visum veranderingen per vandaag

• johan

LET OP: NIEUWE REGELS OMTREND UW VISUM AANVRAAG. PER DIREKT KUNT U GEEN STANDAARD MULTIPLE ENTRY VOOR 6 MAANDEN MEER AANVRAGEN. BIJ ELKE AANVRAAG MOET NU EEN BOEKINSVERKLARING BIJGEVOEGD WORDEN EN KRIJGT U EEN SINGLE ENTRY VISUM, WELKE GELDIG IS VOOR DE DUUR VAN UW VERBLIJF.

• erik

Het wordt een soort hobby, de visumregels veranderen.

Dank je voor de snelle berichtgeving!

• Rob

Ja Johan, bedankt voor de snelle berichtgeving.

Veel mensen zullen hier geen probleem mee hebben/krijgen.

Roept bij mij wel wat vragen op:

- uit welke bron heb je deze informatie?

- het visum gaat dus niet automatisch meer in op de dag van afgifte?

- wat te doen als je tussentijds bijvoorbeeld naar Nepal wilt?

- wat te doen bij een enkeltje of open retourticket?

Rob

• namastenepal

geldt dit alleen voor aanvragen die nog gedaan moeten worden? Ik heb vorige week net mijn paspoort teruggekregen met een multiple entry, zonder boekingsverklaring…

Heb overigens aan een single entry ook genoeg, maar goed…altijd leuk die ambassades…met hun wijzigingen…

• namastenepal

oh het staat ook op de site van de indian visa service…je kunt ook double entry krijgen…zie:

http://www.indianvisaservice.nl/pages/NL/dutch_nationals.php

• Rob

Erik,

Volgens mij worden de visaregels tussen landen per verdrag bepaalt.

De Nederlandse Ambassade in Delhi hanteert soms zeer onduidelijke regels als het gaat om Schengenvisa's voor Indiers.

Misschien is dit weer een reactie daarop, geen flauw idee.

Rob

• Rob

Het lijkt mij dat een eenmaal afgegeven visum geldig is.

Bij het aanvragen en toekennen van een Schengenvisum voor Indiers staat nadrukkelijk dat de afgifte geen garantie geeft om daadwerkelijk in Europa toegelaten te worden…

Zo heb ik dat een keer ergens gelezen, op de website van IND of zo.

Rob

• Anita van Donzel

Zijn deze nieuwe bepalingen alleen voor Nederland geldig of ook voor (alle) andere landen bv Belgie ?

• anita

Is deze nieuwe regel alleen geldig tussen Nederland en India of geldt ze ook voor alle andere landen zoals bv Belgie.

anita

• Sundri

Voor ieder land gelden andere regels. Dus dit geldt alleen voor Nederland. Ik las enige tijd geleden op de website van een Belgische visumservice (of van de ambassade of consulaat, dat herinner ik me niet meer), dat in België toeristenvisa voor India van een jaar worden afgegeven.