Vrouw alleen in Kangra Valley

• riez

Ik heb ook verschillende jaren alleen in India gereisd en op een gozer na die vroeg of hij mijn witte borsten mocht zien omdat hij nog nooit witte borsten had gezien na heb ik nooit ergens last van gehad. En nee….geen roze bril…zeer realistisch India. Ik ken veel vrouwen die er prima alleen hebben gereisd zonder problemen. Gedraag je netjes, kleed je netjes (nee, burka hoeft niet, maar bikini ook niet), dan kom je al een heel eind. Neem geen onnodige risico's als meegaan met een onbekende, dat doe je als het goed is hier ook niet, dus waarom daar wel?

• marielle

Drie keer alleen rondgereisd in India, nooit problemen gehad. En ben het met Riez eens, ook zonder roze bril kan dat!!

• mitmig

In 2 jaar die ik in de zelfde straat heb gewoont hadden we 3 maal een “kitchenaccident”, toeval?? En dan bij de blanke aan de deur kloppen voor roepen, voor de begrafenis.

Trouwens zijn jullie allemaal dat Engelse meisje uit goa vergeten????

Goed laten we de roze zonnebril maar vergeten we noemen het van af nu naief!!!

Ik wou dat ik voor elke r.ukkende indier die ik met mijn eigen ogen heb gezien in de bosjes, als ze meisjes op het strand aan het begluren waren een biertje kreeg was ik toch wel een avondje dronken.

Zal wel weer niet waar zijn, ik kom pas van mijn 17de in india en heb er jaren doorgebracht, wat weet ik er nou van.

Of mischien zien jullie er niet uit, kan natuurlijk ook!!!

• willem

mitmig,

Je komt wel er gefrustreerd over misschien kan je beter inplaats van weer eens naar India te gaan een paar weken laten opnemen in een kliniek voor mensen met pshygische problemen, jij kan er alleen maar van opknappen.

De rest van de reageerders hier moeten het mitmig maar niet kwalijk nemen ,ze kan er zelf ook niets aan doen dat ze zo is .

Heel veel sterkte met de behandeling

• mitmig

Willem ik ben een jongetje!!! Willempje ik hoop je eens treffen.Ik sta met beide voeten op de grond en ben al jaren weg uit nederland, jarenlang op de zelfde plekken blijven, en dan krijg je een beetje inzicht. Ik ken buitenlanders die vloeiend tamil spreken en je moest eens weten wat ze allemaal over ons zeggen. Trouwens waar zijn de India fanaten hier die hindi of een andere taal spreken, durf het eens hier neer zetten hoe ze werkelijk over ons denken, zal wel weer niet waar zijn, zeg niets verkeerd over het Heilige India!!! Op sexueel gebied zijn het zeer gefrustreerde mannetjes, maar ze hebben wel een vriendelijke lach, als ze je uitscheldend in het gezicht, en denken dat ze je niet verstaan, Umbe, en kajmutie, (weet zeker dat het fout geschreven staat maar de tamil kenners onder jullie weten wat ik bedoel) waren een van de eerste tamil woorden die mijn vrouw leerde, want dat hoorde ze toch wel erg vaak, zo nu ga ik naar mijn psychiater….

• Andrea

Allen bedankt voor de nuttige en niet nuttige tips…

Andrea

• Khan

Paul Broekman schreef:

>

> India staat bekend als een van de landen waar vrouwen het erg

> slecht hebben. Veel mensen denken dat de Islam

> vrouwonvriendelijk is maar het hindoisme spant de kroon

> natuurlijk. In de Islam is er b.v. geen kastenverschil.

Nog afgezien dat ik de link tussen kasten en de positie van de vrouw als zodanig niet zie, is het laatste voor in India theorie. Ook voor christenen overigens. De christelijke - met name vanuit de USA - gevoerde propaganda dat lagere kasten/kastenlozen zich tot het Christendom aangetrokken voelen (en daarmee impliciet de boodschap dat ze op de een of andere manier gered worden uit het Hindoe systeem) is larie. De kaste speelt bij Indiase christenen onverminderd een grote rol.

Positief is trouwens dat er - en dat heb ik de afgelopen jaren zelf kunnen constateren - dat er enorm veel aan het veranderen is.

• ilona

Ja mitmig dat noemen ze een ULU KI PATTHI ;-)

Ik ben het met je eens en kan hindi verstaan. Maar ja soms is het prettiger om naief te blijven, blijkbaar. Ga er al niet verder op in, deze discussie is eerder ook al vaak gevoerd hier, incl de vele vrouwen die zeggen dat het niet zo is.

• Khan

mitmig schreef:

>

> jarenlang op de zelfde plekken blijven, en

> dan krijg je een beetje inzicht. Ik ken buitenlanders die

> vloeiend tamil spreken en je moest eens weten wat ze allemaal

> over ons zeggen.

“ze”, “ons”, jaaa geen wonder elke kaaskop loopt op klompen stoned door Amsterdam, right?!? Net zo elke Engelsman binge drinkend in Blackpool zijn weekend doorbrengt.

• Ineke M

Helmaal mee eens!! Geen roze bril!

Heb overigens hier in nederland ook vaak de disscussie gehad over het lastig vallen van mannen. Kennelijk hebben sommige vrouwen daar heel veel last van en sommige niet en hoor ik bij de laatste groep.

Ineke