Spuitstront

• Take2

Acha! Die ken ik!(tu)

Ik ben gek op Hindoestaanse liedjes en ik kijk heeeeeel veel Bollywood-films(:D

Slumdog Millionaire heb ik gezien - errug goede film.

Verder vond ik Bunty aur Babli heel leuk en onlangs lag ik in een deuk bij het zien van Garam Massala (een komedie over een man die er 3 stewardessen tegelijk op nahoudt en daardoor steeds meer in de moeilijkheden komt). Jemig, wàt een drukke film maar zoooooo humoristisch. Was doodmoe na het kijken > maar dat zou iedereen zijn als je ziet hòe moeilijk en onnozel er gedaan word om het vreemdgaan te verbergen. Vooral die boze mannelijke huishoudster vond ik GEWELDIG!(tu)

Daarna Swades met Sha Rukh Khan (wat een lekker ding) gezien - heel mooi. Goede film.

Ik ben gek op Abishek Bachan (die met Ayshwarya rai getrouwd is) en Hritik Roshan > knappe, lekkere mannen(:P)

Vrouwelijke filmsterren die ik wel mooi vind zijn Celina Jaitley en Priyanka Chopra.

Groetjes Take2

• JoyceS

of je ongevraagd de hele stad laten zien in een taxi met de meter aan.

Voorbeelden zat en dat is ook het mooie ervan!

en zo doorzichtig als maar zijn kan.

• kataraja

Take 2 schreef “Ben benieuwd of je dat ook tegen de toeristen en al die BUITENLANDERS hier in Nederland (die zich vooral NIET aanpassen hier) durft te zeggen! ”

Zozo, het typische Geert Wilders aanhanger antwoord!!!

Ook maakte take 2 indruk op mij met haar reactie “ Ik zou die kerel een stamp op z'n bek verkopen, mocht 'ie het mij flikken”

Maar goed, Rob weet heeeeel veel van India, daar heb je weer gelijk in. >:D<

• Sweety!

Take2,

wat vind je nou zo goed aan Slumdog? Ik werd er depressief van, India afgeschilderd als een land waar geen vreugde, vriendelijkheid enz is, alleen maar negativiteit (armoede, verminkingen, geweld van politie enz.). En de o zo altijd vriendelijke Amerikanen die met hun Dollars smijten…ja hoor. Maar goed, ieder z'n mening…

Alleen zie je in Den Haag en Rotterdam wel veel Hindoestanen rondlopen maar dat zijn geen Indiers. De èchte Indiers direct uit India lopen in traditionele kleding. Daaraan kun je zien wie er Surinaams is of wie Indiaas

Je draagt (weer) de verkeerde bril. Indiase vrouwen lopen echt niet altijd in traditionele kleding rond hoor! Wij dragen broeken/rokken, westerse kleding, als we naar school of werk gaan. Alleen op feesten of als we naar de tempel gaan dragen we sari's en salwar kameez. Jij zou aan mij echt nooit kunnen zien waar ik vandaan kom! Ik droeg vroeger op school wel eens salwar-kameez, toch dacht men dat ik Surinaams-Hindoestaanse was, terwijl ik Indiase ben (daar geboren). Maar IK kan met 99% zekerheid zeggen of een vrouw Indiaas is, Sur-Hindoestaans is of uit Pakistan komt. Er wonen nu zelfs Afghaanse vrouwen in Ned, die Indiase kleding dragen. Je “ziet” het verschil aan de manier van het dragen en niet aan de kleding zelf.

• surya

Ikvond Slumdog wel een goede film. Omdat het gaat over de kracht die binnenin je zit om te bereiken wat je wilt. En ook gaat het over de liefde tussen twee mensen. Ik vond ook niet dat India werd afgeschilderd als een land waar geen vreugde is. De film gaat toch niet over het land India? Maar over die ene jongen zijn leven.

Je kan het niet zo zwart wit stellen dat alle indiase vrouwen in traditionele kleding lopen of in westerse kleding. Vind het beetje rare stelling.

• Take2

Sweety! Schreef:

——————————————————-

> Take2,

>

> wat vind je nou zo goed aan Slumdog? Ik werd er

> depressief van, India afgeschilderd als een land

> waar geen vreugde, vriendelijkheid enz is, alleen

> maar negativiteit (armoede, verminkingen, geweld

> van politie enz.). En de o zo altijd vriendelijke

> Amerikanen die met hun Dollars smijten…ja hoor.

> Maar goed, ieder z'n mening…

>

> Alleen zie je in Den Haag en Rotterdam wel veel

> Hindoestanen rondlopen maar dat zijn geen Indiers.

> De èchte Indiers direct uit India lopen in

> traditionele kleding. Daaraan kun je zien wie er

> Surinaams is of wie Indiaas

>

> Je draagt (weer) de verkeerde bril. Indiase

> vrouwen lopen echt niet altijd in traditionele

> kleding rond hoor! Wij dragen broeken/rokken,

> westerse kleding, als we naar school of werk gaan.

> Alleen op feesten of als we naar de tempel gaan

> dragen we sari's en salwar kameez. Jij zou aan mij

> echt nooit kunnen zien waar ik vandaan kom! Ik

> droeg vroeger op school wel eens salwar-kameez,

> toch dacht men dat ik Surinaams-Hindoestaanse was,

> terwijl ik Indiase ben (daar geboren). Maar IK kan

> met 99% zekerheid zeggen of een vrouw Indiaas is,

> Sur-Hindoestaans is of uit Pakistan komt. Er wonen

> nu zelfs Afghaanse vrouwen in Ned, die Indiase

> kleding dragen. Je “ziet” het verschil aan de

> manier van het dragen en niet aan de kleding zelf.

