hostel Varanasi

• jjg

@ Karthik,

dank voor je antwoord.

Ik snap wat je bedoeld en een echt schema heb ik niet. Wel waar ik naartoe wil.

Ik begin in Delhi voor 3 dagen -> nachttrein Varanasi. Dat is het enige wat vastligt. Vanuit Varanasi wil ik naar Agra en dan richting Rajasthan. Welke steden daar ligt nog open.

Misschien trek ik wel door naar Kolkata. Ligt eraan hoe de wind waait! ;-)

• kararaja

Even ter verduidelijking, karthik is de inlog naam van mijn vrouw op een ander forum, maar de reactie was dus van mij Kataraja.(tu)

• kataraja

Jjg wat heerlijke manier van reizen is dit, of niet, alles kan niets moet. Ik zou calcutta zeker niet overslaan, heerlijke stad en veel relaxter en cultureler dan de andere drie grote steden.

• T.o.m.

Varanasi, daarvan is bekend dat reeds 1000 BC er een of andere nederzetting was, daarmee is het wellicht 3000 jaar reeds bewoont !

Maar goed Balkh (Afghanistan) is ongeveer 3500 jaar oud, en een bestaande stad.

Gaan we even verder:

Anuradhapura, sri lanka is ongeveer even oud, twijfelgevalletje, dan de rest van de oudere steden:

Xi'an, China 3100 jaar

Plovdiv, bulgarije 4000+ jaar

Chania, kreta 3400 jaar

Larnaca, cyprus 3400 jaar

Thebe, griekenland 3400 jaar

Athene, griepenland 3400 jaar

Argos, Trikala, Chaicis, lissabon allemaal 3200 jaar

Cadiz, patras 3100 jaar

Damascus is al genoemd, pakweg 10.000 jaar

Jerico 4000 jaar

Byblos pakweg 6000 jaar

Sidon ook zo'n 6000 jaar

Gaziantep in turkije 5500 pakweg

Rayy, iran 5000 jaar

en natuurlijk Jeruzalem 4800 jaar

Nou ja, lijkt me wel zat zo, er zijn er meer.

Met dank aan wiki voor de info.

• jjg

@ Karthik/Kataraja

dank allebei!

Ja, wil liever zo min mogelijk vastleggen. Lees alleen wel dat het reseveren van treinen wordt aanbevolen. Dat is denk ik wel een lastig punt. Ik heb zo'n 26 dagen vanaf 19 Sept.

Kolkata lijkt me fantastisch, maar ook het sprookjesachtige van Rajasthan. Beide kanten ( Oost en West ) bezoeken lijkt me geen doen zonder te vliegen. En vliegen wil ik niet dit keer.

Misschien wel goed om een plan A voor Rajasthan te bedenken en een plan B voor het Oosten….

• froukje

Als je in het Scindhia guesthouse niet terecht kunt,is er nog een goeie:Rashmi guesthouse,direct aan de Ganges.Mooi uitzicht over de rivier vanaf het dakterras.Schone kamers.Ontbijt en diner er gehad,van beide geen last.

Ja,Varanasi is niet schoon!,helemaal niet als het regent!.Ik neem aan dat je,je daar op insteld.

Ik denk dat 2 dagen genoeg is.Als jij met de nachttrein aankomt,kun je overdag,eventueel een poosje met een gids,door de stad lopen.s,Avonds de rivier op.

Eventueel de volgende dag vroeg nog een keer.

Overdag kun je nog met een autoriksja naar het tempelcomplex ong.12 km.buiten Varanasi.Ben de naam nu even kwijt,maar die ben je vast ergens tegengekomen en anders hoor ik het wel.Je zou dan s,avonds nog weg kunnen of nog een nacht blijven en de vlg.dag weg,hangt ook v.d.trein af.

Hoe lang je er uiteindelijk wilt blijven,hangt ook van je instelling af.De een neemt het voor lief,de ander heeft er al genoeg van,voordat hij/zij het gezien heeft,b.w.v.

• kataraja

Je hebt gelijk, dus varanasi hoort in dat rijtje thuis bij een van de….>:D<

• froukje

je zou een dag of 10-12 met een auto door Rajasthan kunnen rijden,

vanuit Agra? en vandaar met de trein naar Caluctta?En met de trein naar Delhi?Vandaar ga je weer terug?

De trein van Delhi naar Varanasi wil nog weleens vol zitten,maar die heb je al geboekt.Dus geen probleem.Het is vaak zo,kun je vandaag niet mee,dan morgen wel.En in die tussentijd vermaak je,je ook wel weer.

Je zou de auto vast kunnen leggen en verder laat je het op je af komen.Onderdak vind je ook altijd wel.Als je wat adresjes bij je hebt,is misschien wel handig.

Dit is zomaar een overpeinzing.Er zijn hier op dit prikbord veel betere Indiakenners.

• kataraja

Als ik zoiets lees van “2 dagen is genoeg in varanasi” dan gaan mijn nek haren recht overeind staan. Volgens mij is 2 dagen nergens in india voldoende, en dan hebben we het over varansi, je kunt er prachtige wandelingen maken over de kades uren zitten mensen bekijken, naar hun rituelen, verdriet, kleerdrachten kijken. Je wordt er bedwelmt door wierook en spiritualiteit. Vooral de nachten aan de burning ghats zijn geweldig en ook een beetje spookachtig, de fantastische gebouwen worden verlicht door de vlammen, als je geluk hebt dan maak een stroomstoring mee en dat maakt het alleen maar mooier, dan zijn de vlammen nog indrukwekkender.

Ram Nam Satya Hai, Ram Nam Satya Hai,Ram Nam Satya Hai, Ram Nam Satya Hai,Ram Nam Satya Hai, Ram Nam Satya Hai. Krijg er geen genoeg van.

• froukje

Kataraja,

Ik ben het met je eens.Ik kan er ook niet genoeg van krijgen.Of het nu regent of niet,overal is wel wat te zien.Maar jjg wil nog door Rajasthan en naar het oosten.Ik geloof niet dat hij in de riante positie,is om er een poos te blijven hangen.

Dus dit is gewoon een optie.Kijkend naar zijn verdere reisschema.Kan hij kijken wat hij er mee doet.Kan nu ong.wel inschatten wat er te doen is,denk ik.