vliegtickets....korte tussenstop

• Rob

Rita,

De laatste drie keer ben ik met Lufthansa gevlogen voor ongeveer 600 euro.

Voor mij zijn de reistijden (overdag, zonder nachtvlucht) belangrijker dan een goedkope vlucht.

Ik ben ook niet rijk, ik bezuinig dan weer door mijn kleren et cetera in India te kopen.

Geen dure hotels, eten voor 1 euro bij stationsrestaurantjes, et cetera

Rob

ps Ik bebrijp dat het voor een gezin met drie kinderen financieel anders ligt,

Vijf keer een vliegticket kan er behoorlijk inhakken.

• kees m

Waarom zo moeilijk allemaal.

Vanuit Brussel met jet airlines in 7,5 uur in Delhi en 8 uur in Mumbai

Kijk maar bij aman reizen in Rotterdam, www.amanreizen.nl

Boek daar al jaren

Goed en Goedkoop !!!!!!!!!!!!!!!!!!

grjes Kees M

• rita

@Rob, ja vluchttijden zijn ook belangrijk. Zelf vind ik als we met kids gaan nachtvluchten uiterst comfortabel, maar als mijn man alleen gaat is een goede vlucht met redelijke transfer belangrijk (en dus niet 18-20 uur wachten op een volgende vlucht in Helsinki of Moskou, zonde van zijn vrije dagen). Maar ja… helaas zijn bij ons zijn financien wel ook een punt…zowiezo is een gezin met 4 (!-je hebt wat gemist denk ik…hihihihi)) kids al best puzzelen tegenwoordig met 1 salaris, laat staan dat we er 6 tickets van zouden kunnen betalen. Dus nu gaat mn man voor het 2e jaar alleen, wij hopenlijk volgend jaar weer.

@Keesm, dank je voor de tip. punt is dat Brussel nog best een eind van ons vandaan is hahaha…maar t is t overwegen waard. Ik ga eens op de site kijken!

• Rob

Rita,

Ik ging er gemakshalve vanuit dat minstens 2 van jullie kids voor de helft van de prijs kunnen vliegen.

Zo kwam ik uit op een gemiddelde van 3 kinderen.

Rob

• rita

O, haha, Rob…zo…ja…dan klopt het wel ongeveer….onze 4 kids betalen idd inmiddels allemaal 70% van een vol tickets is ongeveer 3 tickets bovenop de 2 volwassentickets :-). Inmiddels via Keesm s tip opties gekregen voor tickets van 700/710 euro/770 euro…

• Rob

Rita, wat duur.

Ik vond 600 euro met Lufthansa afgelopen september al aan de hoge kant.

Geboekt via Govolo.nl

Op welke stad vliegt je man?

Welke periode?

Rob

• KeesS

Ja het zou handig zijn als de vraag door Rita wat concreter werd gesteld. Immers ik heb al aangegeven dat Finn Air in juli tickets heeft voor rond de 520 euro zonder lange wachttijd. Dus dan zijn die tickets van rond de 700 euro wel aan de hoge kant.

• Rob

Ja Kees,

Als Rita wat concreter worden kunnen we met z'n allen naar de goedkoopste tickets gaan zoeken, inclusief korte overstaptijden.

Van het geld wat ze dan bespaart kan ze volgend jaar samen met haar man en 2,8 kinderen weer naar India.

Rob

• rita

ijn vraag was toch redelijk concreet? Maar om het nog concreter te maken: we zoeken 1 ticket van Amsterdam naar Delhi met 1 overstap, maar geen lange transfertijd.

En KeesS ik zoek me echt suf, maar ik denk dat de goede aansluitingen inmiddels zijn, want alles wat ik tegenkom rond de 550/600 euro heeft op de heenweg echt een transfer waarbij je s avonds om bv 22.00 aankomt op bv Helsinki en de VOLGENDE avond om 20.00 doorvliegt ri Delhi. Sneaky hierbij is dat op een site stond dat de heenweg vluchtduur 8.50 u was, maar als je op de vluchtdetails klikte kwam er een totale reistijd (vlucht met transfer) 33 uur betrof.

Sites die ik heb gezocht:

e-bookers

world-ticketcenter

cheaptickets

govolo

tix

klm

schipholtickets

royal jordanian

kuwait airways

Maar ik blijf proberen, want de prijzen van amanreizen vind ik ook prijzig :-(…

o, net via atp wel een ticket gezien met goede overstap, mar ook bijna 700…we zijn zeker aan de late kant met boeken

• Ineke M

Laatste jaren heb ik steeds tickets van rond de € 500,- met (meestal) de KLM. Vaak via Amsterdam, anders via Antwerpen.

Moet zeggen dat het me dit jaar niet lukt voor deze prijs. Zowel voor mijn tickets in maart als juli heb ik rond de € 700,- betaald. KLM is in ieder geval duurder geworden. Ook de route via Antwerpen station is niet meer aantrekkelijk. Vaak zelfs duurder dan via Schiphol.

Ineke