Trouwen in India .. en dan

• Kannadiga

T.o.m. Schreef:

>

> Tel hierbij op dat als het niet werkt de 2

> partners tot elkaar zijn veroordeeld omdat de

> scheidingsindustrie nog niet is ontwikkeld

Scheiden in India is wel mogelijk. Ligt wel aan de religie. Omdat India een seculier land is de scheiding geregeld volgens religie.

Er zijn drie categorieen:

1. Christenen: scheiding onmogelijk.

2. Moslims: mannen moeten drie keer “talaaq” uitspreken en de scheiding is compleet. Geen nasleep van alimentatie en dergelijke.

3. Rest (Hindoes met aanhang = Jains, Sikhs, boeddhisten, tribalen enz.) Procedure via de rechtbank. Alimentatie is verplicht.

• kataraja

Kannadiga, Ik heb 3 keer “talaaq” naar mijn vrouw geroepen, waarop zij zei, “doe toch normaal gek”. Ik ga morgen de nog eens proberen.:D:D:D

• Kannadiga

kataraja Schreef:

——————————————————-

> Kannadiga, Ik heb 3 keer “talaaq” naar mijn vrouw

> geroepen, waarop zij zei, “doe toch normaal gek”.

> Ik ga morgen de nog eens proberen.:D:D:D

Je moet er wel officieel moslim voor zijn. De werkelijkheid is wat minder grappig. Er lopen veel moslimvrouwen rond zonder inkomsten.

Eigenlijk gaat het wat te ver om erover te schrijven. Voor je het weet word je beschuldigd van islamafobie.

• Sundri

(:D Hier moest ik wel heel erg om lachen :D:):D (:D

Ik zou waarschijnlijk hetzelfde zeggen als jouw vrouw…

• Kannadiga

Het is wel lachwekkend. Ik herinner me nog toen ik op school zat dat er een verstotenen vrouw stiekum in de klas kwam om een lezing te geven over dit zeer beladen onderwerp. Ze durfde zelf haar eigen naam niet bekend maken. Ze gaf aan dat ze zich Indiase voelde en graag ook zo behandeld wilt worden, namelijk onder één gezamelijke burgerwet. Een gezamelijke burgerwetgeving wordt gezien als “hindoe fundamentalisme”, envenals geboortebeperking, dat ook als islamofoob topic gezien wordt.

Maar dat is om politieke redenen (secularisme, onder de Indiase betekenis van het woord, niet de westerse) is dat niet mogelijk. Denk aan het bekende geval van Shah Bano http://en.wikipedia.org/wiki/Shah_Bano_case

Het vervelende van India is dat alles zo gepolitiseerd is.

• riez

Aan 3x talaaq roepen zitten allerlei regels vast he. Je mag geen 3x talaaq achter elkaar uitspreken, dat is niet geldig. Na de 1e x talaaq uitspreken moet er een verzoeningspoging komen en wachttijd, etc. Ja, ik weet dat dat in werkelijkheid niet alrijd nageleefd wordt, maar t is minder simpel fficieel als t wordt voorgesteld….