Hallo Jo ane,
Heel graag de contactgegevens van je reisbeleider-organisator. We plannen Zuid-India met ons tweetjes. Dank
riet
riet3333@yahoo.com
Zoals beloofd zou ik mijn bevindingen doorgeven zodra ik terug ben….bij deze. Tuurlijk zijn de houseboats geldklopperij, maar om even weg te zijn van de drukte is het heerlijk en ontspannend om op een houseboat te zitten en te genieten van de stilte en de rust, gewoon doen. Vaak kan zoiets vanuit het hotel geregeld worden. Alles kan vanuit de hotels geregeld worden als je maar betaald, en voor onze begrippen blijft het spotgoedkoop ook al is het afzetterij, iedereen probeert een beetje geld te verdienen. De gemiddelde werknemer verdient 1, 50 euro per dag dus waar hebben we het over. Met chauffeur rondreizen is prima. Hotels via internet regelen gaat ook uitstekend. Bedenk dat het reizen lang kan duren ivm de slechte staat van de wegen. Neem telefoonnummers van hotels mee zodat je onderweg kan bellen voor een reservering en neem alternatieven voor het geval volgeboekt is.
Goeder eis en veel plezier.
gr
H.
Hallo Jo ane,
Mijn vrouw en ik willen half januari vvor een maand naar Zuid/West India. Wij willen daar een beetje gaan rondreizen op eigen gelegenheid met alle soorten vervoer. We zouden je zeer dankbaar zijn als je ons de gegevens van lou contactpersoon zou kunnen doormailen. Het lijkt ons erg nuttig om zo iemand in te schakelen voor deze reis. Wij hopen op een positief antwoord.
Met vriendelijke groeten,
Lex en Nanda Hamersma.
wij willen in november naar zuid india, wie heeft ervaring met het weer in die periode?
men zegt dan is het mooi weer maar ik lees ook hier en daar, dat je een korte moessonperiode hebt van dec tot jan. (aan de oostkust!)
wij denken eraan om met koning AAp te gaan. normaal gaan wij altijd op ons zelf (verschillende keren in Azie geweest)
heeft iemand hier ervaring mee, met deze reis?
malariapillen echt nodig?
welke route aan te bevelen als wij het helemaal zelf willen regelen? links om of rechts om?
graag spoedig een bericht als het kan, wij willen (moeten ) snel beslissen.
alvast hartelijk dank!
Groeten, ben en hennie
Ik ben al 18 keer in India geweest. De eerste keer ben ik nogal ziek geweest van de malariatabletten en heb ze daarna nooit meer geslikt. Een broer van een vriend (een Indiër) kreeg ‘ns malaria, is daarvoor behandeld en al heel snel hersteld. In het begin was hij wel wat moe, omdat malaria de rode bloedlichaampjes aantast. Hij heeft er niets aan overgehouden. De Indiase variant van malaria is goed behandelbaar en daar ga je niet aan dood. De broer van die vriend werd aanvankelijk onjuist gediagnostiseerd en het duurde ruim een week voordat hij behandeld werd. Bij symptomen is het raadzaam om direct een arts op te zoeken. Verder is het verstandig om maatregelen te nemen om te voorkomen dat je door muggen wordt gestoken. Het blijft echter onvermijdelijk dat je wordt gestoken. Het onderwerp malaria en voorkomen van muggenbeten is al vaak hier op het forum behandeld. Er zijn toen goede tips gegeven. Gebruik de zoekfunctie maar ’ns met het woord “malaria” of “mug”
Wat Tom zegt, in Tamil Nadu is de moesson in november het hevigst. Ga je naar b.v. Kerala, dan is de moesson daar al voorbij. Niettemin kun je in die tijd nog wel stortbuien hebben. Qua weer is de beste tijd in zuid India december, januari en februari (laagste temperatuur en luchtvochtigheid). Maar ik heb eerste helft december ook nog stortbuien gehad in Tamil Nadu, terwijl de Tamils zeiden dat dit heel ongebruikelijk is.
hennie Schreef:
——————————————————-
> wij willen in november naar zuid india, wie heeft
> ervaring met het weer in die periode?
> men zegt dan is het mooi weer maar ik lees ook
> hier en daar, dat je een korte moessonperiode hebt
> van dec tot jan. (aan de oostkust!)
>
November kan nog hevige regenbuien en zware stormen met zich meebrengen, en mijn persoonlijk indruk is dat juist dat de laatste jaren steeds frequenter het geval is. Regen in december en januari heb ik nog nooit meegemaakt. Ik denk dat hiermee “northeast monsoon” als windstroming wordt bedoeld. Die brengt normaal gesproken geen regen. Wel heel dikke en hardnekkige grondmist.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?