tickets via Antwerpen- Amsterdam New Delhi

• Traveltjes

Wij hebben afgelopen weekend tickets geboekt voor een rechstreekse vlucht met KLM, retour Amsterdam-Delhi, € 650,00 pp

Vonden het wel een aardig prijsje voor een rechtstreekse vlucht, en net voor de nacht te landen in Delhi. Mooie vluchttijden, is ook wel wat waard.

Dus de kogel is nu door de kerk :D, WIJ GAAN ECHT NAAR INDIA X(

• Rob

Driek en Kwep,

Het grote voordeel van de KLM is de rechtstreekse heenvlucht overdag.

Het grote nadeel, voor mij, is de rechtstreekse terugvlucht, 's nachts.

's Morgens om 6 uur kom ik dan gebroken aan op Schiphol en moet nog een paar uur met de trein naar huis.

Ik ga met Lufthansa, de enige die zowel heen als terug overdag vliegt, voor zover ik weet.

Rob

ps tijdens mijn eerste Lufthansa vlucht heb ik Kailash Kher ontdekt, ben nu verslaafd

http://www.youtube.com/watch?v=N_xN0Nx1h6U

• Ineke M

Hoi Rob,

Ideaal die nachtvluchten!! Lekker slapen en je bent er al…. Mijn kleinzoon slaapt zelfs al voor we opstijgen en maken we wakker als we gaan landen. Van mij mogen het dus 2 nachtvluchten zijn. Meest lastige ervan vind ik nog dat ze je vroeg wakker maken en dan nog met iets vaags langskomen waar je niet op zit te wachten.

Maar, ik herken het probleem, want ook Kees doet ook geen oog dicht en heeft een hekel aan nachtvluchten. Voor ons is de KLM dus eigenlijk ideaal….allebei een reis naar wens…

Ineke

• Marielle van Bussel

Hallo Ger, interessant, waar heb je dat geregeld? Wij gaan in dezelfde periode, maar ik kom alleen 750 euro's tegen….. Groet, Marielle

• Ineke M

Marielle,

Je moet naar de Belgische site gaan; www.klm.be

Dan moet je aanklikken dat je vanaf Antwerpen station wilt vertrekken……ideaal!!! Op de heenweg een dame Antwerpen en terug rechtstreeks naar Schiphol

Een tip: de Thalys is vaak te laat. Ik heb het een paar keer op het nippertje gehaald. Om die reden ga ik nu de avond van te voren van Antwerpen naar Schiphol. Lekker naar CitizenM en de volgende ochtend ben je gewoon al op Schiphol.

Ineke

• Marielle

Dank Ineke, gevonden inderdaad. Maar: ik woon zelf in Amsterdam, hoe gaat dat met de tickets? Is er een probleem als je de treinrit gewoon overslaat en in Amsterdam de reis start? Dat zal ongetwijfeld niet lukkn, maar wie weet is er een sluiproute?

• Ineke M

Ja, dat is op de heenreis een probleem. Vroeger moest je zelfs een afgestempeld ticket hebben van de Thalys. Tegenwoordig is een ticket genoeg (dus als je iemand hebt die hem ophaalt?).

Ik weet niet wanneer je wilt gaan (staat wel ergens geloof ik), maar ik wacht altijd op goedkope tickets vanaf Schiphol. Lukt de laatste tijd bijna altijd. KLM heeft regelmatig Wereldweken en dan zijn de tickets vanaf Amsterdam naar Delhi ongeveer € 500,-

Soms heb je gewoon pech en dan wijk ik uit naar Antwerpen. Mijn man en dochter gaan in oktober en het scheelt dan € 270 per ticket vanuit Antwerpen. Ook leuk; eerst een dagje Antwerpen, lekker eten en dan met de Thalys naar Schiphol….is je vakantie al begonnen!

Ineke

• KeesS

Antwerpen of Brussel is een goede optie. Maar soms lukt het ook vanaf Schiphol. De prijzen hebben ook te maken hoe lang je weggaat en op welke dagen je vliegt. Een beetje verschuiven, als dat kan, kan een duidelijk goedkoper ticket geven. Het probleem alleen is dat het een hoop zoeken is. Finn Air heeft vaak ook goede aanbiedingen evenals Emirates (en diverse aanvlieghavens in India, kan gemakkelijk zijn als je een bepaalde rondreis maakt.)

• marielle

Dank! Ben vaak naar india gereisd en weet de goedkoopste tickets vaak wel te vinden. maar nu voor t eerst met zoontje dus liever een directe vlucht nu. we gaan in oktober. helaas heeft klm juist in okt geen actietarief. anteerpen-optie is nieuw voor mij

hoe zie ik dat voor me, ineke? iemand een ticket laten ophalen? T treinticket zit in de vliegticket ofzo? Dus vriendlief kanonze tickets op de dag van vertrek halen (vertrek van trein) in antwerpen zodat we vanuit adam kunnen vliegen?

• KeesS

Je kunt via KLM een ticket Antwerpen> Schiphol > Delhi kopen.

Je moet dan op Antwerpen station je ticket ophalen en krijgt er een ticket Thalys > Antwerpen> Schiphol v.v. bij.

Als je het eerste stuk niet reist (Antwerpen>Schiphol) kunnen ze je ticket op Schiphol annuleren, wat ook gebeurt. Ik zou zelf nooit iemand anders mijn ticket laten ophalen voor het geval ze controleren en dan ben je alles kwijt. De omweg via Antwerpen is even extra maar het kan een hoop geld opleveren.

De treintijden kun je zelf uitkiezen maar zijn beperkt. Vaak ‘s avonds laat of ’s morgens, vaak is het dan rennen om dat de Thalys regelmatig vertraging heeft. Wat wij wel eens hebben gedaan is naar Antwerpen, daar een hotel en 's morgens met de Thalys naar Schiphol (5 kwartier geloof ik), maar zoals ik zei dat is soms. Nu hebben wij tickets voor november, reizen dus naar Antwerpen, halen onze tickets op en gaan ;s avonds naar Schiphol en een hotel. Het voordeel kan oplopen van 150/250 pp.

De controle is de laatste tijd wel wat minder scherp maar ze kunnen zo controleren. Maak er een leuk dagje Antwerpen van, naar de dierentuin, ;s avonds naar Schiphol, kun je gewoon thuis slapen en 's morgens weer naar Schiphol> Delhi.