen steeds de tekst van degene waarop wordt gereageerd? Het zijn op dit moment al van die ellenlange verhalen…… :(

• Take2

Om aan te geven op welk stuk ze reageren. Helaas heb ik geen flauw benul van hoe je knipt en plakt in de verhalen, vandaar dat ik dan maar het hele verhaal pak. Losse teksten met commentaar zijn losse flodders, daarom kopieer ik. Sorry.

• dr. Khan

Take2 Schreef:

——————————————————-

> Zucht…..Khan, ik heb geen zin om je dit nogmaals

> uit te leggen.

Er valt niets uit te leggen… Ik waarschuw alleen voor generalisaties en redeneringen die van “dik hout zaagt men planken” is. Dat bepaalde Indiers denken dat ze met westerse vrouwen bepaalde zaken kunnen doen heeft meer te maken met het verknipte beeld dat men heeft over de losse sexuele moraal van westerlingen (hetgeen in populaire films ook niet bepaald tegengesproken wordt) dan met een - eveneens verknipte beeld van westerlingen - dat Indiase vrouwen als slavinnen door het leven gaan.

Ik waarschuw je ook alvast dat surinaams-hidoestaanse cultuur iets anders is dan Indiase cultuur. Ik ken beide groepen goed. En begrijp wel waarom Indiers, surinamers buiten de deur willen houden. 1) De achtergrond is Bengaals, en dat 100 jaar geleden (het Sarnami-Hindustani is daar ook naar terug te herleiden), 2) daar is nog een sausje uit de Caraïben over heen gegaan.

Het daarom grappig dat je de saree noemt. Dat is een kledingstuk dat zeer weinig Surinamers op de correcte wijze weten te dragen, ze worden in Nederland speciaal in de winkels vernaaid zodat ze als een rok gedragen kunnen worden.