locatie street wedding delhi?

• Rob

Jo / Sundri,

Doet mij denken aan een verhaaltje wat mijn broer in Maastricht mij een keer vertelde.

Mijn broer woont dus in Maastricht en had een vriend in Maastricht.

Die vriend had een kiosk in het centrum van Maastricht.

En een hond.

Die hond was er een keer vandoor gegaan en had liggen rollebollen.

In de poep.

Teruggekomen bij het baasje had de hond een grondige wasbeurt nodig.

Buiten op straat, voor de kiosk, werd de hond flink ingezeept en schoongeborsteld.

Op dat moment kwam er een bus met Japanse toeristen langs.

Iedereen foto's maken, jullie kennen dat wel.

“We will have this dog for dinner tonight, but first we have to clean him”.

Zo riep zijn baasje tegen die bus vol Japanners.

Rob

• Rob

Sweety,

Ja, ik bedoelde bruid ipv bruidegom.

Ik ben niet zo thuis in dat huwelijksjargon.

“Als je toevallig een bruiloft(sfeest) ziet plaatsvinden, vraag dan gewoon aan een familielid of je er bij mag zijn. Ze moeten wel heeeeeeel erg brutaal zijn om te weigeren.”

Volgens mij ben je wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg brutaal om te vragen of je daar bij mag zijn.

Zo niet compleeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeet onbeschoft.

Rob

• Sundri

>:D<

• Sundri

Ik vind het wel heel raar om jezelf bij een bruiloftsfeest uit te nodigen. Ook in India. Alle keren dat ik in India bruiloften heb bijgewoond (en nog zal bijwonen; een uitnodiging heb ik alweer binnen), was alleen op uitnodiging. Dat beschouw ik dan ook als een eer.

Wel moet ik zeggen, dat ik 'ns een bruiloft meemaakte, omdat die plaatsvond in de tuin van het guesthouse waar ik verbleef. Die bruiloft maakte ik echter alleen op afstand mee, want ik had geen uitnodiging.

• VideJo

Was wel niet in Delhi, maar wij zijn ook ooit eens uitgenodigd. Op een wedding in Agra.

• Sweety

Rob,

Hoe vaak ben jij al in India geweest? Je kent de mensen daar blijkbaar niet goed genoeg. Jouw reactie is echt typisch nederlands… Bruiloften in India worden groots gevierd, hele straten worden uitgenodigd in tegenstelling tot nederlandse huwelijksfeesten, waar je als bruid/bruidegom je gasten selecteert. In India regelt (betaalt) de familie alles, (trouwlocatie, kleding, toeters en bellen).

Het zal zeker niet als brutaal ervaren worden als je vraagt of je erbij mag zijn, integendeel zelfs, ze zullen het leuk vinden dat jij interesse toont in hun cultuur, rituelen enz.. Een teken van respect voor hen, de manier waarop zij “dingen doen”.

Gastvrij, dat is India.

• Nestor-F

Er is ook nog zo iets als moraal. Ook de opvoeding in nl is hierbij van belang. Je dringt je niet op, maakt geen misbruik van de gastvrijheid.

Dat geldt overal ter wereld en verdient respect. Helaas geldt voor een aantal mensen alleen eigen belang.

• Sundri

Ja, en stel je voor, dat je jezelf uitnodigt bij een “streetwedding” in Pahar Ganj, daar stikt het van de toeristen. Dan wordt het een feestje van/voor de toeristen en dat zal toch niet de bedoeling zijn.

De meeste, maar niet alle bruiloften in India worden groots opgezet. Ieder wordt individueel uitgenodigd ook als het gaat over de buren; dat gaat vaak met een kaart, die persoonlijk door een familielid wordt aangeboden en niet per post. Jezelf uitnodigen bij een Indiase bruiloft is echt heel raar; dat doe je gewoon niet. Verder, als je uitgenodig wordt, wordt er ook van je verwacht dat je met een cadeau komt, in India zijn dat meestal gouden sieraden of (een behoorlijke som) geld, omdat de bruiloften door de vaak grootste opzet erg duur zijn.

Aan de kant staan als er een bruiloftstoet voorbij komt, kan natuurlijk wel.

• Sweety

Nederland…. land van de regels, zucht…

Het is hier in Nederland zelfs zo, dat je als je op visite wil bij je familie, je hen eerst moet opbellen om te vragen of het kan en mag, afspraak maken. Dat vind ik raar, want in de Indiase cultuur sta je gewoon op de stoep en bel je aan de deur. Dit komt weer raar over op Nederlanders…Dat is nou cultuurverschil! Ik snap niet wat jullie op vakantie in India doen als jullie zoiets simpels nog niet door hebben…

En Nestor-F,

Ik ben in India opgevoed, ik ken de gewoontes daar. Er is niets mis met mijn normen en waarden, hier in Ned zou ik ook nooit mezelf ergens uitnodigen, kom zeg! Nederlandse huwelijken hebben een “formele” sfeer/karakter, Indiase niet. Daar geldt: hoe meer zielen, des te meer vreugde. Zelfs hier in Ned heb ik een Indiase bruiloftsfeest meegemaakt waar 400 man waren uitgenodigd en uiteindelijk 700 gasten zijn geweest.

• Mary

Sundri,

mocht je (toevallig) op een trouwfeest terecht komen is er echt niemand die een cado of geld van je verwacht (dus wees maar niet bang !).Mensen geven zie ie zo HOE ze kunnen en zijn dus zeker niet altijd grote bedragen (al vaak gezien 101 of 201 RS zelf ooit 1 RS gezien in een klkein dorpje)