Delhi airport

• LouisZ

Bedankt voor deze info, hier kan ik echt wat mee!!

Louis

• Sundri

Khan, je hebt gelijk. De koffie en thee zijn duurder geworden. Je betaalt nu tussen de Rs 50 en Rs 80 voor koffie of thee en dat was Rs 10 of Rs 15, maar vooralsnog nog niet zo duur als op Schiphol.

• PeeJee

Schiphol is goedkoop vergeleken met het domestic airport van Delhi. Voor een biertje betaalden wij laatst 6 euro!!!!!!!! Maar ach… dat compenseer je met de rest van je reis… toch?!?!

• menno

Hoi,

Ik vloog in 2008 via Delhi naar Bhutan en heb dus de volgende ervaring. Transfer naar een binnenlands vlucht is lastig. Het beste is als je aankomt om 11:00 je bagage op te halen en een taxi te nemen naar de Binnenlandse terminal. Het is best wel een chaos op het vliegveld,ze zijn aan het verbouwen. In juli verwacht men dat alles klaar is. Het is iets van een kwartier naar de andere terminal. Kijk dus vooral op ook even de website(googlen). Je kunt tevens voor 100 roepie in een Airco terminal wachten. Als je meer tips wilt mail me dan even, ik ken veel mensen die regelmatig via Delhi reizen en ga ook van de zomer terug vliegen vanuit Nepal via Delhi.

Groeten,

Menno

m.vandergeugten@live.nl

• surya

heeee menno hahahahahhahha jij ook hier? Echt vet Grappig, je mede Bhutan ganger hier, je weet wel ;-). Zeg maar niet me echte naam blijf liever anoniem posten

liefs

• Sundri

Zeggu Menno,

Jouw informatie is “ancient”. Inmiddels is de internationale terminal verbouwd en in gebruik genomen en de domestic terminals compleet nieuw gebouwd en in gebruik genomen. Zie mijn info hiervoor. De afhandeling is nu net als op iedere luchthaven in Europa. Je hoeft je bagage niet meer eerst te laten scannen; je kunt direct door naar de incheckbalie. Verder is het absoluut niet nodig om een taxi te nemen van de internationale naar de comestic terminals of vise versa. Er rijdt dag en nacht iedere 20 minuten keurig een gratis shuttlebus; de wachttijden voor die bus zijn fors verminderd. Vroeger moest je soms wel meer dan een uur op die bus wachten, maar nu is dat hoogstens 20 minuten.

Tot slot lopen er geen “bedelaars” meer rond, die je trolley willen duwen. Toen ik deze keer in Delhi aankwam, miste ik als het ware de “hassle”, waaraan ik zo gewend ben geraakt. Ik miste een beetje de “feel of India” op de luchthaven. Overigens best een verademing als je vermoeid op de luchthaven aankomt. Op de terugweg werd dat weer goedgemaakt, toen ik vanaf domestic kwam en bij de internationale terminal naar binnen wilde om in te checken en ze me wilden wegsturen (terwijl ik slechts 4 uur voor m'n volgende vlucht daar aankwam). Toen heb ik even een stem opgezet, geroepen dat ik toch een hoop luchthavenbelasting betaal en dat ik net vanaf domestic kwam, enz. enz. en toen lieten ze me wel binnen. Vervolgens ging ik naar de incheckbalie en die was bovendien al open; het sloeg dus nergens op, dat die kerel me er niet in wilde laten. Tja, met zo'n ervaring ben je weer terug “thuis” (in India dan he, voor mij is dat m'n tweede thuis).

• Rob

“Tot slot lopen er geen ”bedelaars“ meer rond, die je trolley willen duwen.”

Sundri,

Ik heb nooit zo'n last gehad van die trolleyduwers.

Voor mijn handbagage heb ik ook geen trolley nodig.

(ze lopen wel met een lege trolley achter mij aan met z'n tweeen en vragen daarvoor dan 2 x 20 roepies)

Van die verbouwingen op het vliegveld heb ik ook nooit last van gehad.

Mijn laatste landing was in 2007, die nieuwste verbouwing heb ik nog niet gezien.

Wat ik mij nu afvraag is: waar zijn die trolleyduwers gebleven dan?

Rob

ps In 2007 viel mij al op dat er zo weinig koeien op de weg liepen.

• LouisZ

Hoi Rob,

Dit is toch het geniale, unieke van India, dat ze je willen laten betalen voor niets doen, onder het mom van: “ zonder onze achtervolging had je waarschijnlijk nooit een taxi gevonden”, waar er destijds een kleine 500.000 van stonden te wachten. Of dat ze je in een bus naar Paharganj zetten ( om een taxi uit te sparen, low budget is low budget), en dat ze je ergens op een onbekende plek de bus uitschoppen, waarna je alsnog een riksha moet nemen voor de prijs van een taxi!!!! Ik vind dat humor!!!

Louis

• Linda

Hallo daar,

In juli vlieg ik naar Delhi, ik heb besloten voor India eerst naar Nepal/Tibet te gaan (als dat laatste lukt tenminste… maar dat ter zijde..).

Ik wil bij Nepal Airlines een vlucht naar Kathmandu boeken. Ik zou dan om 06.45 uur aankomen in Delhi en die dag om 13.25 uur vertrekt het vliegtuig naar Kathmandu weer.

Zouden jullie dat aanraden? Ik ben nl bang dat er vertraging is en ik mn vlucht mis oid. Anders zou ik een nacht in Delhi blijven en de volgende dag vliegen. Maar dat vind ik wel wat gedoe en Delhi is niet bepaald mn favoriete stad….

O ja… ik vlieg met Aeroflot, misschien heeft dat nog invloed op jullie reactie ;)

Groetjes, Linda

• erik

Nou, dit lijkt me meer dan voldoende tijd Linda, daar zou ik me absoluut geen zorgen over maken.