Wonen en werken in India

  • kataraja

    T.o.m., met jou antwoord op de vraag van Nelleke (leuke naam trouwens) is nix mis mee!

    Kataraja

  • riez

    Beste Katarja,

    een beetje gelijk heb je wel,want natuurlijk werkt mijn man hier. Maar de laag geschoolde baan die mijn man heeft is een baan die door de nederlandse werkzoekenden niet wordt aangenomen. Dus of hij m ingepikt heeft weet ik zo net dan weer niet :-P…. Maar ik neem aan dat Nelleke niet voor zo'n baantje (ongeschoolde arbeid, weinig inkomen waar een gemiddelde nld/ indier zijn neus voor ophaalt) naar India wil verhuizen.

    Toch ben ik t ook wel met Rob eens dat een iets meer gespecificeerde vraagstelling duidelijkere antwoorden zal geven…..

  • kataraja

    Lieve Riez, ik hoop dat je je niet aangevallen voelt (anders sorry voor dat) maar dit was alleen maar een plaag stootje. Ik wilde je alleen maar een spiegel voor houden, weet je wel met, de splinter en de balk en het oog(:P)

    Groet Kataraja

  • riez

    Beste KAtarja,

    Bedankt voor de spiegel….altijd goed om weer eens in te kijken… hahahahaha en riez is een visje dat graag hapt hahahahaha

  • Rob

    Tom,

    Ik denk onderhand dat Nelleke genoeg had aan jouw algemene antwoord.

    En dat ze geen zin heeft om haar vraag verder te verduidelijken.

    Rob

  • Rob

    Tom,

    Als je op Marktplaats zoekt op rookstoelen kom je allerlei aanbiedingen tegen.

    De kenners, zoals KeesS, kunnen die waarde schatten.

    Dat bedoelt hij volgens mij met ‘rookstoelkenners’.

    Volgens mij is het typisch Gelders, hier in Groningen kennen we dat niet.

    Of bedoelt KeesS dat sommige mensen vanuit hun luie stoel van alles verkondigen zonder daar zelf ervaring mee te hebben?

    Rob

  • T.o.m.

    Ha, ik denk dat KeesS wat door de war is, en in een zekere opwinding een geheel nieuw woord heeft ontdekt. Dat is toch al heel wat.

    Grappig is wel dat door die erg slechte sigaretten in India ik met roken ben gestopt!

    Ikzelf heb wel 5 keer een Residence permit aangevraagd, en gekregen (toegegeven, nooit een voor India gehad, wel gewerkt daar, maar op de makkelijke manier gewoon met een toerist visum) vanwege wonen en werken in een niet europees land (nepal bijvoorbeeld).

    Je zou zeggen dat ik dan toch wel een zekere mate van kennis heb. En dan ben ik ook nog eens een rookstoelkenner. Met scrabble word dat woord afgekeurd. Helaas.

  • nelleke

    Ik werk in de gezondheidszorg en heb ruim 5 jaar een vriend in India.

  • Rob

    Tom,

    De eerste paar keer dat ik naar India geweest ben was met Air India.

    Die hadden toen nog rookstoelen, zou KeesS dat bedoelen?

    Dat ik zelf een rookstoelkenner ben?

    De eerste keer met KLM, zonder rookstoel, had ik het halverwege bijna niet meer.

    De stewardes herkende mijn ontwenningsverschijnselen en boodt mij twee nicotinekauwgummetjes aan.

    In India zelf rook ik dubbel, vanwege die smaakloze filtersigaretten.

    Vorig jaar ben ik met Lufthansa gevlogen, dat is mij goed bevallen.

    Die zijn niet zo krenterig met whiskey schenken, zoals de KLM.

    Dan lijkt de vlucht veel minder lang, heb ik die nicotinepillen niet nodig.

    Volgende keer dus weer met Lufthansa, voor de prijs hoef je dat niet te laten.

    Rob

  • Kannadiga

    Je zou iets moeten kunnen bieden wat een gemiddelde Indier niet heeft. Een probleem in de gezondsheidszorg is natuurlijk communicatie. Met Nederlands en Engels ga je het niet redden om te communiceren met patienten.