Varanasi

• froukje

Die mensen moeten blijkbaar hun tussendoortje hier in Nederland in hun 3*plus hotel ergens vandaan halen!

Dan het geld maar uit India halen,want daar mag/moet je blijkbaar afdingen.Daar schaam je je toch voor!?!?

• kees m

Driek en Kweb,

Waarom toch Varanasi ??????????????????

Wordt Desillussie !!!!!!!!!!!!!!!!

Stront,koeien,stront,koeien en nog meer stront

Viesste stad , die we kennen !!!!!!!!

gries kees m

• Rob

Ineke,

Het meest extreme voorbeeld van ‘onderhandelen en afdingen’ heb ik in Kathmandu meegemaakt.

Daar struinde ik wat rond en op de markt raakte ik een gietijzeren beeldje aan en vroeg wat dat kostte: 7000 rupee.

Dat doe ik dus nooit weer.

Ik wilde dat beeldje helemaal niet kopen, was alleen maar nieuwsgierig naar de vraagprijs, en liep weg.

Die verkoper begon mij met dat beeldje te achtervolgen door de hele stad heen.

Om de 100 meter zakte de prijs met 100 rupee.

Na een lange achtervolgingstocht was de prijs gezakt tot 650 rupee.

Toen heb ik opgegeven en dat beeldje aangeschaft om van die verkoper af te zijn.

De volgende dag was ik wat aan het snuffelen in een winkeltje.

Daar zag ik een mooi beeldje wat ik wel wilde hebben, dus vroeg naar de prijs.

De verkoper zei: 7000 rupee, waarop ik direct 650 bood.

Don't waste my time, zei die verkoper toen.

Rob

• froukje

Driek en Kweb,

Laat jullie niet v.d.wijs brengen,hoor,door kees m,ha,ha.

Maar ja,you love it or you hate it.

Dat geldt,denk ik,sowieso voor India.

• Rob

Kees m,

Stront,koeien,stront,koeien en nog meer stront

Voor ons in Grunn is dat een gevoel van thuiskomen.

Mijn opa was slager in Marum.

Doorrookt vlees, daar zijn wij in de familie ook wel aan gewend.

Rob

• Rob

Froukje,

“Burning is learning”" : zei die holy man tegen mij, toen ik gedwongen werd om uit mijn rondvaartbootje te stappen bij Manikarnika ghat.

Vervolgens werd ik, bijna met het mes op de keel, gevraagd om een donatie voor het weeshuis om de hoek.

Ik moest ook verplicht foto's maken, dat zat bij de prijs in.

Rob

• kataraja

Rob,

Het ontgaat mij een beetje wat de toegevoegde waarde is van jou reactie?

Groet Kataraja

Ps, Hoor jij nog wel eens wat van Sundri?? Zoja hoe is het met haar?

• Traveltjes

Hallo luitjes

Kom ik thuis van mn werk, en mn emails waren aardig aangegroeit vandaag. Ik dacht, wat zou er toch loos zijn.

En zoals ik al dacht, we zijn weer erg afgedwaald van de oorspronkelijke vraag waar het om gaat.

Eerst hele verhalen over afdingen, dan waarom men voor een ander hotel kiest, dan tot besluit hoe vies het in Varanasi is.

En ik heb me al erg lang en goed ingelezen over India, dus hoe het in Varanasi is, is geen nieuws wat jullie mij brengen.

Denk toch dat jullie het ook eerst met eigen ogen gezien hebben, voordat dit oordeel er uit is gekomen.

En dat het afdingen, wat maakt het nu uit dat de één het wel doet en de ander niet. Ik KAN zelf niet echt afdingen, wat af en toe ook wel eens lastig is.

Soms in al die arme landen zijn bedragen echt niet in verhouding tot het land, en degene die niet afdingen, ik weet zeker dat die toch wel eens de klos zijn.

Dus misschien zijn al die reakties wel een lichte vorm van jalouzie, haha. Toch jammer dat er hier zo geoordeeld wordt, vind ik nou niet echt de bedoeling, en worden we geen steek wijzer van.

En niet getreurd, krijg steeds meer behoefte om naar India te gaan, en vooral Varansi niet over te slaan.

Jullie maken het de moeite waard er zelf met ons eigen oogies eens te gaan kijken.

Wel staat mn vraag welk hotel aan te bevelen is en waarom nog open. En vooral hoe zijn de kamers, lekkere douche, goed eten, is er een biertje te verkrijgen. De reakties hierover vallen in het niet tussen de afdwalende berichten.

Dus nieuwe poging, barst maar los met goede (hotel)tips!!!!

• Ineke M

Haha,…..ja soms moet je echt afdingen, maar het verhaal van T.o.m. is echt gênant!! Dat mensen dat bedenken!

Groetjes,

Ineke

• Inge

Dus jij betaald overal de volle prijs voor en onderhandeld nooit???

Wij vinden het gewoon prettig om met een hotel aan de rand en uit de drukte te zitten, vooral als we er meerdere dagen verblijven, en in dit geval ook een heerlijk zwembad. Wordt toch een beetje moeilijk aan de rivier om te vinden. Met een riksja of taxi ben je zo aan de ganges.