overlast drugs?

• Rob

Kaaraja,

Je vergeet mijn …

Soms ben ik wat subtieler dan jij.

Ro

• florisb

precies wat je zegt Rob, klopt als een bus. Voor mensen die ‘dogmatisch tegen drugs zijn’ (zijn meestal wel hele of halve alcohol-junkies met dus blijkbaar een bord voor den kop!) of blind de media volgen zijn dit soort dingen wat minder goed te snappen en doorzien. Kan mogelijk ook te maken hebben met feit dat elk glas alchol vele hersencellen vernietigd (er zijn maar weinig drugs die zo goed zijn als alcohol in hersencellen kapot maken).

Erbij horen nog heel dubieuze kanttekeningen: als dat het hartstikke goed gaat met de opium-productie van Afganistan door “onze hulp”; Amerika voert een oorlog tegen drugs, maar zorgt tegelijkertijd dat productie hoog blijft en verdient er heel veel geld mee (bronnen e.d.: ander forum en als je dit vreemd vind: lees wat geschiedenis over hoe opium en alcohol zijn en worden gebruikt in oorlogen, om mensen rustig te houden).

Echt nieuw is het niet…: http://nl.wikipedia.org/wiki/Opium_oorlog - over hou in oude oorlogen wij (als: wij uit het westen) oorlog voerden om maar geld te kunnen blijven verdienen met deze drugshandel. En er was ook nog iets dat ‘we’ expres veel mensen in China verslaafd wilden houden, omdat een volk aan het opium lekker mak is (die pakken niet zo snel een zwaard), maar dat lees ik niet terug via deze link.

ps. is het bekend dat engelsen toen ze India bezet hielden, Indiase soldaten expres deels in alcohol uitbetaalden? Die tactiek is zo oud als de weg naar Rome om mensen meer als gewillige schapen te kunnen gebruiken.

• Ineke M

Ha, ha, zo snel ben ik niet beledigd hoor! Werd afgelopen week in Delhi nog bijna versierd door een oude Engelse hippie, dus het zal inderdaad ook wel meevallen met de truttigheid.

Groetjes,

Ineke

• VideJo

Bijna? Nu word ik toch wel benieuwd!

Haakte jij af?

Of hij, omdat hij iemand anders zag?

Mocht het niet van de politie?

• sander

Ik werd wel actief benaderd in madurai en udaipur. Misschien kan het doordat ik vaak wat opstraatrondhang als ik op een bepaalde plek ben, vind ik eigenlijk het leukst als ik india ben beetje praatjes maken etc..

Maar ik kan het geen overlast noemen. Ik werd gewoon gevraagd en “als” ik nee zeg;) dan werd ik niet weer gevraagd.

• Ineke M

Ik haakte af, maar vond het wel erg grappig.

Denk ook niet dat Kees (mijn man) het op prijs zou stellen.

• VideJo

Wat dat betreft lijk ik op Kees, dus.

• KeesS

Zo nu hoor en lees je nog eens wat. Maar wat is eigenlijk een oude Engelse hippie? Een soort Armand (ben ik te min)? En was het zo druk in dat restaurant dat hij bij jou aan tafel moest zitten of ging het op een andere manier?