Trouwen in India .. en dan

• De Hogepriester

ria Schreef:

bla-bla-bla

Ah, het “kale verlepte impotente stinkende Nederlander met jonge aziatische blom”-argument

Doet Boete, en vrees de dag dat u met uw geheven domineesvingertje voor de Grote Witte Troon moet verschijnen. Want naar uw woorden zult gij gerechtvaardigd worden, en naar uw woorden zult gij veroordeeld worden.

Cheers

:)o

• riez

Hm…Ria…ik zal eens heel goed kijken naar ons…wij zijn allebei in de 30,(schelen 2,5 jaar) hebben zelfde opleidingsniveau, komen uit een soortgelijk nest, (onderaan de middenklasse), hadden bij ons huwelijk allebei geen cent te makken (dat wist hij dus hij kwam niet voor t geld), hebben dezelfde dromen en idealen, normen en waarden komen overeen. Hij heeft mij gehuwd ondanks bezwaren vd familie, heeft mij verlaten voor zijn familie, barst vd heimwee, maar blijft ondanks dat hij al jaren zijn nldse pp heeft hier. Hij draagt mij en onze kids op handen en werkt keihard om ons het allerbeste vh beste te geven. Heb voor hem meerdere relaties gehad met “gewoon” nederlandse mannen. Die waren ook leuk, maar daar bleef het bij toen de vlinders wegvlogen. (ben dus echt niet de lelijkste uit het nest die niemand krijgen kan). Dus ja, ik weet zeker dat ik hier zo'n man (wat versta je onder ZO“N man?) had kunnen krijgen. Maar mijn ”dekseltje" lag toevallig aan de andere kant vd wereld. Jij daarentegen klinkt wat gefrustreerd…ms heb je minder geluk gehad dan ik, dat kan. Ik wens je het allerbeste toe..

Nogmaals voor Babs, het is denk ik lastig om regels te omzeilen. Je kan als buitenlander niet zomaar in nld komen, al denken sommige mensen van wel. Concentreer je nu op hoe jij het beste daar langere tijd kan blijven qua visum enzo, vraag eea na bij min van buitenlandse zaken, IND en ministry of home affairs in Delhi. PIO kaart krijg je pas na 5 jaar huwelijk met Indier, zover zijn jullie nog niet :-). Tegen de tijd dat jullie naar nld willen komen kijk dan de regels en procedures na. Ivm veranderingen steeds weer is t niet zinnig daar nu een antwoord op te geven. Zorg dat je geregistreerd raakt dat is wel handig en belangrijk. Heel veel succes en liefde toegewenst!

• Sundri

Riez, blij met je positieve reacties. Verschil is dat jij echt weet hoe het zit, zowel met jezelf als met mij. Overigens kun je tegenwoordig na een jaar huwelijk met een Indiër een PIO aanvragen en die wordt na circa maximaal 3 maanden afgegeven. Hopelijk gaat dat ook lukken.

Verder: niet alle Indiërs willen in NL wonen en die van mij zeker niet…

• ria

Sundri, en Riez er breken weer spannende tijden voor jullie aan. Nog even en de Sint is weer in het land, en jullie 2 geloven schijnbaar nog in Sint Nikolaas, dus niet vergeten de schoen te zetten.

Hoor wie klopt daar kinderen…………………………………………….

• riez

yes! Ik verheug me erop. Ik zal mn schoen zetten en vragen om een flinke portie geluk voor jou en alle anderen die het nodig hebben. Ik hoop echt dat jij ook liefde mag vinden, waar dan ook! Dag Ria!

• Hotty Naughty Girl

Ik (Indiase) ben met een kaaskop getrouwd om een financieel beter leven te hebben. Voordat wij trouwden had ik al de NL-se nationaliteit, dus ging het mij niet om de papieren, maar echt alleen om zijn hoge inkomen… Nu ben ik huisvrouw en geef ik zijn geld uit. Hij was alleen en eenzaam tot hij mij tegenkwam, nu heeft hij een boeiend seksleven. Hij gelukkig, ik gelukkig, wij gelukkig!

• johan

Ik kwam onderstaand regeltje tegen bij de india visumdienst wat bedoelen ze daar nu precies mee?/

Reizigers die India bezoeken dienen zich aan de wet van het land te houden en zich te onthouden van het aangaan van een Muttah-huwelijk.

• dr. Khan

Zoekt en gij zult vinden. ;)

http://en.wikipedia.org/wiki/Nikah_mut%E2%80%98ah (formeel een tijdelijk huwelijk met vastgestelde einddatum, wij zouden dat een huwelijk onder tijdsbepaling noemen). In het Nederlands: een genotshuwelijk.

Ik meende dat joden een vergelijkbaar concept ook als een “genotshuwelijk” kennen.

• kataraja

Hoi Sundri. Ik ben even aan het bijlezen, maar als ik het goed begrijp ga je trouwen?? Zoja, gefeliciteerd, en trek je maar niets van de negatievelingen aan. Je maakt mij nieuwsgierig, “die van jouw” wil niet in nederland wonen? Huisje, tuintje, palmboompje, in mammalla in de toekomst mischien?(tu)(tu)(tu)

Liefs Kataraja

• Sundri

Kataraja, bedankt voor je positieve reactie. Dat is altijd leuker dan van die jaloerse negatievelingen. Nee, we gaan niet in Mamallapuram wonen, hij komt daar ook niet vandaan… Misschien dat we daar nog 'ns vakantie gaan houden, maar meer zal het niet zijn. Dat huisje, tuintje en palmboompje zal wel gaan lukken. :D