visumaanvraag via de ANWB

• Anne-Marie

Beste India-gangers

Ik heb mijn visum aangevraagd via de ANWB winkel in mijn woonplaats. Een aanrader!

De ANWB vraagt 12.50 euro bemiddelingskosten. Ik woon in het oosten van het land. Kun je nagaan hoeveel tijd én geld ik heb bespaard om mijn visum via de ANWB te laten regelen.

Ga naar: www.visumonline.nl/visum/anwb

Groeten,

Anne-Marie.

• Rob

Beste Anne-Marie,

Het is prima om aan prijsvergelijking te doen.

Iedereen wil graag tijd en geld besparen.

Met wie of wat vergelijk je de ANWB?

En als je in het noorden van het land woont bijvoorbeeld in Groningen, bespaar je dan nog meer?

Dat vraag ik mij dan weer af.

Rob

ps wie was ook weer die Groninger die op zijn 15de miljonair werd door al zijn prijsvergelijkingen door te verkopen via een gratis website?

• Anne-Marie

Beste Rob,

Het gaat hier dus niet om een prijsvergelijking. Wanneer ik naar een visumburo (R'dam / A'dam / Den-Haag) moet gaan om een visum aan te vragen - moet ik vrij moeten nemen van mijn werk. Mijn auto loopt nog steeds niet op water maar op bezine. Wanneer ik met de trein zou gaan is dit ook bepaald niet gratis. Op de fiets ben ik binnen 10 minuten bij de ANWB-winkel en binnen een week kon ik mijn paspoort met visum weer ophalen. Is dit gemakkelijk of niet? De 12,50 euro bemiddelingskosten die de ANWB in rekening brengt voor een visumaanvraag is een schijntje met tijd én geld die ik heb uitgespaard. Wanneer iemand dichtbij een Visumburo woont - dan ligt de situatie misschien anders.

Dat ik deze tip op het prikbord heb gezet is simpelweg om de gang naar een visumaanvraag voor India-gangers gemakkelijker te maken. Dus ook voor jou, beste Rob.

Anne-Marie.

• Ineke M

Hoi Anne-Marie,

Ook bij het visumburo stuur je je paspoort gewoon op. Je hoeft er dus geen auto, vrije dag etc. bij te rekenen.

In jan. vroeg een collega van mij zijn visum aan via de ANWB en ik via het visumburo…..die van mij was toen goedkoper….

Deze keer heb ik het via CIBT gedaan. Hele goede service, maar wel duurder.

Ineke

• robani

Aan Rob,

Ben Woldring:) Bellen com, internetten, gaslicht enz

groetjess

• Anne-Marie

Hallo Ineke,

Je heb gelijk je hoeft niet persoonlijk naar een visumburo tegaan. Ik heb mijn paspoort ook weleens opgestuurd naar een visumburo. Een paspoort moet aangetekend worden verstuurd. Je zit dan ook weer met portokosten.

Ik zag op het prikbord dat er vragen waren over visa's - daarom mijn (enthousiaste) ANWB tip.

Anne-Marie.

• kees m

Anne-Marie,

Wel eerder gezien dat t mogelijk was via ANWB , maar wist niet of t ook wel goed werkte.

DUS WEL !!!!

Gaan we ook doen in oktober voor onze wederom 4,5 mnd trip

Neem aan , dat hun ook met zes maands visa bemiddelen en over die twaalf vijftig komen we ook wel heen.

Je weet t nu eenmaal t kost geld , anders moet je lekker thuisblijven, ramen dicht, dikke trui aan enz.

We gaan toch maar lekker weer naar de warmte !!!!!

grjes kees m

• Rob

Rabani.

Dat weet ik ook wel je mist de clou.

Anne- Marie heeft haar bijdrage aan dit prikbord goed toegelicht.

Rob

• mazjnoen@hotmail.com

Ik zag inderdaad dat het visum ook via de ANWB is aan te vragen. Misschien dom gedacht, maar ik las dat de ANWB visumaanvragen via het visumburo regelt. Is het dan niet handiger (en voordeliger) om de aanvraag + bijbehorende documenten gewoon rechtstreeks aangetekend te versturen naar het visumburo? Scheelt ook weer 2 x een ritje naar de dichtsbijzijnde ANWB winkel.

• Maartje

Hoi Anne-marie,

Bedankt voor je tip, ik had er inderdaad ook al van gehoord dat dit mogelijk was maar had nog van niemand gehoord of dit een aanrader was.

Wij gaan in oktober weer naar India en voor mij is een anwb kantoor ook veel dichterbij.

Groetjes Maartje