Petje af voor je, Khan! Goed gereageerd.
Wat bedoelen ze eigenlijk met “street wedding”? Want als hiermee de stoet van trompetters, waarbij de bruidegom te merrie naar de trouwlocatie gaat, wordt bedoeld, een baraat dus, dat doen Hindoes èn Sikhs, ongeacht de kaste volgens mij. Zal meer met de portemonnaie te maken hebben dan met kaste.
Florisb,
Is aandacht nou het belangrijkste voor een (Ned) bruidspaar? Dat klinkt als: ikke ikke ikke en de rest kan… Ik dacht dat de mooiste dag van je leven juist om de verbintenis met je geliefde ging, de geloften afleggen, het gevoel, liefde tonen, romantiek… Oeps, wat zat ik ernaast.
Die rozegeur verdwijnt ook sneller in Nederland dan in India, zou het hier harder waaien…? Hoeveel Nederlanders hebben tegenwoordig zo'n “mooiste dag van je leven” en ongetwijfeld zijn er mensen die zo'n schitterende dag meerdere malen meemaken in hun leven, ongeacht de alimentatie die ze elke keer riskeren.
Indiase huwelijken duren dagenlang, het bruidspaar komt echt geen aandacht tekort hoor! De rituelen en grapjes (bijv. schoenen pikken van de bruidegom) gaan gewoon door, of er nou 20 gasten zijn of 2000 (ik kan ook overdrijven).