visum veranderingen per vandaag

• sander

Hoi allemaal. Wij zijn van plan om 1,5 jaar weg te blijven en kregen vandaag onze visa binnen… en tot onze grote schrik….. 2 maanden. wat niet eens twee maanden waren en ook nog erschillende data. Mijn vriendin kan tot 16/11 en ik tot 2/11!!! die lui zijn echt knettergek!!! Wij hebben een retour gekocht van een maand en zouden die laten verlopen. Ikke bellen… geen speld tussen te krijgen.. En wel 65 euro betalen he. Maar ook voor mensen die een enkeltje kopen zeggen ze dat je max 2 / 3 maanden krijgt. Dat alleen bv zaken mensen / werkenden die kunnen aantonenen dat ze een langer visum nodig hebben een visum krijgen voor 6 maanden. Ik heb enekele keren gebeld, ook over de afgifte datum en afverschillende af loop datums.. Werd 2 keer met een kluitje in het riet gestuurd en kreeg het advies om dan de visa nog maar een aangetekend terug te sturen om de afloop data nogmaals te bekijken. Zekerheid om ze recht te trekken konden ze me niet geven. Toen ik vervolgens vertelde dat we de 25ste september vertrekken en daar dus geen tijd voor hebben… zei meneer tja het is niet anders!! Dus er is ons veel geld door de neus geboord. Plus dat als ik geweten had .. was ik persoonlijk langsgekomen om in een dag de visa te regelen i.p.v. over de post, wat ook meer als een week duurde waardoor onze visa al op de 18de ingaan en we de 25 ste vertrekken en er dus 2/ 11 alweer uit moeten. bbbrrr ik ben echt hellig. Ik denk dat we in india maar bij de douane naar de immigratie moeten om evt wat gedaan te krijgen en anders india uit.. nieuw visum in nepal ofzo aanvragen en dan kijken of we voor langer kunnnen…

• Shirley

Gisteren heeft een vriend van me zijn paspoort enen visa opgehaald in den Haag.

En inderdaad, ook 2 verschillende eind data van visa.

En inderdaad maximaal 3 maanden voor € 65,-. Dezelfde prijs als waar je eerder 6 maanden voor kreeg.

En datum van ingang is gewoon de datum van de dag dat je het visum kocht.

Je moet nu ook je tickets meenemen als bewijs van vertrek data en terugkomstdata.

• Kees M

Hallo,

De twee voorbeelden van Sander en Shirley betreft waarschijnlijk een ticket voor een maand , zoals ook al aangegeven.

Wij gaan vier maanden.Duidelijk een paar keer geinformeerd.

Het visum is nog steeds voor 180 dgn bij een duidelijke boekingsbevestiging c.q.

kopie E-ticket.

Dus in ons geval vertrek 15 nov en terugkomst 21 mrt is geldigheid van visum tot 21 mrt.Ingaande datum afgifte.

Ook belangrijk is beroep c.q. geen werk.Ons geval is retired

Dit heef men ons zo verteld echter definitieve toezegging is altijd aan ambassade.

En inderdaad bij een aantal malen visum aanvraag kan men je uitnodigen voor gesprek.

• Sundri

Hallo Kees M.,

Dus toch inderdaad conform zoals het op de websites staat vermeld, zoals ik eerder schreef.

Die uitnodiging voor een gesprek heb ik de laatste keer inderdaad gehad, dat was voor m'n 15e visum. Wellicht dat ze zich een beeld van je willen vormen. Ik was er best nerveus over, maar dat bleek totaal onnodig. Het werd een heel informeel en vriendelijk gesprek, waarna me een prettig vakantie werd toegewenst. M'n paspoort + visum werd vervolgens per post geretourneerd en daaruit bleek dat het visum er al in zat met een datum (dag) eerder dan dat ik voor het interview was geweest.

