overlast drugs?

• Karen

Ook wij hebben ervaren dat je in aanraking kunt komen met drugsaanbod. Uiteraard in Goa zoals al aangegeven maar bijv. ook in Mysore waarbij de opdringerige verkoper zodra ze vernemen dat je uit Nederland komt zelfs vloeibare Hash aanbied om mee te nemen naar huis, deze zou dan in een flesje gaan met aan de buitenkant een etiket dat het chocola betrof. Hij wist zelfs te vermelden dat het legal was in Mysore. jaja ons antwoord was heel duidelijk in Nederland kun je in bijna elke stad hasj en wiet kopen dus waarom zouden wij het risico willen nemen om dit uit India mee te nemen? Maar eigenlijk begrijp ik de vraagstelling van de topic startser niet zo goed……mijdt je om deze reden ook bijv. Amsterdam? Nee zeggen en dochter goed voorlichten lijkt mij i.d.d. meer van toepassing dan India mijden vanwege drugsaanbod. Ze zal in haar verdere leven wel vaker met dit soort dingen in aanraking kunnen komen lijkt me. Als overlast heb ik het niet kunnen ervaren overigens, niet meer dan welke andere waar die aangeboden wordt althans!

• Shirley

op dit moment toch weer….elke dag :)-D

• Sundri

Rob, weet jij al die namen nog dan? Die ben ik allang vergeten. Das al zo lang geleden… Bovendien gebruikte ik dat toch niet, dus voor mij had het ook geen nut om die namen te onthouden. Was het niet zoiets als “witte…” en “zwarte…” en nog wat. Ik zou het echt niet meer weten…

• Ineke M

Ja Rob, ik denk dan toch dat ik er gewoon te truttig uit zie of zo…

Ben nu ongeveer 20 keer in India geweest en geloof dat ik die zin 1 keer gehoord heb (en toen was het donker).

Ik hoor 10 keer per dag: Hé you're back, when did you came, remember me…. (en dat laatste is dan meestal niet het geval).

groetjes,

Ineke

• kataraja

Ineke, denkt dat je er truttig uitziet??? Ik probeer mij altijd een voorstelling te maken hoe elke prikker er uit ziet, mischien word het eens tijd ervoor dat we allemaal eens een foto van ons zelf hier zetten? Wie durft???

Kataraja

p.s. jij ziet er in mijn voorsteling niet truttig uit Ineke(tu)

• florisb

Hihi Karan herkenbaar verhaal van je uit Mysore; is 1 van de 3 steden met een soort gedoogde wiet-winkeltjes. Werd gerund door bijzonder persoon en was gelieerd aan Ayurvedisch ziekenhuis. Volgende zeker niet als reclame bedoeld: vloeibare hash (hash olie neem ik aan) is geek kattepis en waar je met 20 jointjes nog niet aan een overdose komt, kan je zo maar “te veel” olie tot je nemen. Maar was wel grappig spul; 1 druppel op 1 cigaret en je hebt een incognito joint (na ja; ziet er iets bruiner uit). Was even leuk.. Maar smaak is niet zo lekker.

Wat betreft gevaarlijk drugs verwijs ik graag naar bronnen als: http://www.elsevier.nl/web/wetenschap/tabakenalcoholnetzoslechtalsharddrugs.htm (nieuw onderzoek, bevestigd eerdere onderzoeken en persoonlijke ervaring) - pas helemaal op met alchol!!! Bijna niemand gaat dood aan een paddestoel, maar een handjevol aan wiet/xtc/lcd, maar duizenden mensen sterven in NL door alcohol (verkeer, verslaving endan nog korsakoff e.d. … echt eng en verknipt hoe ‘normaal’ het drinken van alcohol wordt gevonden naast war on drugs tegen andere drugs).

& geniet van het leven

• florisb

ps. pas heel erg op met hash olie, staat in Nederland volgens mij op lijst van hard drugs –> zware straffen bij bezit / smokkel; iets waar je hopelijk sowieso niet zomaar mee begint:-p

• Rob

Kataraja,

Begin jij nu met een foto te plaatsen van jezelf?

Inclusief tatoos?

Erik en ik hebben dat al een keer eerder gedaan.

En Shirley laatst nog.

Met een beetje slim zoeken kun je ook wel een foto van Ineke vinden.

Ziet er best goed uit voor haar leeftijd…

Maar ja, je valt blijkbaar niet op vrouwen die zich met hun luie kont op de achterbank van een Ambassador door India laten rijden.

Rob

• Rob

Caro,

Het grootste probleem van verboden middelen is dat ze verboden zijn.

Hierdoor ontstaat er een illegaal circuit met alle gevolgen vandien, wereldwijd.

Nederland is een van de weinige landen ter wereld die dit door heeft met haar liberaal drugsbeleid.

Het gebruik van allerhande middelen is al eeuwen oud en cultuurgebonden.

Haal je dit uit zijn culturele context dan is een eerste reactie: vebieden.

Zo was het met koffie in de 18e eeuw.

Dat drinken we nu gewoon dagelijks.

Problemen los je niet op door zaken te verbieden.

De hele drooglegging aan het begin van de vorige eeuw in Amerika heeft de maffia doen ontstaan.

Het eind van de Vietnam oorlog heeft heroine naar het westen gebracht.

Al die soldaten waren, gepushed door de Amerikaanse overheid, compleet verslaafd terug gekomen naar Amerika.

In de jaren 60 was speed gewoon bij de apotheek verkrijgbaar als afslankmiddel.

De hippies gingen daar mee experimenteren, vervolgens kwam het als verboden middel in de Opiumwet terecht.

Opium, dat is het huidige politieke probleem met de Taliban in Afghanistan.

Opvoeding en onderwijs, daar gaat het volgens mij om.

Ik bedoel maar.

Rob

• kataraja

Oej oej Rob, je schrijft “Ineke ziet er best goed uit voor haar leeftijd” dit is een big no no, maar jij bent niet zo thuis met vrouwen dus Ineke zal het je niet kwalijk nemen. Maar mijn vrouw vind dit altijd een zware beledeging, als er iemand zegt , “je ziet er goed uit voor je leeftijd”, goed uitzien heeft niets te maken met leeftijd!!! En dat “best” slaat alles.

Gegroet.