bhang lassi

• Harm

surya Schreef:

——————————————————-

> eten kan ook heel verkeerd vallen, en je kan ook

> verkeerd de weg oplopen etc

> als je het niet wilt doen waarom wil je het dan

> weten

gewoon nieuwsgierigheid

• surya

maar ik denk ook dat je er wel beter mee uit kunt kijken. Zeker als je in het buitenland bent. Ik weet nog dat ik heel vroeger eens spacecake op had. Dat was zo heftig vergeleken met een jointje roken.

Toen mij moeder die bhang op had merkte ze er vrij weinig van. Maar het kan natuurlijk ook anders zijn, dat er wel sterk sp[ul in zit. En ik weet nog van een jongen uit het hotel die wilde opium ofzo roken, maar zat er waarschijnlijk heroine of iets heel sterks in, wat hij niet wist. En was daar goed door het padje kwijt. Best wel gevaarlijk.

• Rob

Los van eventuele nare werkingen moet iedereen zich ook goed realiseren dat experimenteren met allerlei middelen in het buitenland strafbaar kan zijn.

Er zijn tig Nederlanders die daardoor in een gevangenis terecht zijn gekomen.

Rob

• VideJo

Mijn zoon stond perplex, toen ik hem zei, dat ik niet eens wist, hoe een joint ruikt.

Dat vond ik bijna een even groot compliment als toen hij tegen iemand anders zei, dat ik gewoon een aardige man ben.>:D<

• Rob

Jo,

Deze reactie begrijp ik niet.

Dat je niet weet hoe een joint ruikt is voor mij niets raars aan, dat weet mijn vader ook niet (voor zover ik weet).

Wel dat je dat als een compliment opvat, dat begrijp ik niet.

Dat je een aardige man bent geloof ik direct, maar misschien ben je ook een beetje naief?

Rob

• Rob

Jo,

Schiet mij opeens te binnen: mijn vader weet wel hoe een jointje ruikt.

Het is alweer jaren geleden dat een goede vriendin van mij een baan in Groningen kreeg.

Ik had net mijn ouderlijk huis verlaten, mijn kamer was vrij, zij trok daar in.

Om wat in te burgeren in Groningen had ze een etentje in mijn ouderlijk huis georganiseerd voor mij en een aantal vrienden.

Waaronder een “jointjes roker” en een “valse nicht”.

Mijn moeder was op vakantie met haar zussen, mijn vader werd naar de bioscoop gestuurd.

Lekker etentje, gezellig nakletsen met z'n zessen.

Tegen elven kwam mijn vader weer terug uit de bioscoop.

Had na afloop van de film een halfuur wezenloos rond gelopen.

En ging bij thuiskomst op z'n vaste stoel in de huiskamer zitten, waar net een jointje rondging.

Even later ging de klopper op de deur (in dat huis was geen deurbel, maar een klopper).

Daar stond een ex-vriendinnetje van mijn broer: “dom blondje”.

Mijn broer was niet thuis, maar ze werd direct opgenomen in de kring.

De “valse nicht” ging even met mijn vriendin naar haar kamer om zich/haar om te kleden.

En kwam terug in spijkerrok.

De volgende dag zei mijn vader, die alles gadegeslagen had, tegen mij: jullie moeten “dom blondje” niet zo plagen.

Een groter compliment heb ik van mijn vader nooit gehad.

Rob

• florisb

Nam eens bhang lassi in Nepal waar een vriend van een eerder bezoek dit thuis had gemaakt.

Het werd bewaard in een houten kast in een afgedekte kom en leek op dikke yoghurt.

Het zou zo dagen goed blijven en de smaak was zeker ok, gemaakt met smaakvolle himalayaanse wiet.

Ik nam maar een beetje, pakte wel fantastisch uit. Een vermoeide toerist schijnt er drie dagen van te hebben liggen slapen en ijlen.

Maar waarom vraag je naar de smaak van een - hoop je - ‘mood enhancer’? Vind je wie/hash lekker smaken / ruiken? Kan van beiden lassi maken.

Als je wiet verwerkt kan je er beter eerst boter van maken, dan haal je de actieve stoffen uit de plantresten (die je dan weggooit). Die boter is dan maar lichtgroen. Als je wiet lassie of yoghurt drinkt met versie wiet of ongekookte wiet erin verwerkt kan je buik gaan klagen (prikkelende dingetjes aan blaadjes ofzo). Dacht bij die Nepalese dat yoghurt ook wel iets zou afbreken / oplossen want zou beproefd recept zijn en no problem for belly

En wiet in Nederland is relatief erg sterk, dus als je niet meteen een hele serie bhang lassi drinkt..

Uhm.. Nieuwe drugs ‘nooit doen’ en als je het toch doet op veilig plek met vrienden etc :-p

Wiet drinken is wel gezonder dan wiet roken.

• Harm

ik vroeg ernaar omdat ik nieuwsgierig ben naar dit drankje. het is immers iets anders dan een spacecake-je of een joint.

in nederland gebruik ik al geen drugs dus dat zal ik in het buitenland al helemaal laten!

ik wil ervaringen horen, niet ervaringen nadoen

• VideJo

Rob,

Is het geen opmerkelijke prestatie dan, dat ik nog steeds niet weet hoe een joint ruikt?>:D<

Terwijl ik alles heb langs zien komen van Rock Around The Clock tot de rappers en de backpackers!

Jo

• Sweety

Harm,

(Bijna) iedereen heeft het hier over “yoghurt”, maar bhang lassi wordt gemaakt van melk, verdund, dus te vergelijken met halfvolle of zelfs misschien magere melk. Mijn moeder schoot in de lach toen ze over “de bhang yoghurt” hoorde…“Het is melk!” zei ze.

Maar ik kan me voorstellen dat er varianten bestaan van bhang lassi, dus de bereidingswijze kan verschillen per regio ofzo. Ik heb de “gewone” lassi gedronken in restaurants en bij mijn tante in de dorp, waar ze haar eigen koeien en buffels heeft voor de melk, youghurt en boter, nou de smaak is niet te vergelijken. Die van de dorp zouden maar weinigen door hun strot krijgen, bah wat vies, maar ik vind Indiase melk sowieso niet lekker. Het meeste wat ik in India mis tijdens mijn vakantie zijn dan ook een bruine boterham met kaas en een glas melk.:)o