Off topic

• p.rospere

Dat er ook honderde moslims vermoord worden staat niet in jullie eenzeidige media te lezen!!! En ten tweede verdiep je eerst maar eens in de geschiedenis van het sultanaat patani. Ik generaliseer niets maar hoe je het draait of wend de staat israel staat op palestijnsgrond gebied en de palestijnen zijn op een schandalige manier van hun land beroofd. En wat de israeli's in het buitenland betreft al eens in Hampi geweest???

• Ineke M

Ik geloof dat ik daar dan maar weg moet blijven??

Ineke

• theo

Nee hoor, gewoon met een (ruime) bocht omheel lopen. :D

• Khan

Kannadiga schreef:

>

> Ik heb nog nooit een Mein Kampf in India gezien. Dit is boek

> is nog in geen een Indiase taal vertaald.

>

> Voor de meeste Indiers is Hitler onbekend. De geschiedenis

> van Hitler is India voorbij gegaan. India had in die tijd

> andere dingen aan het hoofd. De strijd om onafhankelijkheid

> was op zijn hoogtepunt.

>

> Subhas Chandra Bose, vereerd door communisten had eens met

> Hitler gesproken. Of hij wilde helpen de Engelse bezetters

> eruit te gooien. Hitler had andere aspiraties.

Ik denk dat dit een mooie weergave van zaken is! En laten we ook niet vergeten dat het Britse optreden in India niet zo zachtzinnig was (erg zacht uitgedrukt). Het opzetten van een Indian Legion uit krijgsgevangen soldaten, is dan nog niet zo'n merkwaardig idee, dit ook in het perspectief dat Nazi-Duitsland graag de leuze gebruikte dat een strijd werd gevoerd tegen het Engelse Imperialisme.

• Kannadiga

Bedankt Mr. Khan.

Mijn punt in deze was dat omdat Indiers en veel andere Aziaten al eeuwen, zoniet duizenden jaren de svastika gebruiken als symbool van geluk en voorspoed tegelijk gedacht wordt dat Indiers / Aziaten (hindoes of boeddhisten) tegelijk nazisten of fascisten moeten zijn.

Vergeet niet dat het hakenkruis (svastika) slechts een aantal tientallen jaren een symbool is geworden voor nazisme.

• Kannadiga

en verder, leuk die link naar Telugu-films.

Niet vergeten dat de Telugu filmindustrie de tweede is in India (na Hindi)

Of misschien de derde na Tamil?

Telugu en Tamil produceren samen meer films dan Hindi.

Hindi - Bollywood

Telugu - Tollywood

Tamil - Kollywood

Malayalam - Malluwood

Kannada - Sandalwood

Indiers (de niet verengselsten tenminste) gebruiken de woorden Bollywood enz niet. Bollywood is dan Mumbaiyya

• surya

beste Kannadiga, er is een shopping mal in chenna waar op de hoek een man de boodschap van hitler verkondigd en een boek heeft vertaald in het tamil. Hij stond ook in de krant etc etc, kijk zelf maar een keertje, ik weet alleen niet precies meer hoe die mall heet. Met roltrappen etc volgens mij de eerste was dat in chennai. Hij heeft ook borden enzo.

Ik vind het trouwens wel kromme beredenatie van p rospere, beetje kort door de bocht allemaal.

• p.rospere

surya, de shoppingmall heet spencer plaza, en ligt aan de ‘mount road’, nu ‘anna salai’ geheten. Inderdaad op de hoek hangen bordjes met “stay away” en “privat road” enz enz en op die bordjes staan foto's van de hitler. Hoezo kort door de bocht?

• Khan

p.rospere schreef:

>

> surya, de shoppingmall heet spencer plaza, en ligt aan de

> ‘mount road’, nu ‘anna salai’ geheten. Inderdaad op de hoek

> hangen bordjes met “stay away” en “privat road” enz enz en

> op die bordjes staan foto's van de hitler. Hoezo kort door de

> bocht?

Mmmm, die hoek ben ik geloof ik al tientallen keren gepasseerd (vrouw houdt van winkelen). De afbeelding van “herr Hitler' is mij dan telkens ontgaan. Ik zal er de volgende keer eens op letten. ;-) Wel ken ik een man die in Den Haag al jaren betoogt tegen de staat Israel. Wellicht is dat het beste bewijs hoe ”de Nederlander" over Israel denkt.

• Khan

p.rospere schreef:

>

> Ik generaliseer niets maar hoe je het draait of wend de staat

> israel staat op palestijnsgrond gebied en de palestijnen zijn

> op een schandalige manier van hun land beroofd.

Kunnen we eindelijk een volk - op werkelijk alle vlakken) de schuld geven: de Engelsen… (hebben India gekoloniseerd, de Balfour-verklaring m.b.t. Palestina, etc, etc).

Het “Perfide Albion”, als oorzaak van alle wereldproblemen.