trouwen in india

• Khan

Ik ben wel benieuwd of alle vragen nu zijn beantwoord?

• riez

Hihi, dat denk k ook steeds…..Marijke lukt het allemaal met regelen?

• Ari

hallo,

1.stel dat je in india een religieuze huwelijk aangaat is dat ook hier geldig? (geen burgerlijk Alleen een relegieus)

zou je dat op de terugkomst hier moeten laten registreren?

of is dat ook zonder te registreren geldig?

en wat als je dat niet zou doen?

en stel dat je het relieuze huwelijk later in india zou laten registreren

2.stel dat je in india een burgelijk huwelijk aangaat ( zoals hier in het stadhuis)

wordt dat hier automatisch geregistreerd? zoniet hoeveel tijd heb je om dat te laten doen? hoe en waar?

en wat als je dat niet doet? dus niet laten registreren wat voor gevolgen zou dat kunnen hebben?

is dan nog steeds geldig?

kan je mij aub alle het benodigde info hierover geven?

• dr. Khan

Ari Schreef:

——————————————————-

> hallo,

>

www.mixed-couples.nl

www.buitenlandsepartner.nl

zijn twee forums waar meer info in het algemeen is te verkrijgen.

Zolang het Indiase huwelijk niet is geregistreerd in de GBA van je woonplaats geld je voor de NL overheid als ongehuwd.

Ook als je een registratie in India hebt onder de SMA wordt dat niet automatisch in de Nederlandse GBA verwerkt.

Voor kwesties over de apostille die je in India nodig hebt van een notaris voordat de NL overheid je akte wil inschrijven zie de genoemde fora.

Praktisch zal je altijd in India je religieus huwelijk moeten laten registeren onder de SMA. Ik dacht niet dat de NL overheid met iets anders genoegen neemt. Dat was althans in 2002 het geval.

• Ary

hallo bedankt voor je reactie

wat bedoel je met GBA en SMA?

je bedoelt dat ik eerst hier moet melden dat ik daar zal gaan trouwen?

• dr. Khan

Ary Schreef:

——————————————————-

> hallo bedankt voor je reactie

> wat bedoel je met GBA en SMA?

>

GBA = Gemeentelijke Basis Administratie (vaak noemen mensen dat nog “burgerlijke stand”), dat wordt bij de gemeentediensten meestal aangeduid als dienst burgerzaken waar je moet zijn,

SMA = Special Marriages Act 1954, zie de eerdere postings in dit onderwerp.

> je bedoelt dat ik eerst hier moet melden dat ik

> daar zal gaan trouwen?

Nee, na afloop moet je je buitenlands huwelijk laten inschrijven. Er zal dan nog een zgn. M46 procedure volgen, dat is in het kort een controle of er sprake is van een schijnhuwelijk. Dat is in de regel een volledig administratieve (schrijftelijke) procedure. Je krijgt dat formulier wat je moet invullen van je gemeente zodra je meldt dat je je huwelijk wil laten registreren.

• Joyce

Hoi Marijke,

Ik las je berichtje en de vele antwoorden daarop waar ik niet echt veel wijzer uit ben geworden. Ik ga zelf ook in India trouwen en was benieuwd of je tips hebt.

Alvast bedankt!

Groetjes Joyce

• Khan

Joyce Schreef:

——————————————————-

> Hoi Marijke,

>

> Ik las je berichtje en de vele antwoorden daarop

> waar ik niet echt veel wijzer uit ben geworden. Ik

> ga zelf ook in India trouwen en was benieuwd of je

> tips hebt.

>

Wat zijn de vragen waar je nog tegenaan loopt?

• peter

Khan, ik denk als je gaat trouwen met een indier moet je zo moedig zijn om de “hamvraag” aan je zelf te stellen namenlijk, ben ik het “ticket out”, of het visum uit de miserie. De meeste indieers die ik ken (mannelijk) die getrouwd zijn (of verkering hebben) zijn alleen maar achter het geld aan, en niet achter de liefde. Trouwens is het jullie nooit opgevallen dat het meestal dikke, of niet moeders mooiste, of veel ouder dan hun vriendje zijn. Maar goed het mes snijd aan twee kanten, vrouwen die hier in nederland maar weinig kans maken op een vriendje vinden daar een vriendje, en het vriendje is uit de ellende!!!

OK barst maar los met jullie commentaar!

• Sundri

Zij doen, waar jij alleen maar van droomt (:P)…