Beste Paul,
Bedankt voor je link naar je weblog. Heeft me een paar uur leesplezier gegeven.
En wat een prachtig project in Turkije.
Herna
Khan als je bij spencer plaza naar buiten loopt, loop je naar links, dan eerste straat links, en dan ongeveer bij de ingang van de parkeer garage, daar staat of stond deze man met zijn bordjes.
En volgende keer als iemand in delhi op de inner circle rondloopt zie je veel bookshops op straat kijk daar maar eens goed!!
Heel duidelijk verhaal over die engelsen en daar ligt natuurlijk de bron van de ellende (wat niet weg neemt dat de israeli's zich wat flexibeler tegen de palestijnen kunnen opstellen).En voor alle duidelijkheid ik heb niets tegen joden, alleen erger ik mij mateloos hoe ISRAELI'S zich gedragen in het buitenland, hier in thailand zijn heel wat taxi chauffeurs die gewoon weigeren om ze nog mee te nemen.
khan, by the way, woon jij in India??
Men moet wat genuanceerder denken.
De Engelsen hebben veel kapot gemaakt. Het Indiase onderwijssysteem was destijds heel goed. Hebben ze verboden. In Bengalen bijvoorbeeld hebben de Engelsen de wevers de duimen afgehakt.
Maar India had vanaf 1947 genoeg tijd gehad om alles te herstellen. Men heeft het Sovjet-systeem gevolgd. Bedrijvigheid werd ontmoedigd. De regering was oppermachtig, politici halfgoden. De werkt logheid, corruptie en geldverspilling in de hand.
De Palestijnen krijgen toch genoeg financiele steun van het westen. Laat ze er wat mee doen. Waarom nemen de Arabieren de Palestijnen niet op?
Kijk hoeveel Punjabi's (hindoes en sikhs) er na de oprichting van Pakistan in India kwamen. Ze gingen aan de slag en dachten niet aan vechten voor hun eigen thuisland. Grote stukken van Duitsland zijn naar Polen gegaan en alle Duitsers zijn er verjaagd. Dat wat er met de Palestijnen is gebeurd is niet goed, maar er zijn zoveel van dat soort gevallen in de wereld.
Ik ben niet in de gelegenheid geweest om de laatste jaren naar India te gaan. Heb dus niets gezien van Hitlerfoto's.
Tijdens de opkomst van het Nazisme en toen Engeland in oorlog was met Duitsland hadden de Indiers achter Duitsland kunnen staan. Want “vijand van mijn vijand is mijn vriend”. Maar dat deed men niet. Behalve Subhas Chandra Bose, die een poging had gewaagd. De Congress van Gandhi was er tegen en ook de tegenstanders van de Congress zoals Sri Aravindar (Aurobindo Ghose).
Ik heb de huiskamergesprekken van hem gelezen. Hij liet duidelijk blijken dat de krachten van het Nazisme asurische krachten (asuric forces) zijn. India is nooit Hitler-minded geweest.
Ik heb wel vernomen dat de Arabieren in het Midden-Oosten wel wat zien in Hitler.
Maar ik kan dit niet verifieren.
p.rospere schreef:
>
> Khan als je bij spencer plaza naar buiten loopt, loop je naar
> links, dan eerste straat links, en dan ongeveer bij de ingang
> van de parkeer garage, daar staat of stond deze man met zijn
> bordjes.
Ik denk dat ik zo'n hokje inderdaad op die plek heb gezien, maar ik heb nogal de neiging om dergelijke vage verkopers te negeren.
> khan, by the way, woon jij in India??
Nee, mijn vrouw komt uit India. Voordat ze haar visum had gekregen ben ik een behoorlijk aantal malen op-en-neer gegaan (meer dan me lief was, eigenlijk). En we komen nog af en toe terug voor familiebezoek.
Vele Indiërs verwelkomden toendertijd Hitlers uitdaging aan de Britse suprematie (niet beseffend dat Hitler het Britse of althans blanke bewind in India wilde bestendigen)
Congresactivisten beschouwden het als een eer dat Mahatma Gandhi in de Britse pers met Hitler vergeleken werd!. Zo was de situatie toen en het beeld is niet erg bijgesteld. Ook heden ten dage wordt Hitler niet gezien zoals wij Europeanen dit doen. Mijn Kampf is hier dus een gewoon verkrijgbaar boek.
Overigens is “Mijn Kampf” gewoon te downloaden van een Nederlandse Marokkaanse site.(mijn kampf.pdf , 3.720Kb).
nestor schrijft“ Vele Indiërs verwelkomden toendertijd Hitlers uitdaging aan de Britse suprematie (niet beseffend dat Hitler het Britse of althans blanke bewind in India wilde bestendigen)”
De mensen met wie “ik” heb gesproken die hitler een peer vonden( ik ga nou niet de fout maken om te generaliseren) vonden hitler cool omdat hij een onopgeleide workingclass man was die op geklommen naar de “baas ” van het derde rijk, en ook omdat hitler van mening was dat de oorsrpong van het arische ras( is nooit een bewijs voor geleverd) in india lag. Nog maals ik schreef de indiers die “ik” ( en ik heb wat discusie's gevoerd op de paar jaar dat ik india verbleef) heb gesproken die hitler wel cool vonden.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?