Reizen met kind van 8 en 2

• Rob

HA,

Je hebt mij niet horen zeggen dat de meeste mensen in India diaree gekregen hebben.

Het is een risico en met name voor kleine kinderen kan dat vervelend uit pakken.

Dat risico wordt al stukken minder als je vegetarisch eet.

IJsjes op straat natuurlijk ook niet.

En wees voorzichtig met rauwkost en kraanwater.

Dan valt het allemaal wel mee.

Rob

• Ineke M

Ha, ha,…leuk verhaal.

Ik bedoel maar; op het moment dat ik het nog lang niet bot vind, vinden anderen het dus al wel….kun je nagaan als ik echt bot word! Dus niet stug, maar telt dit ook als Gronings?? Of is dat alleen stug?

Ineke

• Ineke M

Helemaal mee eens en mooi verhaal!!!

Ineke

• Ha-2011

Rob,

Dan valt het mee als we zelf opletten.

Heb je tips over welke gebied/stad?

Welke tour operators?

• Mr Bojangles

De vraag is: “mijn man en ik willen naar India en we hebben 2 kinderen…”

want als je een vakantie voor de kinderen wilt ga je gewoon hier in Nederland naar een camping met natuurzwembad.

Kinderen willen namelijk alleen maar: zand en water. En vervolgens hoor je ze de hele dag niet meer.

En wat ga je in godshemelsnaam met kinderen in India doen waar je meer dan de helft van de tijd kwijt bent aan reizen.

En jawel, ze krijgen per definitie in India maag- en darmproblemen, maakt niet uit waar je gaat eten.

Het kan nog zo'n chiq restaurant zijn, die borden worden gewassen met lokaal water…

De groenten worden gewassen met lokaal water.

Iedereen let overal goed op, maar tanden worden toch gepoetst met lokaal water.

En we gaan toch allemaal onder de douche.

Maar vooruit: een vrij risicoloos menu: toast met jam. fried potatoes, alle drank uit fles behalve chai en ongeschild fruit zelf schillen. Voor alles waar water aan te pas komt, loop je een risico.

• Panda

Ik heb dus 1 keer serieus diarree gehad en daarna nooit meer. Wel eens van teveel ijskoude colaatjes drinken wat dat is o zo verkwikkend.

Maar dat is niet erg.Ik drink nu alleen nog maar hete of ongekoelde drankjes.Ik kan nu gewoon drinkwater drinken zoals de indiase mensen. Waarschijnlijke heb ik resistentie opgebouwd vandaar dat mensen die vaker in zulke landen verkeren er geen last meer van hebben.

Vakantie moet eigenlijk prettig zijn en dat is het zo niet. Eet niet in lege (slechtlopend?) toeristenrestaurants die zijn het ergst.Beter zijn drukbezette restaurants.Koop natuurlijk bronwater (natural springwater).Catch natural spring water is een goed merk.Beste is natuurlijk uitkoken maar daar komt het niet van.Koop evt.een waterzuiverraar; kleine apparaatjes die bacerien,virussen etc doden zijn gemakkelijk om mee te nemen.Trouwens In het drinkwater van Delhi is een superbacterie aangetroffen.Risico blijft er altijd maar diverse reisorganisaties verzorgen verre reizen (o.a. koning aap) met kinderen vanaf 1 jaar dus het moet wel kunnen.

• kataraja

Wat een gezeur over ziektes, als je er op voorhand al van uit gaat dat je ziek word, dan word je het ook. Ik eet alles en overal drink drankjes met ijsblokjes, en in mamallapuram drink ik zelfs gewoon kraan water, ik ben nooit ziek!

• kataraja

Beste Ha, je maakt een fundamentele fout, je verglijkt appels met peren, Turkije, en gambia, zijn vakantie landen, niets mis mee, maar naar India ga je niet op vakantie, je gaat naar india om te reizen, verkennen, cultuur opsnuiven.

Groet kataraja.