Wonen en werken in India

  • Nelleke

    Aan welke voorwaarde moet je voldoen om te wonen

    en werken in India?

  • T.o.m.

    Precies zou ik het niet weten, en in het geval India, weet misschien niemand het precies.

    In het algemeen zou ik zeggen dat je een werkvergunning/visum nodig hebt (als je tenminste niet van Indian origin bent).

    Een en ander zal dan door je toekomstige werkgever geregeld moeten worden: deze zal je een arbeidscontract moeten aanbieden, en zal aan de Indiaase overheid moeten verantwoorden waarom juist jij dat werk krijgt aangeboden (en niet een Indier), en de werkgever zal waarschijnlijk ook een verklaring moeten afgeven dat deze belastingen over jouw salaris aan de Indiaas overheid zal afdragen.

    Als dat allemaal klopt, en de beambten (er zullen er wel zo veel mogelijk hun goedkeuringsstempel aan moeten verlenen) zijn jou en je werkgever welgezint, dan zal er eventueel een werkvisa uitrollen.

  • riez

    Ik heb pas ergens gelezen dat de voorwaarden ongelooflijk streng zijn geworden om als buitenlander in India te werken. Net als Canada recent de regels heeft aangescherpt, heeft ook India dat gedaan. Indiase werkgevers moeten heel precies aan kunnen tonen waarom een lokaal persoon niet die functie zou kunnen vervullen en waarom precies een buitenlandse werknemenr wel. Daarnaast moest er aan een minimuminkomen voldaan worden die behoorlijk hoog lag, ik meen iets van 2500 euro ofzo? Maar ja, regels zijn aan verandering onderhevig en er zijn natuurlijk wel nederlanders die in India werken. De beste kans maak je volgens mij als je door een nederlands bedrijf wordt uitgezonden, maar dan nog. Daarnaast; er zijn zo ongelooflijk veel werkzoekenden in India zelf al….van hoog opgeleiden tot ongeschoolden. Voor bv een baan van bankmedewerker kunnen gerust een paar duizend sollicitanten zijn.Dus waarom zouden wij dan ook nog eens een baan “inpikken?”

  • kataraja

    Riez, heeft jou indiaase man een Nederlandse baan/ uitkering "ingepikt, of is hij rijk genoeg om in zijn eigen levensonderhoud te voorzien?

    Kataraja.

  • Rob

    Nelleke,

    Heb je concrete plannen om in India te gaan wonen en werken?

    Welke zijn dat?

    Hoe concreter je vraag, hoe concreter de antwoorden die je krijgt op dit prikbord.

    Anders gaan mensen gewoon wat Googelen, dat kun je zelf ook wel doen.

    Rob

  • kataraja

    Rob, alweer een reactie van jou waar bij ik denk, Rob waar ben jij mee bezig!

  • Rob

    Kataraja,

    Waar ben ik mee bezig?

    Met vraagverheldering, zo noem ik dat.

    Hoe duidelijker de vraag, hoe bruikbaarder de antwoorden.

    Rob

  • kees m

    Waarom zou je gaan werken in INDIA ??????

    Ze hebben zelf tig mensen , die geen baan hebben of iets wat er voor door gaat.

    Hulp willen ze niet !!!!

    Zie visum , je mag niet zeggen dat je vrijwilligerswek doet !!!!!!

    Ze kunnen daar ALLES zelf opolossen , zie aardbeving Gujarat , zie Tsunami.

    Wij Indiers kunnen alles zelf oplossen.

    Struisvogelpolitiek !!!!!!!!

    Als je maar nergens over praat , dan is er ook geen enkel probleem, nietwaar !!!!!!

    Dat is India, en daar zou je willen werken, NOG niet MIsschien

    grjes Kees m

  • KeesS

    Nelleke, wat is jou vraag precies? Wat zijn je plannen en wat wil je gaan doen? Heb je een Indiaas vriendje waar je heen wilt? Wil je vrijwilligerswerk gaan doen? Laat al die reacties van die zogenaamde prikborders even achter je, want dat zijn allemaal rookstoelkenners. Blijf jezezelf en laat je niet van de wijs brengen.

  • T.o.m.

    Normaal doe ik liever niet mee aan flamen, maar je noemt mij dus even rookstoelkenner.

    Nou, ik vind jouw een nog veel grotere uuuhm, tja wat. Waar maak ik me druk om?

    Wie weet wat dat eigenlijk is, een rookstoelkenner…..:D