Je hoeft niet de smart-guy te gaan uithangen. Of een film goed is dat is een kwestie van smaak. En ik vond Slum Dog goed omdat ik het verhaal goed vond en het spel goed geacteerd. Ik bedoelde niet dat ik de ellende goed en leuk vond! Het was in ieder geval geen derde-rangs goedkoop Bolly/Holly product.

Wat betreft de Surinaams/Hindoestaanse mensen vs de Indiers in Den Haag; dat was bedoeld in z'n algemeen. Ook Indiers dragen natuurlijk westerse kleding. Ik weet genoeg over Surinaams/Hindoestaanse mensen daar om dit onbelangrijke verschilletje toch te noemen. Ik heb gewoon andere ervaringen dan jij; zoveel ogen, zoveel brillen. Weet je trouwens wel dat de Surinaams/Hindoestanen zèlf er ook zo over denken? Daar komt nog bij dat de Indiers de Surinaams/Hindoestaanse mensen niet in hun kring willen omdat zijn niet ‘echt’ Indiaas zijn > dat is de ervaring van een goed vriend van mij die studeert; op Divali en andere Indiase feestjes worden de Surinamers geweerd. Bah(td):(:X

P.s; ik zeg niet dat alle Indiers dit doen maar dit wel even ter aanvulling op jouw verhaal waarin jij vooral àndere dingen ziet…

• Take2

Wist je trouwens dat Slum Dog van Britse makelij is?:)

Wat voor kritiek je ook op de film geeft, het lijkt altijd fout te zijn hier. Vind je iets mooi dan hoor je weer ‘leuk hoor die Amerikanen die weer de helpende helden kunnen uithangen met hun Dollars’, maar als die Amerikanen nou eens helemaal nis hadden gedan dan was het commentaar vast en zeker geweest ‘en die Amerikanen doen helemaal niks’terwijl ze zien', bla bla bla……erg flauw.

Surya, ik heb gisteravond nog gereageerd op jouw verhaal. Heb je het al gelezen?

Groetjzzz Take2:)

• Rob

“Maar IK kan met 99% zekerheid zeggen of een vrouw Indiaas is, Sur-Hindoestaans is of uit Pakistan komt.”

Beste Sweety,

Ook voor jou komt de tijd dat je dit niet meer met zekerheid kunt zeggen.

Rob

• surya

o oeps nog niet gelezen ga het nu ff doen. Heb bijna vierkante ogen gekregen van de computer.

Ja wist dat die film van de britten was, wilde er eerst niet heen omdat ik hoorde dat die jochies bijna niks van geld hadden gekregen, terwijl de film toch zoveel had opgeleverd.

nou ga ff je verhaal lezen

• surya

Hoi Take2

Heb je verhaal gelezen.

Maar ik vind het in nederland niet overdreven hoor om een hand af te wijzen of drie kussen. Ik zie niet in waarom ik iemand drie kussen zou geven zomaar uit beleefheidsvorm ofzo omdat dat de norm schijnt te zijn. Ik hou er gewoon niet van om de kwijl van jan en alleman op mijn wang te hebben, en wie weet wat ze allemaal wel niet met die mond hebben gedaan. Ik bedoel dan meer die nieuwjaarswensen waar iedereen iedereen opeens kust en vriendelijk loopt te doen. En dan vind ik het ook behoorlijk hypocriet dat man/vrouw wel zoent, maar man man meestal niet. En dan wordt er gezegd dat als je het afweert dat je een moeilijkert bent, maar zelf geven ze mannen ook geen kussen en dat is dan de normaalste zaak van de wereld. Mij interesseert het verder niet wat ze dan van me denken. En daarbij bewaar ik liever mijn kusjes voor mensen die me dierbaar zijn, dan blijven mijn kusjes bijzonder voor mezelf en dat kust voor mij net iets lekkerder ;-)

Over ashram. Er zitten niet alleen westerlingen in ashrams hoor. Het is soms toch nog redelijk gebruik om naar een ashram te gaan in India. Kijk maar in Hardwar en omgeving maar ook elders. Maar je hebt het over Osho/ Bhagwan, dan heb je het ook over iets. Hij was hier immens populair vroeger. Ik geloof niet in die ashrams waar ze je portomonnee leegzuigen. Een vriendin van mij is ook bij hen geweest en moest steeds bij betalen. Dat was dan wel in Nederlandse aftakking ervan. Maar ze liep echt met problemen, maar wilde ze hulp dan moest ze dit nog doen om beter te worden en dat ook nog, en dat kwam allemaal nog ff naast de totaal prijs van weet ik veel hoeveel geld die ze al had betaald om daar te kunnen zijn. Ook werd er zo met elkaar gesext omdat je zo leerde om je niet te hechten enzo. Ik vind dat echt belachelijke manier, althans ik denk hier zo over omdat ik haar erg heb zien leiden onder haar problemen. En ik geloof niet dat dat de juiste plaats voor haar was. Ook vind ik het een elitair zooitje. Ik heb dus een beetje woede daarnaar, omdat ik het makkelijk vind om geld te verdienen aan mensen die met zichzelf onder hun schouder lopen, dat vind ik bijna misbruik maken van. En dan kunnen ze wel zeggen, je krijgt op je weg wat nodig is want je kiest er zelf voor om erin mee te gaan, van zo soort uitspraak moet ik soms bijna overgeven.

Ik geloof dat er ook ashrams zijn waar je wel dingen leert. Ja overal leer je dingen, maar ja je snapt wel wat ik bedoel.

Een Kashmiren sjaal is geloof ik een sjaal uit Kashmir, misschien van Kashmir wol ofzo?!

En pashmina is een sjaal van pashmina, ik weet niet precies wat dat is.