hostel Varanasi

• jjg

Ik vind meerdere hostels die in een mooi uitzicht over de Ganges bieden in Varanasi. Geen enkele ben ik helemaal enthousiast over.

Jullie een tip? Ik reis alleen, dus mijn voorkeur heeft eentje met een common area en/of een leuk, gezellig dakterras.

Ook tips wat betreft plekken bezoeken mag uiteraard…

Thanks…

• marc

Beste,

Heb al verschillende keren Alka hotel gebruikt, mooi buiten terras met uitzicht over Ganges.Aan Meer Ghat

Ook in Sita Guest House gelogeerd, vragen naar de mooie kamers.

Prettig verblijf

Marc

• kees m

Varanasi voor ons NOOIT meer.

Zaten in zeer goed hotel. Ideal Tower

Toch al heel wat plaatsen gezien in India.

Vorig jaar op aanraden van vrienden toch maar eens naar Varanasi gegaan.

Dit is de MEEST SMERIGE stad , die ik ooit gezien heb.

Aan de Ganges een grote opdringerige horde verkopers, van allerlei shit ,boten enz.

Laat de Indiers lekker zelf daar heen gaan voor de lijkverbrandingen en hun heilige dingen te doen.

Zijn praktisch nog nooit echt ziek geworden in n stad, maar DAAR wel.

Plan was vijf dagen , maar na twee dagen gillend en strontziek terug naar Delhi.

Ziekenhuis en opgeknapt met de Indiase paardenmiddelen.

Wat een verademing om weer in Delhi te zijn.

Dus Varanasi NEVER AGAIN……………………

WE REAL LIKE INDIA

• kataraja

Kees m als je Delhi boven Varanasi verkiest dan zit er volgens mij een behoorlijke steek bij jou los!!!

Jjg Varanasi is een fantastische plek, een van de oudste levende steden in de wereld, laat je niet door packagetouristen van de wijs brengen, ik verbijf altijd hier http://www.scindhiaguesthouse.com/ goeie aardige mensen alleen als je drugs wilt gebruiken kennen zij een zero tollerance beleid! Natuurlijk zijn er opdringerige verkopers net zoals ovearl in India, maar na 1 of 2 dagen kennen zij jou gezicht en je wordt grotendeels met rust gelaten!

• T.o.m.

Na ja, Varanasi heeft wel wat, maar het is toch vooral een stad aan de rivier waar op grote schaal lijkverbrandingen plaatsvinden, en waar op grote schaal toeristen samenkomen (van zowel Indiase als niet-Indiase afkomst).

Verder is het er inderdaad smerig (maar dat geldt voor meer plekken in India) en er zijn erg veel opdringerige gidsen ed, of mensen die je geld willen aftroggelen omdat je een foto knipte -in de richting van- lijkverbrandingen. Ook taxis zijn prijzig, maar ja, waar wil je heen behalve het toeristenkwartier, cq de lijkverbrandingsscene.

En even een kleine correctie, Varanasi is een van de, of zelfs de oudste bewoonde stad, van India. Niet van de wereld natuurlijk.

• jjg

Dank allemaal zover.

Dat SCIndhia guesthouse ziet er prima uit.

Hoeveel dagen is aan te raden voor Varanasi?

Hoor graag meer.

• kataraja

Tom varanasi (benares) is al 2700 jaar bewoond, schrijf hier maar eens een paar namen van steden die langer onafgebroken bewoond zijn, ben benieuwd.

• erik

Damascus :)

• kararaja

T.o.m. ik had geschreven EEN van de oudste steden, dus….

Jjg tijd voor varanasi, dat moet je persoonlijk invullen maar ik denk als je je aan een schema moet houden dan denk ik dat 5 dagen wel genoeg is. Ik zelf ben er eens weken aan het stuk blijven hangen, en heb van daaruit de omgeving op mijn enfield verkend. Ik vind het zowieso zonde om van te voren een tijdschema op te stellen. Heel vroeger probeerde ik dat ook, tot dat ik een reis van drie maanden door zuid india gepland had, ik zou in madras vertrekken en ben niet verder gekomen dan mamallapuram, ben er drie maanden blijven hangen zo cool vond ik het!:D

• karthik

T.o.m. ik had geschreven EEN van de oudste steden, dus….

Jjg tijd voor varanasi, dat moet je persoonlijk invullen maar ik denk als je je aan een schema moet houden dan denk ik dat 5 dagen wel genoeg is. Ik zelf ben er eens weken aan het stuk blijven hangen, en heb van daaruit de omgeving op mijn enfield verkend. Ik vind het zowieso zonde om van te voren een tijdschema op te stellen. Heel vroeger probeerde ik dat ook, tot dat ik een reis van drie maanden door zuid india gepland had, ik zou in madras vertrekken en ben niet verder gekomen dan mamallapuram, ben er drie maanden blijven hangen zo cool vond ik het!:D