Een prive-reis maken door Zuid-India

• Sundri

Ik heb eerste helft december 2008 wel degelijk nog moessonregens gehad in Tamil Nadu. De Tamils merkten daarover op, dat dit wel ongebruikelijk is.

• T.o.m.

En er zijn veel verschillen blijkbaar.

Als je naar het weer in Madras kijkt bijvoorbeeld, dan hadden ze in 2008 alleen op 9 december een bui.

In 2009 echter was er regen op 1, 2, 3, 12, 13, 15, 16, 17 en 21 december, terwijl november droger was. Maar goed, 50 km verderop was het wellicht weer helemaal anders (mahabalipuram bijv)

Kortom er is geen richt op te trekken, en zowiezo is het klimaat wereldwijd van slag.

• kataraja

Heel handig is bij weather underground kan je 15 jaar terrug kijken, helaas is het weer anders als bij mensen,want bij mensen als je wilt weten hoe zich iemand in de toekomst gedraagd, moet je naar zijn verleden kijken. Bij het weer gaat dat niet altijd op.

• michiel

wij zijn op zoek naar degelijke chauffeur om ons rond te rijden in zuid indië

iemand een goed voorstel?

dank!

• Khan

T.o.m. Schreef:

——————————————————-

> Kortom er is geen richt op te trekken, en zowiezo

> is het klimaat wereldwijd van slag.

Sprak in 1995 wat oudere Indonesiers in Jakarta, en die vertelden mij dat sinds de atoombommen op Japan de regenperiode in Indonesie totaal van slag was.

(maar goed, dit begint een soort Rob-opmerking te worden) ;)

• Minca

Hoi Michel,

www.hi-tours.com. Geweldig! Maar volgens mij heb ik jouw bericht al beantwoord.

Gr. Minca

• marianne

hallo

Ben voornemens een reis door Zuid India te maken in december 2011.

Ik zou graag dagtochten willen maken met iedere dag als vertrekpunt Vellore.

Van daaruit een straal van plus minus 2 á 300 km.

Zou grag adviezen krijgen over plekken die echt de moeite waard zijn om te bezichtigen

• T.o.m.

Leuk, ik heb er eens een jaartje gewoond (ivm het CMC daar).

Maar “dagtochten” en een straal van “200-300 km” gaan niet samen. Reken op 5-10 uur reizen als je die afstand wil afleggen: weg is je dag.