Opslagkosten voor bagage in hotel

• Sundri

Als je het risico niet wilt lopen dat ze in je bagage neuzen, dan moet je je bagage in bewaring geven op het treinstation. Kost wel wat meer.

• Rob

Anita,

Ik heb je vraag goed gelezen en begrepen.

Maar jij mijn reactie niet.

Je geeft nog steeds geen antwoord op mijn wedervragen.

Rob

• erik

Ik laat in Nepal vaak bagage achter als ik de bergen in ga. Hoe goed ik mijn hotel ook vertrouw, ik doe altijd een hangslot aan mijn tas. Rustig gevoel voor mij en je weet zeker dat je geen medewerkers in verlegenheid brengt.

Ik vind het wel verstandig van Anita, warme kleren mee voor Istanbul en de heen - en terugweg naar Schiphol. Ik wist ook niet dat ze daar in India geld voor vroegen, dus ik kan me voorstellen dat je het dan even vraagt hier.

Sundri, heb je “Tranen over Kashmir” gelezen?

• Take2

Dat het iets meer kost is geen probleem - het is de prijs vast dubbel en dwars waard!

Ik blijf het een slechte zaak vinden dat hotelpersoneel zomaar gaat/kan neuzen (of stelen?) tussen je spullen - het moet ***verdorie niet asocialer worden!! De directies van die hotels weten dat toch ook wel?

Stuur zulke lui dan naar huis en neem fatsoenlijk personeel aan > niet dat er dan nooit iets gebeurt maar de kans wordt wel kleiner….

Hmmmm, ja ik neem ook een extra slot mee - ik heb een slot op mijn koffer (cijferslot), maar neem ook een kwalitatief goed hangslotje mee.

• anita

Ze snuffelen ook soms in je bagage als je voor 1 dag je tas afgeeft, als je uitcheckt en de tas later wilt ophalen. Mijn kennis zag het aan de band die eromheen zat. We misten niets, maar het werd bij hoog en laag ontkend, ‘het personeel werkt hier al zo lang’. En op de stations wordt voor muizen/ratten gewaarschuwd, je wilt ook niet dat die aan je nieuwe jas zitten vreten.

• andere anita

Een hangslot is geen garantie!Stelt niets voor,de meeste maak je heel makkelijk openen zonder te forceren.Met andere woorden,je ziet niet dat je bagage is open geweest.Dit kan soms puur uit nieuwschierigheid gebeuren,gewoon snuffelen.Maar jammer genoeg kun je zo ook voor de verrassing komen te staan dat er iets spoorloos blijkt te zijn (zelf ervaring mee).

• Sundri

Nee, “Tranen over Kashmir” heb ik niet gelezen. Wel al heel veel andere boeken, o.a. door Kashmiri zelf aanbevolen. B.v.

- “Kashmir: desolation or peace” door Dr. Majid A. Siraj (over geologie, historie, lijden en misbruik, antropologie, heiligheid, economie, natuur en milieu, toekomst, juridische status, scriptures en de droom van de Kashmiri).

- “Kashmir, the untold story” door Humra Quraishi (over de tragiek en het trauma van de Kashmiri)

- Habba Khatoon, Nightingale of Kashmir door Prof S.N. Wakhlu (historisch en cultureel)

- “The stranger beside me”, short stories from Kashmir, door diverse Kashmiri schrijvers en geredigeerd door Neerja Mattoo (cultureel)

- “A book of Kashmiri short stories”, introduction and translation from the Kashmiri by M. Siddiq Beig (cultureel)

- “An Area of Darkness” door V.S. Naipaul (reisverslag).

• erik

Alleen die laatste heb ik gelezen. “Tranen over Kashmir” is een roman over het huidige Kashmir, over het gewapende verzet vanuit Pakistan, over vriendschap etc. Ik vond het een mooi boek (met soms wat bloederige passages..)

• Sweety

Anita,

Wij verblijven altijd in (verschillende) hotels in Delhi en tijdens onze vakantie gaan wij een week of anderhalf naar Punjab en Jammu (& Kashmir). Dan laten wij onze spullen ook achter in het hotel. De meeste hebben een “cloak room”, ruimte speciaal voor opslag van goederen van gasten. We hebben hier NOOIT voor hoeven te betalen, service, voorwaarde is vaak wel dat je weer in het hotel verblijft na terugkomst. En de ruimte is er toch, of er nu 1 tasje of 20 koffers opgeslagen worden maakt voor het hotel niet uit, als jij nog een nachtje blijft slapen na terugkomst is dat hun (extra) verdienste voor de verleende opslagservice.

Gebruik slotjes en laat geen waardevolle of breekbare spullen achter.

Vorige maand verbleven we in Hotel Tara Palace en lieten onze baggage, 10 stuks!, opslaan voor 9 dagen. Omdat de cloak room vol was, hebben ze onze spullen opgeslagen in een andere ruimte, die op dat moment niet in gebruik was. Ik moest er een keer bij om medicijnen uit de koffer te halen en we hebben later zelfs 2 tassen weggehaald. Overal zaten labels op en alles werd netjes geregistreerd. Geen gesnuffel en een uitstekende service. GRATIS.

• Sundri

Wat kostte dat hotel? Het door jou genoemde hotel is vast niet goedkoop…