Hallo Helen, omdat wij ook naar India gaan (4 weken) zou ik je willen vragen of het verstandig is om een muskietennet aan te schaffen ? Gebruiken ze die daar veel ?
gr. Johan
Hallo Johan,
Gaan volgende week voor 11e maal naar India.Heb nog nooit muskietennet gebruikt.Zijn nu niet erg veel muggen.Wel in monsoontijd.
Maar als je gevoelig bent ,neem er een mee.
Smeren met ODOMOS is voor ons voldoende.
Neem niets van hier mee, is daar veeeeeeeeeel goedkoper en nog beter ook.
Verhalen van deet enz onzin, hetzelfde geld voor medicijnen.
Loop niet te lang met iets (een dag) en dan naar dokter (100 rps) en de plaatselijke
medicijnen.
grjes en goede reis Kees
Om alle misverstanden te voorkomen: Odomos in India gebruik ik ook. Spotgoedkoop is zo'n tube en je kunt het overal kopen. Maar let op: de werkzame stof in Odomos is wel degelijk DEET.
Ik heb nog nooit een muskietennet gebruikt; ik vind dat veel te benauwd, zeker in zuid India, waar de luchtvochtigheid in het algemeen hoog is. Wel gebruik ik 's nachts altijd de fan en die blaast de muggen ook weg.
Grootste kans om gestoken te worden is dan ook niet ´s nachts op je kamer, maar ´s avonds rond de schemering als je b.v. ergens zit te eten. Smeer vooral je voeten en enkels in, want de muggen zitten meestal laag boven de grond. ´s Avonds draag ik daarom het liefst kleding, die armen en (onderbenen) bedekt. De overblijvende delen smeer ik dan in met Odomos. Verder vraag ik dan om antimuggen wierook aan te steken (als dat er niet al staat). Dat zetten ze dan neer onder je tafel. Dat is zeer effectief.
Sundri Schreef:
——————————————————-
> Om alle misverstanden te voorkomen: Odomos in
> India gebruik ik ook. Spotgoedkoop is zo'n tube en
> je kunt het overal kopen. Maar let op: de werkzame
> stof in Odomos is wel degelijk DEET.
>
> Ik heb nog nooit een muskietennet gebruikt; ik
> vind dat veel te benauwd, zeker in zuid India,
> waar de luchtvochtigheid in het algemeen hoog is.
> Wel gebruik ik 's nachts altijd de fan en die
> blaast de muggen ook weg.
>
> Grootste kans om gestoken te worden is dan ook
> niet ´s nachts op je kamer, maar ´s avonds rond
> de schemering als je b.v. ergens zit te eten.
> Smeer vooral je voeten en enkels in, want de
> muggen zitten meestal laag boven de grond. ´s
> Avonds draag ik daarom het liefst kleding, die
> armen en (onderbenen) bedekt. De overblijvende
> delen smeer ik dan in met Odomos. Verder vraag ik
> dan om antimuggen wierook aan te steken (als dat
> er niet al staat). Dat zetten ze dan neer onder je
> tafel. Dat is zeer effectief.
Uitstekend advies!!!! En aangezien ik voor langere tijden heb verbleven in een huis dat letterlijk omringd werd door rijstvelden waar het stikt van de muggen, weet ik waar ik het over heb. Het enige wat ik nog wil toevoegen, draag geen sokken 's avonds. Ik weet niet of de opmerking van Gandhi over de “disgusting habit of wearing socks” door verengelste Indiers daar iets mee te maken heeft, maar mijn ervaring is dat muggen lekker door je sokken heen gaan steken. Zonder sokken, met odomos (zelf smeer ik mijn voeten trouwens in met Betadine) geenlast steken.
(Muskietennetten dateren uit de oude tijd. In het huis van mijn vrouw zaten die haken wel aan het plafond, maar werden daar niet meer voor gebruikt)
Khan,
Ik geloof dat ik de eerste drie keer een muskietennet meegenomen heb.
De derde keer heb ik het ongebruikt achtergelaten.
Kon mijn vriend in Delhi wel gebruiken voor z'n zoontje wat net geboren was.
Een van de weinige keren dat ik daar onder een muskietennet geslapen heb was bij opa.
Met z'n allen op een rij charpoys met muskietennet op het erf tussen de rijstvelden.
Voor mij (185 cm) hadden ze de grootste charpoy uit de hele omgeving geleend.
Dat was de tweede keer, de eerste keer had ik per ongeluk laten vallen dat ik niet zo goed geslapen had…
Rob
http://www.xs4all.nl/~devarosa/reisverslagen/fragmenten.htm#welterusten
Take2
Ik ben net een week terug en heb het hele land zo'n beetje doorkruist via een Indier die alles voor mij had geregeld. Hij wil dit vaker voor mensen gaan doen en het kost je een stuk goedkoper dan dat je zelf alles gaat regelen ivm met je witte kleur betaal je altijd veel meer dan de gemiddelde local! Ik ben op plaatsen geweest waar bijna geen toerist komt. Als je wilt kun je het met hem regelen via de mail. Hij weet de weg heeft in het toerisme gewerkt, spreekt Engels en is erg betrouwbaar. Hij maakt je reis helemaal op maat, zelfs ter plaatse kun je nog beslissen of je wil switchen van trein naar taxi oid. Je wordt op de luchthaven opgewacht door de taxi, deze brengt je naar een hotel in Delhi en vandaar uit begint het avontuur. Delhi uitgekamt. per inlandse vlucht naar Goa, waar ik in een fantstisch hotel verbleef met het lekkerste eten ooit! Per taxi door de bergen naarNainital, dat je zeker niet mag missen, daar heb je het hoogste punt van India China Peak met uitzicht op de Himalaya…alleen te bereiken per paard. Terug per trein naar Delhi om vandaar uit verder te trekken naar de andere kant van het land. Een mand was nog niet voldoende om alles te zien. Soms had ik een trein ingepland maar besloot toch per taxi te gaan geen probleem een belltje naar hem, en de taxi was gergeled. Heerlijk flexibel en toch zorgeloos reizen op maat. Alle vervoersmogelijkheden heb ik gebruikt van riksja, trein, boot, tuktuk, taxi tot aan het paard!
Wil je je reis zelf plannen maar toch alles goed geregeld hebben mail mij maar
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?