Eten met de handen

• Take2

Rob Schreef:

——————————————————-

> Take2,

>

> Dat je door aanstaren het gevoel krijgt van

> “uitgekleed” worden is een sexuele fantasie van

> Westerse vrouwen.

>

> Rob

Dat slaat nergens op Rob. Je denkt toch niet dat ik erover fantaseer als ik zo schaamteloos aangekeken wordt (gestaar) door mannen dat ik dat dan SEXY vind??(td):X

Fout antwoord!

• Take2

Ineke M Schreef:

——————————————————-

> Helemaal mee eens!!!!!

Dus jij vindt het wel prettig Ineke als je lekker aangestaard wordt door een stel geile Indiase honden (waarvan de tong ook nog eens op hun schoenen hangt en de kwijl eraf druipt)? Vreemde sexuele fantasietjes hou je erop na. En ook niet bepaald waar ik nou aan denk als ik zulke lui tegenkom:(

Bij zulke mensen denk ik eerder; ‘doe normaal, laat je niet zo kennen’ of ‘hey, heb je nog nooit een blanke gezien ofzo’.

Mijn sexuele fantasieen zijn in ieder geval direct WEG als ik ongegeneerd aangestaard wordt door een stel mannen.

Wat fantasie is of niet daar verschillen de meningen over. Iets kan in elk geval wel zo voelen (uitgekleed worden met je ogen)!

En hoe komen jij en Rob er trouwens bij dat het een sexuele fantasie zou zijn van (westerse) vrouwen? Dat is universeel. Het IS wat mij betreft helemaal geen fantasie waar ik op zit te wachten noch waar ik last van heb als ik omga met mannen, tenzij ze dus gaan doen zoals bovenstaand beschreven. En dan is het echt geen fantasie meer maar werkelijkheid dus.

• Take2

surya Schreef:

——————————————————-

> dat kan alleen een man zeggen

Hahahaha, dat zègt ‘ie niet, dat laat hij wel merken……(door gestaar of door kwijlend z’n tong uit z'n mond te laten hangen).

Mannen zijn doorzichtig(:P)

• Take2

Take2 Schreef:

——————————————————-

> Ineke M Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Helemaal mee eens!!!!!

>

> Dus jij vindt het wel prettig Ineke als je lekker

> aangestaard wordt door een stel geile Indiase

> honden (waarvan de tong ook nog eens op hun

> schoenen hangt en de kwijl eraf druipt)? Vreemde

> sexuele fantasietjes hou je erop na als westerse vrouw zijnde. En ook niet

> bepaald waar ik nou aan denk als ik zulke lui

> tegenkom:( Ja, het VOELT alsof ze me uitkleden met hun ogen maar die gedachte lijkt me niet abnormaal als je ziet hoe sommige mannen doen! En dan bedoel ik in de zin van ‘het is alsof ze me met hun ogen uitkleden’ dat IK dat bij dit type mannen HELEMAAL NIET leuk vind, laat staan erotisch of sexy > maar juist irritant(td)) Ik ben westers maar bij mij werken deze gedachten averechts en niet zoals jullie suggereren dat het vrouwen opgewonden maakt. Deze gedachte krijg ik alleen bij het zien van een aantrekkelijke man waarbij er sexuele spanning is tussen beide (met nadruk!) en waarvan je weet waar het geflirt uiteindelijk in eindigt (in bed). Dààr kan ik wat mee.

> Bij zulke mensen denk ik eerder; 'doe normaal,

> laat je niet zo kennen' of 'hey, heb je nog nooit

> een blanke gezien ofzo'.

> Mijn sexuele fantasieen zijn in ieder geval direct

> WEG als ik ongegeneerd aangestaard wordt door een

> stel mannen.

> Wat fantasie is of niet daar verschillen de

> meningen over. Iets kan in elk geval wel zo voelen

> (uitgekleed worden met je ogen)!

>

> En hoe komen jij en Rob er trouwens bij dat het

> een sexuele fantasie zou zijn van (westerse)

> vrouwen? Dat is universeel. Het IS wat mij betreft

> helemaal geen fantasie waar ik op zit te wachten

> noch waar ik last van heb als ik omga met mannen,

> tenzij ze dus gaan doen zoals bovenstaand

> beschreven. En dan is het echt geen fantasie meer

> maar werkelijkheid dus.

• Take2

Take2 Schreef:

——————————————————-

> Take2 Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Ineke M Schreef:

> >

> ————————————————–

>

> > —–

> > > Helemaal mee eens!!!!!

> >

> > Dus jij vindt het wel prettig Ineke als je

> lekker

> > aangestaard wordt door een stel geile Indiase

> > honden (waarvan de tong ook nog eens op hun

> > schoenen hangt en de kwijl eraf druipt)?

> Vreemde

> > sexuele fantasietjes hou je erop na als westerse

> vrouw zijnde. En ook niet

> > bepaald waar ik nou aan denk als ik zulke lui

> > tegenkom:( Ja, het VOELT alsof ze me uitkleden

> met hun ogen maar die gedachte lijkt me niet

> abnormaal als je ziet hoe sommige mannen doen! En

> dan bedoel ik in de zin van 'het is alsof ze me

> met hun ogen uitkleden' dat IK dat bij dit type

> mannen HELEMAAL NIET leuk vind, laat staan

> erotisch of sexy > maar juist irritant(td)) Ik ben

> westers maar bij mij werken deze gedachten

> averechts en niet zoals jullie suggereren dat het

> vrouwen opgewonden maakt. Deze gedachte krijg ik

> alleen bij het zien van een aantrekkelijke man

> waarbij er sexuele spanning is tussen beide (met

> nadruk!) en waarvan je weet waar het geflirt

> uiteindelijk in eindigt (in bed). Dààr kan ik

> wat mee.

