ik ben een kluns in rekenen

• prakhar

Shirley Schreef:

——————————————————-

> Als je je aan zulke dingen ergert, is er maar 1

> remedie: Negeren.

heeft dat effect Shirley? het gaat gewoon door en er zijn altijd wel mensen die happen op elkaars reacties.

als de sfeer beter moet dan lijkt negeren me niet iets bijdragen aan verbetering, àls verbetering gewenst is tenminste.

voor dat laatste is mentaliteitsverandering noodzakelijk.

• Shirley

Ik vind dat iedereen hier de laatste tijd aan het zeiken is.

Als je iemand's reacties vervelend vindt, lees ze dan niet, sla ze over of neem ze voor lief en scroll lekker verder.

Dat gezeur om niks!

Hebben we hier met zijn allen last van winterdepressie's of zo?

Dit is een forum over (reizen naar) India.

Niet over wie er hoe ergens op reageert.

• Rampersad S.V

Beste Shirley,

Gelijk heb je.

Dit prikbord is informatief en dient in de eerste plaats ook zo gezien te worden.

Helaas is het zo als mensen elkaar langer kennen en steeds elkaars schrijfwijze tegenkomen er dan bepaalde irritaties kunnen optreden.

Ik kan mij voorstellen dat zoiets gaat overheersen en dat er minder gekeken wordt naar tips c.q nuttige informatie over India.

Ik erger me niet echt aan sommige types hier maar zo nu en dan is het wel lastig.

Daar steeds doorheen moeten kijken of negeren wordt erg moeilijk blijkbaar voor enkele prikkers.

Ook dat kan ik me goed voorstellen.

Vriendelijke groet;

Rampersad

• Shirley

Elkaar kennen?

Door een stukje tekst wat iemand typt, ‘ken’ je elkaar nog niet….daar is wel wat meer voor nodig dan een forum topic of zelfs een ontmoeting.

Mijn ervaring is zelfs; als je iemand al jaren (denkt) te kennen, je je neus nog lelijk kan stoten….:(

• Maaike

Je kunt ook hier kijken voor de huidige koers.

Je kunt dan het tabelletje (handig formaat) uitprinten en in je portemonnee doen.

Je kunt je dan in ieder geval niet vergissen in het aantal nullen (is mij wel eens overkomen)

Zowel euro naar rupee als omgekeerd.

• Rampersad S.V

Beste Shirley,

Misschien ben ik niet duidelijk geweest.

Met ‘kennen’ bedoel ik dat men al tijden contact heeft via het prikbord.

Je moet mijn stelling niet te letterlijk nemen.

Groeten Rampersad

• Rob

Rampersad,

Mijn ervaring is het tegenovergestelde.

Als mensen elkaar wat langer kennen op dit prikbord kun je de reacties meestal beter interpreteren.

Aanvaringen op dit prikbord worden meestal veroorzaakt door nieuwkomers.

De vaste prikkers, waaronder ik zelf, gaan daar niet altijd even zorgvuldig mee om.

Dat is ook niet eenvoudig, iedere poging van mij daartoe komt dan weer belerend over.

En begint het allemaal weer opnieuw.

Als je dit allemaal als een lerend communicatiespel kunt zien hoef je daar verder niet van wakker te liggen.

Ik zie dit zelf als een onderdeel van de voorbereidingen voor een reis naar India.

Als er ergens cultuur- en communicatieproblemen kunnen optreden is het wel in India.

Rob

• Rampersad S.V

Beste Rob,

In bepaalde dingen wil ik je wel gelijk geven.

Sommige dingen zie ik anders.

Het klopt dat het moeilijk is om iemand's reactie te interpreteren.

Dat komt omdat iedereen via internet communiceert en niet lijfelijk aanwezig is bij discussies.

Gezichtsuitdrukkingen zijn belangrijk om te peilen hoe iemand het bedoelt.

Ik zie jou geregeld aanvaringen hebben met de vaste mensen maar vooral met nieuwkomers.

Vergeet niet dat dit ook een kwestie kan zijn van tegengestelde karakters die botsen en dat het niet altijd aan jou of de ander hoeft te liggen.

Je kunt nou eenmaal niet met iedereen goed opschieten.

Ik vind dat je waardevolle inbreng hebt, alleen ben je inderdaad soms belerend.

Als je dat anders aanpakt dan krijg je ook minder kritiek over je heen.

Je hoeft niet naar mijn advies te luisteren;)

Rampersad

• Rob

Rampersad,

Van mening verschillen is voor mij totaal iets anders dan een aanvaring hebben met iemand.

Voor mij is dat op dit prikbord met een zeer kleine minderheid.

Door de jaren heen heb ik mijn eigen stijl van reageren ontwikkeld.

Mijn stijl is zeer zeker beinvloed door de reacties van andere prikkers en ontwikkelt zich door.

Een van de belangrijkste verschillen met een aantal jaren geleden is dat ik zorgvuldiger lees en de tijd neem om te reageren.

Het is niet mijn bedoeling om mijn stijl aan te passen om daardoor minder kritiek te krijgen.

Integendeel, van kritiek kun je leren.

Ik luister wel naar jouw advies, maar volg het niet op.

Mijn grootste blunder onlangs was over de adoptie van Prakhar.

Wat bedoelt was als een zeer oprechte toenaderingspoging had het tegenovergestelde effect.

Daar ga ik nog eens goed over nadenken.

Rob

• Maaike

Dit soort reacties naar elkaar kun je toch via een prive bericht doen?

Het heeft niets meer te maken met de oorspronkelijke vraag van deze topic.