Ik zou sowieso informatie inwinnen bij bijvoorbeeld GGD, Travel Clinic, Tropencentrum, polikliniek voor infectieziekten of tropische geneeskunde.
Gambia is misschien nog wel meer risicovol geweest met gele koorts en een meer gevaarlijke malaria soort dan in India.Hadden ze de gele koorts vaccinatie goed verdragen want dat is een zware vaccinatie?
Een vriend van mij is in India geweest toen hij een klein kind was en heeft daar nare herinneringen aan overgehouden met al die “enge” gezichten.
Ik weet van twee westerse vrouwen die in india op vakantie waren ,overleden zijn aan darminfecties.Deze kenden elkaar niet.
Ik heb zelf de eerste keer in India maandenlang diarree gehad.(in varanasi opgelopen)
Ik woog 72 kilo (11 kilo onder mijn ideale gewicht nu helaas 89 kilo).
Een andere keer zat ik in een trein met 5 andere westerse toeristen en die hadden ook allemaal darmklachten.
Diarree is gevaarlijk voor kinderen.
Bij elkaar heb ik meer dan een jaar in India doorgebracht en het is een feit dat je kunt tegenwoordig niet meer kunt zien waar een kind opgegroeid is maar nog nooit heb ik blanke kinderen gezien die daar op vakantie waren daarom vermoed ik dat er niet veel mensen zullen zijn die reageren die daar met kinderen geweest zijn.
Er is inderdaad een kern van mensen op dit forum die nogal eens "off topic' gaan maar aan de andere kant zonder hun zou dit forum niets zijn want ze geven ook goede adviezen.
Persoonlijk zou ik zeggen breng ze onder bij een goed vertrouwd adres als je perse naar India wil.
Waar wil je eigenlijk met ze naar toegaan ?