Eerste keer naar India

• Wouter

Wij hebben ondertussen ook een route uitgestippeld! Het is nogal anders geworden, via Nepal, maar wij denken zo redelijk rustig te reizen en zo van beide landen een deel goed te kunnen zien! En dan hopen dat beiden landen reden geven om nog eens terug te komen :-)

Dag 1: Vlucht Amsterdam - Delhi

Dag 2: Delhi

Dag 3: Trein naar Jaipur

Dag 4: Jaipur

Dag 5: Jaipur

Dag 6: Trein naar Agra en Agra

Dag 7: Agra (+nachttrein naar Varanasi)

Dag 8: Varanasi

Dag 9: Varanasi + Trein naar Gorakhpur

Dag 10: Grensovergang + naar Chitwan

Dag 11: Chitwan National Park

Dag 12: Reisdag

Dag 13: Trekking Pokhara - Poon Hill

Dag 14: Trekking Pokhara

Dag 15: Trekking Pokhara

Dag 16: Trekking Pokhara

Dag 17: Trekking Pokhara

Dag 18: Reisdag

Dag 19: Kathmandu

Dag 20: Vlucht Kathmandu - Delhi

Dag 21: Vlucht Delhi - Amsterdam

• Inge

Hallo Driek en Kwep ,

Wij zijn ook onze reis aan het plannen en hij lijkt aardig op die van jullie!

Wij willen ook perse naar Varanasi en hebben besloten om dat maar gelijk na DElhi te doen. We hebben een vlucht geboekt bij Spicejet ( 90 euro, 2 pers)

We hebben de auto mert chauffeur geboekt bij Gajrajtravel , een indiaas reisbureautje waar Agnes werkt, een nederlandse, dus erg makkelijk om te mailen en dingen te vragen. We hebben hier een goed gevoel over en kenissen van ons hebben ook daar geboekt ( 2 x ) en waren er zeer tevreden over)

In Delhi hebben we Star Plaza geboekt bij Expedia. Agnes is er geweest en zag er goed uit, dus daar vertrouwen we dan maar op.

In Varanassi hebben we hotel Surya geboekt, ligt iets buiten de stad en ook weer op aanraden van kennissen. Even heen en weer gemailed en zo een goede prijs kunnen regelen voor 3 nachten.

Van Varanasi naar Agra gaan we met de nachttrein, ( boekt Agnes nog voor ons) en in Agra worden we opgepikt door de auto. Voor hotelletjes laten we ons verder verrassen door de chauffeur.

In Jaipur willen we wel naar Tordi Havelli, schijnt een erg leuk hotel te zijn, en bij Rohet als er tijd genoeg is naar Bisnoi Village. ( ook beide weer op aanraden van kennissen)

http://www.bishnoivillage.com/bishnoi_accommodation.html

http://www.tordihaveli.com/

za 29-09-12 Amsterdam Delhi vlucht KLM

zo 30-09-12 Delhi

ma 01-10-12 Delhi-Varanassi Vlucht Spicejet

di 02-10-12 Varanassi

wo 03-10-12 Varanassi

do 04-10-12 Varanassi-Agra Nachttrein

vr. 05-10-12 Agra

za 06-10-12 Agra -Jaipur

zo 07-10-12 Jaipur

ma-08-10-12 Jaipur - Pushkar

di 09-10-12 Pushkar-Deogarh

wo 10-10-12 Deogarh-Udaipur

do 11-10-12 Udaipur

vr 12-10-12 Udaipur-Ranakpur-Rohet

za 13-10-12 Rohet

zo 14-10-12 Rohet-Jodhpur

ma 15-10-12 Jodhpur-Jisalmer

di 16-10-12 Jisalmer

wo 17-10-12 Jisalmer - Bikaner

do 18-10-12 Bikaner-Mandawa

vr 19-10-12 Mandawa-Delhi Nachtvlucht

za 20-10-12 Amsterdam Delhi

Groeten Inge

• Traveltjes

Wouter@ Leuk ook jullie route te zien. Zal eens kijken of ik er iets uit kan gebruiken, en zo niet, wensen wij jullie alvast een heerlijke rondreis toe, want vakantie is dit soort reizen zo wie zo niet. Het is altijd een hele ondernemening. Veel plezier!

Inge@ook leuk deze route, zit ook Jaisalmer in, wat wij eigenlijk ook willen zien. Ga weer eens knutselen met onze route. Dank je!

