Varanasi

• Traveltjes

Wij twijfelen ook nog, gaan we wel of niet aan de ganges verblijven?

• Inge

Dit gaat trouwens alleen over de hotelkamers, over het eten zoals de voorgaande voorbeelden, daar gaan we echt niet op afdingen hoor, die mensen verdienen ook een beetje respect. Maar aangezien het door ons uitgekozen hotel via de bookingssites vol aangaf en we het via het hotel zelf wel konden boeken, wilde ik het graag voor dezelfde prijs hebben. Ik laat me niet oplichten als het niet hoeft, heeft niks met eindeloos afdingen te meken!!! Einde discussie!

• Traveltjes

Zo is het maar net !!

• Inge

Dank je voor deze reactie, precies wat ik ook bedoel!!!!

Met betrekking tot de hotels, er staan toch wel wat leuke bij dacht ik. Wij gaan naar Surya, omdat het buiten de drukte ligt, en niet onbelangrijk voor ons aangezien we er meerdere dagen zijn, een zwembad! Wij betalen 2200 per nacht per kamer incl. ontijt ( dacht ik???. Moet ik even nakijken voor de zekerheid)

Toch lijkt Scandia Gueshouse me ook wel een goede keuze, en zeker gezien de revieuws op Tripadvisor.

Gr. Inge

• froukje

Inge2810,

“Einde discussie!”

Wie begon hier over onderhandelen,wat voor mij hetzelfde is als afdingen!

Maar zoals jij het nu in dit topic schetst,is het natuurlijk een ander verhaal.Dan ga je voor de goedkoopste.

Dat zou je in Nederland of waar dan ook maar,ook doen.

Heeft voor mij niets met India te maken.

• froukje

Rob,

Als er agressie bij komt kijken,dan houdt het natuurlijk op. Waar ook ter wereld,want ik kan me niet voorstellen,dat dit soort praktijken alleen in India voorkomen. Dan kunnen ze,ook al is het in Varanasi(wat mij betreft kom je niet aan Varanasi)om in de woorden van kees m te blijven,in de stront zakken.

“Burning is learning”heb ik ook gehoord,alleen ons werd gevraagd of we ook uit wilden stappen,om aan de wal te kijken.We werden nergens naar toe gebracht waar we iets “moesten” kopen.

Toen we de volgende dag op stap waren in Varanasi,maar niet alleen in Varanasi,hoor,probeerden ze ons wel ergens naar binnen te loodsen.

Ach ja,daar kun je een probleem van maken,of je kunt denken,dat hoort hier.

We zijn ook regelmatig aangesproken en dan zeiden we bij voorbaat al,dat we geen hulp hoefden of niets wilden.

En dan werd er nog wel eens gezegd dat ze alleen met ons engels wilden praten,om te oefenen. Dan kun je denken,dat is naïef,maar ze hoefden ook werkelijk geen geld,ze brachten ons ook nergens naar toe,om in de een of andere winkel iets te moeten kopen.

Nu kun je zeggen,ze doen niets zonder er iets voor terug te krijgen. Maar wij hebben dit ook meegemaakt.

Maar ook wij hebben wel een agressief persoon meegemaakt. Maar ik kan me niet voorstellen,dat je dat buiten India niet kan gebeuren.

• froukje

Driek en Kwep,

zie 30/05/2012 9.26

ik kan alleen nog toevoegen dat het eten prima was,goeie kamer,goeie douche.Alleen over het bier kan ik je niets vertellen.

En als je op het dakterras zat,had je weinig last v.d.drukte.

Om een resort met alles erop en eraan geef ik niet.Daar,in India dus,hoef ik s'morgens ook niet aan een buffet te schuiven.Ook geen zwembad.Ik kan hier in Nederland wel in een zwembad gaan liggen.Als ik dat wil.Dus dat is weer heel persoonlijk.

Dit was trouwens wel het duurste guesthouse wat we gehad hebben.

• kataraja

Hoi Driek en Kwep, niet aan de revier gaan zitten is het zelfde als naar de grand prix formule 1 in Monaco gaan, en dan geen kamer aan het circuit te nemen.

Varanasi is alleen maar de rivier voor de rest is het maar een grote gore stad, daar heeft kees wel een beetje gelijk in. Je hoeft niet voor “mijn ” hotel (scindia) te gaan er zijn genoeg goeie anderen! Welk hotel je ook neemt maakt niet uit maar ga aub aan de rivier zitten,als je bijvoorbeeld lang genoeg tuurt dan zie je s'morgens vroeg zoet water dolfijnen zoiets wil je toch niet missen.

Kat

Even off topic hoort er nog wel eens iemand iets van Sundri????????

• Ineke M

Nee, heeft ook niets met India te maken…..maar met (een deel van) de toeristen die ver van huis alles voor niets willen hebben. (is iets anders als ‘gezond nadenken’ en niet meer betalen dan iets waard is). En een ander deel van de toeristen die zich daar aan irriteert.

Zonder het discriminerend te bedoelen, maar in India gaan de Israëliërs hier vaak het verst in (voor mij veel te ver). Wat een (Indiase) vriend van ons de uitspraak ontlokte dat de Israëliërs dan toch het meest op de Indiërs leken……???

Kortom, mijn plaatsvervangende schaamte is iets wat meer over mij zegt en hoe ik het ervaar, dan over iets anders.

Ineke

• Theo

Lisette Schreef:

——————————————————-

> Hotel Ganges View. Bij Assi Ghat.

> Wel een kamer boven nemen, die zijn wat duurder.

> Ik vond het geweldig, maar zie ook negatieve

> reviews op Tripadvisor, dus zal wel persoonlijk

> zijn.

> Ik was er 5 jaar geleden.

>

> Veel plezier!

> Lisette

Ja Lissete, daar heb ik goed gezeten, heerlijk daar.:)

Ik was er 16 jaar geleden….wat zal 't daar veranderd zijn.:S