> > Bij zulke mensen, die dus je indringend aankijken, denk ik eerder; 'doe normaal,

> > laat je niet zo kennen' of 'hey, heb je nog

> nooit

> > een blanke gezien ofzo'.

> > Mijn sexuele fantasieen zijn in ieder geval

> direct

> > WEG als ik ongegeneerd aangestaard wordt door

> een

> > stel mannen.

> > Wat fantasie is of niet daar verschillen de

> > meningen over. Iets kan in elk geval wel zo

> voelen

> > (uitgekleed worden met je ogen)!

> >

> > En hoe komen jij en Rob er trouwens bij dat het

> > een sexuele fantasie zou zijn van (westerse)

> > vrouwen? Dat is universeel. Het IS wat mij

> betreft

> > helemaal geen fantasie waar ik op zit te

> wachten

> > noch waar ik last van heb als ik omga met

> mannen,

> > tenzij ze dus gaan doen zoals bovenstaand

> > beschreven. En dan is het echt geen fantasie

> meer

> > maar werkelijkheid dus.

• Kannadiga

Met de handen eten kun je ook niet zomaar doen. Je moet het leren om het netjes te doen.

Chapati / roti kun je niet anders eten dan met je handen. Anders zou je het met mes en vork stuk moeten snijden.

Rijst eten met de handen is niet altijd in het noorden. Rijstgerechten, zoals tomatenrijst of biriyani kunnen wel met een lepel gegeten worden.

Rijst met sambar, rasam (saru) of dal kan het beste met de handen gegeten worden. Eigenlijk met de vingers. De etikette zegt dat er geen rijst aan de handen moet komen, alleen aan de vingers.

Je moet de natte dingen (sambar en dergelijke) met de vingers mengen met de rijst.

Natuurlijk met de rechterhand. De rechterhand is ook voor geven en ontvangen. Een kado geven of aanpakken met de linkerhand is onbeschoft.

Doet me denken aan een incident in Nederland. Op een kantoor van een Koreaans bedrijf zette de Nederlandse koffiejuffrouw de kopjes koffie met de linkerhand op tafel voor het personeel.

De koffiejuffrouw klaagde over de onvriendelijke blikken. Toen ze het door had was het Koreaans kantoorpersoneel ineens veel vriendelijker.

Dit is dus een algemeen Aziatische etikette.

Er zijn meer van die kleine dingetjes die veel Europeanen niet weten. Als je bijvoorbeeld bij iemand binnenkomt is het gepast om eerst de linkervoet binnen te zetten en niet op een drempel te stappen. De geldt speciaal voor tempels.

Ook de manier van groeten is belangrijk en hoe je een gesprek begint. Het groeten van Ram-ram (waar sundari ergens over heeft) wordt in India als iets ruraals (van het platteland) beschouwd. Kun je beter niet doen. Wel gebruikelijk bij Hindoestanen. Uit Suriname dus. Dit omdat Hindoestanen van het platteland komen.

• Ineke M

Wat vind je Rob; moeten we dit uit gaan leggen of zullen we het hier maar bij laten???

Denk dat ik voor de laatste optie kies.

• surya

goed idee!

• Take2

Ineke M Schreef:

——————————————————-

> Wat vind je Rob; moeten we dit uit gaan leggen of

> zullen we het hier maar bij laten???

> Denk dat ik voor de laatste optie kies.

Ik denk dat jij wel wat uitleg nodig hebt samen met Rob. Suggereren en invullen dat mijn gevoel een sexuele fantasie is nogal kortzichtig lijkt me. Laat staan dat alle vrouwen zo zijn. Maar ja, jij was het eens met Rob's quote toch? En je bent dus westers en dan mag ik aannemen dat jij ook zo'n fantasie wel lekker vindt. Jullie generaliseren!

Spreken in algemene termen is onhandig - zeg wat je bedoeld (en doe dat netjes) en dan is het in 1 x duidelijk.

Beetje vaag blijven is altijd veilig want je staat niet voor de uitspraken die je doet (en je blijft dus altijd buiten schot).

• Take2

Ineke M Schreef:

——————————————————-

> Wat vind je Rob; moeten we dit uit gaan leggen of

> zullen we het hier maar bij laten???

> Denk dat ik voor de laatste optie kies.

Ik denk dat jij wel wat uitleg nodig hebt samen met Rob. Suggereren en invullen dat mijn gevoel een sexuele fantasie is nogal kortzichtig lijkt me. Laat staan dat alle vrouwen zo zijn. Maar ja, jij was het eens met Rob's quote toch? En je bent dus westers en dan mag ik aannemen dat jij ook zo'n fantasie wel lekker vindt. Jullie generaliseren! En dat maakte mij kwaad.

Spreken in algemene termen is onhandig - zeg wat je bedoeld (en doe dat netjes) en dan is het in 1 x duidelijk.

Beetje vaag blijven is altijd veilig want je staat niet voor de uitspraken die je doet (en je blijft dus altijd buiten schot).