Jullie zullen ons hier nog wel vaker zullen zien met verschillende vragen, dus wordt vervolgd zullen we maar zeggen (:P)

Groetjes

Driek en Kwep

• Traveltjes

Is het mogelijk na de vlucht Varanasi – Khajuraho dezelfde dag nog door te reizen naar Agra?

Groetjes Driek en Kwep

• Traveltjes

Stom, stom, stom, heb het al gevonden, niet te doen dus!

• Inge

Als je een vroege vlucht neemt moet dat toch wel te doen zijn ? Daarom gaan wij met de nachttrein rechtstreeks naar Agra. Wij moesten ook keuzes maken en slaan Kujaharo over. We komen s'morgens aan in Agra , doen het die dag rustig aan en gaan een beetje wandelen door Agra en de TAjMahal aan de andere kant vd rivier bekijken om ook daar fotto's te maken en gaan de volgende dag vroeg naar de Taj Mahal en reizen rond 12 uur door naar de volgende plek.

• Ineke M

Baby Taj, aan de andere kant van de rivier, is mijn favoriet. Minder perfect als de Taj Mahal, maar niet minder uitstraling.

Ineke

• Traveltjes

Het zou inderdaad het beste te zijn om met de nachttrein terug te gaan, maar…………………wij hebbben eerder 2 keer met een nachttrein in Thailand gereist, en het was een hele ervaring, we hadden het echt niet willen missen, maar na de 2 keer hebben we ons eigenlijk voorgenomen dat dit de laatste keer zou zijn. Het is een hele zit, en snachts in een ijzig koude coupe slapen, daar komt ook niets van. Dus kom je gebroken aan, en dan komt er nog een hele dag achteraan, niet echt ons ding meer waar we naar uit kijken. Toch lees ik dat vrijwel iedereen de trein neemt tussen Varanasi en Agra, wat ons toch weer aan het twijfelen maakt. Als dat de treinen in India niet veel anders zullen zijn als in Thailand, denken we. Of kan iemand mij vertellen of dit niet vergelijkbaar is. Hebben ze in de Indiaase treinen ook zo'n coupé waar je met zn tweetjes in kunt slapen? En is de airco daarin ook zo ijzig? Hoor graag wat ervaringen van zo'n nachtelijk treinreisje :D

Groetjesssssss Kweppie :)

Onze vakantiewebsite

• VideJo

Het verschil is niet zo groot. Inderdaad geven de Indiase passagiers er de voorkeur aan, dat de AC goed aan staat, maar daar kom je wel overheen, als je er rekening mee houdt. Een fleece meenemen. Ik slaap altijd goed op die manier.

• kataraja

Beste Kweppie (leuke naam trouwens). De treinen in in India zijn helemaal niet te vergelijken met de treinen in Thailand. De treinen in Thailand zijn vele malen luxer dan de treinen in India. Ja je hebt coupés waar je met z'n tweetjes kunt zitten in Indiase treinen, maar inderdaad de airco is er maar moeilijk goed af te stellen. Ik wil treinen in India niet zwart maken want ik hou van Indiaas trein verkeer,efficiënt en snel, en leuk. Ik denk dat jullie een verkeerde keus in Thailand (treinen) hebben gemaakt, je kan het best zonder airco reizen, het is er koel genoeg.

Maar nu even terug naar jullie onderwerp “de eerste keer naar India”. Je denkt dat je India wel aankan na 3 keer Thailand, ik vind dat geen criteria. India en Thailand hebben gewoon niets met elkaar te maken. Ik heb vaker mensen ontmoet die dachten dat ze na Thailand India wel aankonden, niet dus, dat wil niet zeggen dat jullie het er wel leuk zullen vinden.

Thailand is gewoon een welvarend land waar je vrijwel geen echte bedelaars tegenkomt, en alles goed geregeld is, en het is er schoon. Het verschil tussen Nederland is vele malen kleiner, dan het verschil tussen Thailand en India.

Jullie zullen ongetwijfeld wel eens eens in Bangkok geweest zijn, nou als je Bangkok vergelijkt met een van de 4 grootte steden in India, dan zal je zien dat Bangkok maar een groot dorp is waar alles goed georganiseerd is. Kwekkie ik wil je je reis naar India niet tegen maken, maar India is heel wat anders dan Thailand.

Groet Kataraja

ps ik heb 2 jaar in India gewoond en woon nu alweer 9 jaar in Thailand