visumaanvraag via de ANWB

• Ineke M

Hoi Rob,

Wat is jouw vertrekdatum? Zit je erg krap, of heb je nog tijd?

Als ik jou was zou ik even naar het CIBT bellen. Zij kunnen de gegevens aan jou door mailen. Ik had geluk dat mijn computer de gegevens bewaard had. Je zou kunnen proberen of dat bij jou ook zo is. Dan moet je alleen de eerste letter/cijfer invullen en pakt hij de rest. Moet je wel de eerste letter/cijfer weten natuurlijk. Bij mijn oude visumnummer heb ik gegokt.

Sterkte met de aanvraag,

Ineke

• Rob

Ineke,

Ik vlieg 19 augustus geloof ik, mijn ticket heb ik ook opgestuurd.

Dus ik heb nog wel genoeg tijd, denk ik.

3 maanden (5 weken) visum, single entry duurt 4 werkdagen volgens de website van CIBT.

18 augustus richting Amsterdam, dus uiterlijk 16 of 17 moet ik het retour hebben.

Liefst eerder natuurlijk.

Maandag 15 is independence day, dan zijn ze denk ik dicht.

Hoelang had het bij jou ook weer geduurd?

Rob

• Rob

Ineke,

Goede tip, net uitgeprobeerd:

Dat Ajax memory systeem werkt bij mij niet, althans niet bij het formulier.

Dat is een Javascript of zoiets.

Toch maar bellen morgen.

Groetjes,

Rob

ps Schiet mij te binnen, ik heb vorige week op mijn werk dat formulier ingevuld.

Morgen even proberen of Ajax daar werkt.

• Ineke M

Nooit geweten dat het Ajax was B)

Bij mij heeft het 3 weken geduurd. Ook ik moest het formulier opnieuw invullen. Die tijd zit er bij in. Vanaf het moment dat het goede formulier bij de CIBT was heeft het nog 1,5 week geduurd. Denk dus dat je mooi op tijd bent.

Ineke

• Peter

De ANWB stuurt de paspoorten weer door naar CIBT (voorheen het visumburo, is overgenomen). Het is dus goedkoper en sneller om het rechtstreeks naar CIBT te sturen en niet via de ANWB.

Voor de echte prijsvechters kun je beter naar www.visumdienst.com gaan. Zij zijn goedkoper en sneller. Ben al jaren tevreden!

• gerard

Hoi Anne Marie,

Je hoeft deze kantoren niet te bezoeken, je kan je paspoort + aanvraagformulieren en pasfotos gewoon opsturen per aangetekende post.

Dit is veilig, sneller en veel gemakkelijker. Zij kunnen het ook weer terug sturen. Ik stuur het altijd naar de visumdienst in Breda en gaat al jaren perfect. Die zijn geloof ik ook goedkoper dan visumburo.

ANWB stuurt het trws naar het visumburo, dus naast de kosten die zij maken, betaal je ook weer extra aan ANWB.

• Ineke M

Klopt(e) niet! Als je het naar de CIBT stuurt ben je het paspoort altijd langer kwijt dan via de ANWB. Ik heb het tot nog toe via de VIBT gedaan en heb altijd ruim 2 tot 3 weken moeten wachten. De mensen die het via de ANWB versturen hebben het na een week weer retour.

Dat ligt overigens niet aan mij (b.v. doordat ik vaker ga of zo), want bij de mensen waar ik mee gereisd heb (vriendin, man, dochter) duurde het ook zo lang. Ging overigens over verschillende reizen, dus kan ook niet komen omdat het in een maand druk was.

Ineke