Eerste keer naar India

• piet

Beste driek en kwep, ik ben op jullie site geweest en heb jullie vakantie foto's van Thailand gezien. Ik denk dat jullie India gillend zullen verlaten. Wat jullie in Thailand hebben gevonden zullen jullie NOOIT in India aantreffen. Jullie lijken mij gezellige mensen, maar die soort gezelligheid die jullie in Thailand vonden zullen jullie nooit in India aantreffen.

• Ineke M

Nieuwsgierig geworden door de opmerking van Piet (want waar komt dat vandaan?) heb ik ook de Thailandreis bekeken.

Had misschien verwacht dat ik daarna zou begrijpen waarom Driek en Kwek India gillend zouden verlaten, maar zie alleen maar 2 hele aardige mensen die graag op reis willen en volgens mij best snappen dat India een ander land is dan Thailand. Anders, maar het wordt vast ook een geweldige ervaring!

Iedereen ervaart India op zijn eigen manier. Voor de een is het ultieme reizen met de Enfield, de ander gaat het liefst met het openbaar vervoer en dan zijn er nog een aantal achterbank guru's (waaronder ik). Het een is niet meer of minder als het ander. Je haalt eruit van voor jou belangrijk is. Sommige komen nooit meer terug (maar hebben een onuitwisbare ervaring opgedaan) en een ander weet niet hoe snel hij weer terug moet gaan.

Driek en Kwek, wordt vast heel bijzonder…….geniet ervan!

Ineke

• Traveltjes

Wat leuk om te lezen, zoveel mensen, zoveel meningen, haha.

Maar juist om wat anders aan te treffen als bv Thailand willen we naar India. En we zijn er al zo'n 3 jaar mee bezig, er veel over gelezen, veel gegoogeld, veel forums afgestruind, dus we weten enigzins waar we aan beginnen. Denk dat je er verder geen echte voorstelling van kan maken, de werkelijkheid zien we vanzelf als we er zijn.

We weten in middels wel, dat we iedere rondreis als een ander mens thuis komen. Dat niet alles wat wij hier hebben vanzelfsprekend is, maar een overdaad aan luxe, en dat de mensen in de voor ons “arme” landen ook de dagen door moeten komen, en vraag niet hoe. Zo'n rondreis ie eigenlijk een soort levensles, met beide beentjes weer op de grond.

En gezelligheid, ach, dat maken we zelf, en weet zeker dat dit ook in India gaat lukken, alleen op een andere manier!

En natuurlijk ook erg leuk dat jullie onze site lezen (tu)

Driek en Kwep

• Inge

Hoi Driek en Kwep,

Ook even jullie site bekeken, mooi gedaan hoor. Jullie zijn net als ons ook een beetje Thailand gek zag ik al, wij gaan er ook steeds terug. Nu ook na lang wikken en wegen naar India, wij vinden ook dat we er na een aantal andere reizen wel aan toe zijn en ons er wel aan durven te wagen. Welke tijd gaan jullie???

Natuurlijk weten wij ook dat het best heftig zal zijn en ook niet te vergelijken met Thailand, Maleisie of welk land ook maar dat maakt het voor ons ook wel interresant. We hebben al bergen gelezen, gezocht op internet en denken dat we er goed voorbereid heengaan maar je weet natuurlijk nooit wat er nog gebeurd of hoe je het zal ervaren. Wij hebben er iig veel zin in en zullen er zeker van genieten.

Als je nog 2 leuke verslagen wilt lezen over India, ik weet niet of je deze al kent, maar via hun hebben wij ons chauffeurtje geregeld bij GajRaj travel , is erg leuk om te lezen en prachtige foto's : 2discover.net , de site van Petra en jan Jasperse

Groeten, Inge

• VideJo

Ach, de eerste keer naar India.

Tja ons was er ook al eens op gewezen, dat je niet als eerste buitenlandse reis naar India moest gaan . . . Maar alhoewel wij dat advies toen ook hebben opgevolgd, was onze eerste reis naar India toch nog een hele ervaring.

Wij zijn er nu 5 keer naar toe geweest. En als je nog wat meer wilt lezen, zoals wat reisverhalen, ga dan via onderstaande link naar “Reizen” en kies een reisverhaal naar India uit.

• Traveltjes

Ik ben je site al regelmatig tegengekomen en gelezen.

Erg leuk hoor. Bewaar alles en zo af en dan zoek ik er tips om in onze aankomende reis te gebruiken.

• Inge

Agnes zit bij Gajraj travel, een indiaas reisbureautje in Delhi dat ons is aangeraden door kenissen die al 2 x bij hun geboekt hebben. Tot nu toe zijn wij prima geholpen en alle mail in het nederlands is wel erg makkelijk!