Vrouw alleen in Kangra Valley

• mitmig

Marielle, c.u. next tuesday!!!!!!!

• Sundri

Mitmig,

Voor alle duidelijkheid, ik spreek ook geen Hindi of Tamil ofzo, m.u.v. enkele woorden en verstaan van Hindi lukt me ook nog steeds niet.

Opmerkelijk vind ik toch jou verhaal over die haat en nijd. Ik neem aan dat je bedoelt onder de Indiërs. Persoonlijk heb ik “mogen” ervaren, dat de onderlinge nijd heel groot is. Ze spreken kwaad over elkaar en dan worden veel leugens verteld; omdat ikzelf behoorlijk wat Indiase vrienden heb, is mij dat persoonlijk ook overkomen. Allemaal jaloezie, ze gunnen elkaar het licht in e ogen niet. En dan moet je praten als brugman om het weer recht te trekken. Erg naar is dat. En daar heb ik ook echt last van.

Niettemin ligt mijn hart in India, dat is tien jaar geleden begonnen en ik denk dat dit nooit meer over gaat.

Verder: tis zo'n discussie, die inderdaad al eerder op dit forum heeft plaatsgehad. Ik zou zeggen, mensen, vrouwen: relax gewoon, wees duidelijk bij (mogelijke) ongewenste intimiteiten en er is niets aan de hand. Ik vind India een zeer geschikt land om als vrouw alleen te reizen. Wel wat last gehad soms, maar dan heel duidelijk aangegeven dat ik daarvan niet gediend ben. Desnoods moord en brand schreeuwen (er zijn altijd wel mensen in de buurt), dan heb je zo'n ding als waar Paul Broekman het over heeft, helemaal niet nodig.

• mitmig

Ja sundri ik bedoelde Indische medemens, en dan draait het altijd maar over “kas” of “kas ilie” (geld en en het niet hebben ervan)!!! Jij was toch dat meisje dat mammalla zo leuk vond??? Of vergis ik mij? Zoja weet, ik zeker dat we gezamenlijke kennissen hebben!! Voor de duidelijkheid mammala was niet het dorp waar ik woonde, maar woonde in de buurt en ken dus de plek vrij goed!

• Sundri

Ja, klopt. Nu ga binnenkort ik naar zowel Kashmir (eindelijk weer terug naar ruim 2,5 jaar) en naar Mamalla. Lijkt me zeer waarschijnlijk dat we gezamenlijke kennissen hebben in Mamalla; het is maar een klein dorp en ik heb daar ook verschillende keren “gewoond” bij een Indiase vriend.

• mitmig

In een andere discussie heb ik al eens geschreven, als jij naar mammalla gaat tracteer ik je op een biertje, zodra ik hoor dat je in mammalla bent, bel ik ff naar nande (anand) een van de moonrakers broers, en dan komt dat dik voormekaar!!

Greetz

• Sundri

Is iets anders ook goed? Ik lust geen bier :)

• Sundri

Ik ben begin mei in Mamalla :)

• mitmig

Schjezusmina in mei in mammalla, je houd dus van de warmte :):)

• Sundri

Veel in zee zwemmen om af te koelen, heeeeeerlijk, kan ik zo van genieten :)

• Ineke M

Ik bedoel echt niet dat het jou eigen schuld zou zijn!!!! Daarbij; hoe iemand er ook bij loopt, dit gedrag is nooit goed te praten en de schuld ligt inderdaad niet bij het slachtoffer. Ik heb het hier dan ook niet over individuele gevallen, maar geef wel weer wat ik in z'n algemeenheid zie. Denk wel dat veel mensen niet doorhebben dat hun westerse (blote) uiterlijk voor Indiaase mensen gelijk staat aan een losse sexuele moraal.

Mijn irritatie zit ook niet in de ‘halfnaakte’ dames (moet iedereen zelf weten), maar wel bij de disscussie op dit forum. De focus van ongewenste intimiteiten wordt hier altijd op de Indiaase mannen gelegd, alsof het een soort buitenaardse wezens zijn. Terwijl dit soort dingen overal gebeuren. Overal is goed en slecht en overal heb je excessen.

Ik ben inderdaad onwetend over dit soort dingen, omdat het mij niet overkomen is, niet in India en niet in Nederland. Ik sluit niet uit dat het mij overkomt, maar dat kan dan net zo goed ergens anders zijn. Als je bedoelt dat ik onwetend ben over India dan spreek ik je tegen, Kom er al jaren meedere keren per jaar en reis veel alleen. Kom bij veel Indiers thuis en versta Hindi enigszins.

Ineke