Bedankt voor je antwoord.
Wat tourist visum voor 1 jaar aangaat,staat inderdaad op het aanvraagformulier (B) maar is met geen mogelijkheid vast te krijgen.
anita
Hallo,
Er staat tegengestelde berichtgeving op het internet over duur van visum.
Op site van indian visa service staat , dat het visum geldig is van datum van afgifte tot en met datum van vertrek.(kan dus zes maanden zijn)
Op site van www.visumdienst.nl staat dat het visum nog maar voor drie maanden is ????
WELKE VISUMDIENST HEEFT NU GELIJK ???
Wij gaan vier maanden naar India, dus hopen maar dat dit weer mogelijk is.
heeft er al iemand met deze diensten contact gehad.?????
Met vriendelijke groet,
Kees M
Ik heb het per e-mail gevraagd aan de visumdienst. Antwoord was dat de maximale duur van een toeristenvisum 6 maanden is. Ik heb daarop doorgevraagd en vervolgens het antwoord gekregen dat dit feitelijk ter beoordeling is aan het consulaat. M.a.w. ze weten het zelf ook niet. Zie de bijgaande correspondentie:
Geachte mevrouw …,
Mijn antwoord op uw vraag is conform de regels van het consulaat van India.
U zult echt moeten aangeven wanneer u India weer zal uitreizen.
Aan de hand van uw aanvraag zal het consulaat beslissen of u op interview moet komen.
Zij willen dan nadere informatie over uw reisplannen hebben
Met vriendelijke groet,
Ingrid van den Haak
Het Visumburo
Veemarkt 230
1019 DG AMSTERDAM
T: 020-4657502
F: 020-4638695
www.visum.nl
——————————————————————————–
Van: …
Verzonden: dinsdag 15 september 2009 12:02
Aan: Indian Visa Services
Onderwerp: Re: nieuwe regels visum India
Geachte mevrouw Van den Haak, beste Ingrid,
Weet u dit zeker? Ik bedoel, in veel andere landen kun je via de Indiase ambassade een toeristenvisum krijgen met langere duur. In België geven ze die af met langere duur. Het lijkt me dan ook logisch, dat als je nu een vliegticket hebt met een langere duur dan een half jaar, dat visum dan ook de duur zou moeten hebben van dat ticket, of dat nu twee weken is of negen maanden. Uit uw veronderstellend antwoord begrijp ik, dat u dit niet heeft gecheckt.
Uw antwoord wacht ik af.
Met vriendelijke groet,
…
From: Indian Visa Services
To: …
Subject: RE: nieuwe regels visum India
Geachte mevrouw …,
De maximale duur van een visum was altijd 6 maanden multiple.Nu met de nieuwe regels zal dat niet langer zijn.
U moet echt aangeven van tot.
Met vriendelijke groet,
Ingrid van den Haak
Het Visumburo
Veemarkt 230
1019 DG AMSTERDAM
T: 020-4657502
F: 020-4638695
www.visum.nl
Van: …
Verzonden: maandag 14 september 2009 18:47
Aan: Indian Visa Services
Onderwerp: nieuwe regels visum India
Geachte heer, mevrouw,
Wat is de maximale duur van een toeristenvisum? Kun je bijvoorbeeld een ticket naar India boeken voor 9 maanden en krijg je dan ook een visum voor die 9 maanden?
Is het ook mogelijk een visum te krijgen met een open ticket? M.a.w. als je een vliegticket hebt zonder vertrekdatum uit India?
Met vriendelijke groet,
…
Op de website van de Indiase ambassade in NL, vind je verder de volgende (aangepaste) informatie:
A. Tourist Visa (6 months validity only) Fee € 50
1. For applicants holding Dutch passports
Requirements
One filled application form
Two passport size photographs
Proof of financial status/copies of ticket
M.a.w. Kees M., je hoeft je geen zorgen te maken. De maximum duur van een toeristenvisum is nog steeds 6 maanden.
Beste Sundri,
Bedankt voor je antwoord.Raar dat die andere visumdienst wel aangeeft,
dat het visum maar drie maanden geldig is.Waar halen zij dan die info vandaan.
Ze zullen het toch niet uit hun duim zuigen , niet ??
Wij vertrekken op 15 nov en blijven tot 21 mrt 2010.
Ook gelezen op forumsite van lonely planet (aangegeven door Rob),
dat als je meer dan vier keer n visum hebt gehad je er dan geen meer krijgt !!!
Ik geloof dit niet daar we nu voor de elfde keer achterelkaar gaan.
Maar voornaamste voor ons was de drie mnd.
Je hebt me weer wat gerustgesteld, maar geloof het pas zeker als ik de paspoorten weer hier heb met de visa, want in India (dus ambassade is t de ene dag zo en de andere zo)
heel veel groetjes,
Kees M
Hallo Kees M., dat zal dus wel lukken met dat visum. Over die maximaal vier keer zou ik me absoluut geen zorgen maken. Ik ben er al 17 keer geweest en die volgende keren komt ook wel goed. Per slot van rekening heeft India er helemaal geen belang bij om westerse toeristen te weigeren. De Indiase Staat is toch bezig met hun campagne Incredible India om India te promoten? India heeft een heel laag percentage aan toeristen en veel Indiërs zijn voor hun inkomsten afhankelijk van het toerisme.
Verder: een voordeel is, dat je nu al je visum kunt aanvragen, i.p.v. kort van tevoren, want ze gaan nu uit van je reisdata. Dus moet je voor een interview komen, dan is daar voldoende tijd voor. Als ik jou was, zou ik wel ook een bankafschrift meesturen, waarmee je kunt aantonen, dat je (ruimschoots) aan de kosten van je verblijf kunt voldoen, vooral omdat je voor langere tijd gaat.
De visumdienst zegt over benodigde zaken voor een toeristenvisum het volgende (en hieruit & uit de info op de website van de Indiase ambassade concludeer ik, dat je ook een bankafschrift dient bij te voegen met een minimaal saldo van € 500,-) :
1.Voor aanvragers met een Nederlands paspoort:
◦Benodigdheden
■compleet ingevuld aanvraag formulier
■pasfoto’s 2 stuks
■Bewijs van financiële status/onafhankelijkheid van min. €500.-en een v/h kopie ticket
◦Kosten
■50 euro (6 maanden geldig)
◦Verwerkingstijd
■De visa worden normaliter in 2 dagen afgegeven vanaf het moment dat de aanvraag wordt ingediend.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?