• Gemma

In februari vertrekken mijn vriend en ik voor circa 6 maanden naar Azië (doel ongeveer: India, Sri lanka, Nepal, China, Vietnam). Gezien we in India willen beginnen, worstel ik nu met de visumaanvraag, en eerlijk gezegd loop ik wat vast op de nieuwe regels:

We hebben een enkele reis naar Bombay geboekt, en hebben daarvandaan dan wel een globaal plan, dit hebben we echter nog lang niet tot op de datum uitgewerkt; is dit een probleem gezien ik begreep dat er nu een retourticket of verder reisplan voorgelegd moet worden?

Als het aankomt op de single of double entry visum, houdt dat dan in dat ons plan om 1) vanuit Trivandrum in Zuid-India op en neer te vliegen naar Sri Lanka, en 2) vanuit New Delhi op en neer te vliegen naar Nepal, en vervolgens vanuit Noord India een vlucht naar China te nemen niet mogelijk is?

In dit geval zouden we het land 3 keer (binnenkomst, vanuit Sri Lanka, vanuit Nepal) binnenkomen, en 3 keer verlaten (naar Sri lanka, nepal en China).

Heb ik dit zo goed begrepen, zijn er andere opties of heeft er iemand tips?

Dank vast,

Gemma.

• Sundri

Als ik jou was, zou ik deze vraag stellen aan één van beide Indiase visumbureaus. Waarna ze vervolgens waarschijnlijk zullen zeggen, dat je toch een reisschema moet voorleggen. Omdat de visadata niet exact overeen komen met je uitreisdata en inreisdata, is het best mogelijk dat de Indiase ambassade je een multiple visa geeft voor die maximale periode van 6 maanden. Bij je reisschema zou ik vermelden dat je exacte in- en uitreisdata nog niet bekend zijn, maar dat je reisschema globaal is. Waarschijnlijk zul je dan worden uitgenodigd voor een interview bij de ambassade om e.e.a. toe te lichten.

Helaas is er hier niemand die je kan voorzien van ervaringsgegevens, omdat deze aangepaste visummaatregel nog maar van zeer recente datum is. Wij, als India reizigers, willen ook graag weten hoe dat allemaal zal gaan. Dus plaats t.z.t. je ervaring hier op dit prikbord. Daar zullen velen je dankbaar voor zijn.

• Sundri

Als ik jou was, zou ik deze vraag stellen aan één van beide Indiase visumbureaus. Waarna ze vervolgens waarschijnlijk zullen zeggen, dat je toch een reisschema moet voorleggen. Omdat de visadata niet exact overeen komen met je uitreisdata en inreisdata, is het best mogelijk dat de Indiase ambassade je een multiple visa geeft voor die maximale periode van 6 maanden. Bij je reisschema zou ik vermelden dat je exacte in- en uitreisdata nog niet bekend zijn, maar dat je reisschema globaal is. Waarschijnlijk zul je dan worden uitgenodigd voor een interview bij de ambassade om e.e.a. toe te lichten.

Helaas is er hier niemand die je kan voorzien van ervaringsgegevens, omdat deze aangepaste visummaatregel nog maar van zeer recente datum is. Wij, als India reizigers, willen ook graag weten hoe dat allemaal zal gaan. Dus plaats t.z.t. je ervaring hier op dit prikbord. Daar zullen velen je dankbaar voor zijn.

• Gemma

bedankt Sundri, dat geeft wat meer richting inderdaad. Ik zal zeker laten weten hoe t verder gaat!

• Niels N. van der Bijl

Echt waardeloos. Vorig jaar ging ik elke maand 2 weken ivm. vriendin daar en een 2 weken op, 2 weken af rotatieschema in de offshore olie/gas hier op de Noordzee.

Ik sta 'r niet meer om te springen dat India. Waarom doen die lui nou altijd zo moeilijk?

gr, Niels.

• Ineke M

Misschien dat wij moeilijk doen als Indiërs een visum voor ned. aanvragen…???

Ineke